خواندنی های آماری وستهم یونایتد - آرسنال؛ آتش بازی 20 دقیقه ای توپچی ها و سقوط آزاد چکش ها

خواندنی های آماری وستهم یونایتد - آرسنال؛ آتش بازی 20 دقیقه ای توپچی ها و سقوط آزاد چکش ها

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در هفته چهاردهم لیگ برتر یک برد قاطع را در زمین تیم همشهری اش یعنی وستهم یونایتد به دست آورد. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، آرسنال با تکیه بر زوج رؤیایی الکسیس سانچز و مسوت اوزیل یک برد قدرتمندانه 5-1 را مقابل وستهم در ورزشگاه المپیک لندن به دست آورد. الکسیس در این بازی هت تریک کرد و یک پاس گل داد. اوزیل نیز یک گل زد و یک پاس گل به نام وی ثبت شد. نکته جالب این که باز هم اندی کارول در مقابل آرسنال به میدان رفت و همچون فصل گذشته دروازه توپچی ها را گشود. نیمی از 44 گل اندی کارول در لیگ برتر از طریق ضربات سر به ثمر رسیده است. توفان آرسنال در 20 دقیقه پایانی بازی منجر به 4 گل برای توپچی ها شد و الکسیس سانچز یک هت تریک رؤیایی را ظرف مدت  14 دقیقه و 29 ثانیه به ثبت رساند تا در کنار دیگو کاستا به صدر جدول گلزنان لیگ رفته و تیری هانری را سورپرایز کند. الکسیس طی 24 بازی اخیر لیگ برتر در 24 گل تیمش نقش مستقیم ایفا کرده است. (18 گل و 6 پاس گل)

 آرسنال در فصل گذشته موفق به شکست وستهم نشده بود ولی چکش ها در مقایسه با آن تیم، بسیار دچار افت شده و شاید اگر نتایج خوب پیشین اسلاون بیلیچ نبود، هم اکنون مسئولان باشگاه تحمل خود را از دست می دادند. وستهم از هفته سوم اکتبر تاکنون یعنی بیش از یک ماه اخیر نتوانسته طعم برد را در لیگ بچشد و در این مدت فقط توانسته چلسی را از جام اتحادیه کنار بزند.

آرسنال در 9 بازی اخیر بیرون خانه مقابل وستهم در لیگ برتر شکست نخورده است. وستهم پس از 7 بازی خانگی متوالی مقابل آرسنال که حداقل دو گل در هر 7 بازی زده بود، این بار فقط یک بار دروازه شاگردان آرسن ونگر را گشود. در 11 دیدار اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها از سال 2010 به بعد، فقط یک برد و یک مساوی نصیب وستهم شده است.

آرسنال که در دو دیدار پیشین مقابل وستهم مجموعاً 5 گل دریافت کرده بود، این بار به صورت یک جا این 5 گل را پاسخ داد.

بیشترین تعداد شکست وستهم در تاریخ لیگ برتر در مقابل آرسنال و منچستر یونایتد به ترتیب با 26 و 25 باخت ثبت شده است. پیروزی در این بازی باعث شد تا آرسنال از این حیث از منچستر یونایتد پیشی بگیرد.

آرسنال در فصل جاری لیگ برتر فقط 73 دقیقه از تیم های حریف عقب بوده که یک رکورد منحصر به فرد در فصل جاری محسوب می شود. آنها پس از نمایش مفتضحانه مقابل ساوتهمپتون در جام اتحادیه، نیز به یک برد قاطعانه مقابل وستهم داشتند.

اسلاون بیلیچ برای فرار از بحران به خط دفاعی سه نفره روی آورده و در این بازی نیز از چنین سیستمی استفاده کرد و وینستون رید را در قلب خط دفاع گذاشت. جیمز کالینز مدافع با تجربه چکش ها در دقیقه 7 مصدوم شد تا مشکلی بر مشکلات بیلیچ افزوده گردد. حضور آرتور ماسواکو، ادمیلسون فرناندز و اشلی فلچر در ترکیب اصلی وستهم جالب توجه بود. شاید کمتر کسی فکر می کرد که آندره آیو، سوفیان فقولی و سیمونه زازا در این فصل نیمکت نشین شوند.

اسلاون بیلیچ سرمربی وستهم یونایتد پس از شکست در این بازی پذیرفته که تیمش باید در این فصل برای فرار از سقوط بجنگد. قبل از شروع فصل برخی از کارشناس ها به واسطه نتایج خوب فصل گذشته، از تیم وستهم به عنوان یک تیم قدرتمند و حتی مدعی یاد می کردند.

شاید کمتر کسی حضور گابریل پائولیستا در ترکیب اصلی آرسنال و در سمت راست خط دفاعی را پیش بینی می کرد. اکس آکسلید چمبرلین نیز در ترکیب اصلی قرار گرفت تا الکس آیوبی نیمکت نشین شود. چمبرلین یک گل زد و یک پاس گل داد. الکسیس، اوزیل و چمبرلین مجموعاً 5 گل زده، 3 پاس گل داده و 11 شوت به سوی دروازه چکش ها روانه کردند.

بیشترین تعداد پاس در این بازی نه به اوزیل تعلق داشت و نه به الکسیس بلکه؛ مانوئل لانزینی با 60 پاس در صدر پاسورهای این بازی قرار گرفت و بعد از او، دو یار آرسنال یعنی مسوت اوزیل و گرانیت ژاکا با 55 و 52 پاس

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464