پدیده-پرسپولیس/روز شکستن طلسم ها؟مدعیان در انتظار معجزه پدیده

پدیده-پرسپولیس/روز شکستن طلسم ها؟مدعیان در انتظار معجزه پدیده

تیم های پدیده و پرسپولیس برگزار کننده یکی از حساس ترین بازی های هفته سیزدهم لیگ برتر خواهند بود.

به گزارش کاپ، تیم های پدیده مشهد و پرسپولیس در چهارچوب هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر روز جمعه از ساعت 14:10 در ورزشگاه ثامن به مصاف یکدیگر می روند. شاگردان برانکو در فکر تداوم صدرنشینی هستند و مردان رضا مهاجری به دنبال اثبات توانایی هایشان در لیگ شانزدهم. 

موقعیت:

پرسپولیس با 26 امتیاز به تنهایی در صدر جدول رقابت های لیگ برتر حضور دارد. آنها با کسب پیروزی مقابل پدیده می تواند جایگاه خود را در رده نخست حفظ کند اما تساوی یا شکست آنها این اجازه را به تراکتور می دهد تا از آنها سبقت بگیرند. 

پدیده مشهد هم با 15 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار دارد. تیم رضا مهاجری در صورت کسب پیروزی با صعود چند پله ای به جمع بالانشینان اضافه خواهد شد اما اگر نتواند از پس پرسپولیس بربیایند دوباره به قعر جدول نزدیک می شوند. 

نیمکت: 

برانکو ایوانکوویچ در این فصل تیمش را از ابتدا با قدرت راهی مسابقات کرده است. آنها هفته به هفته بهتر می شوند و حالا با دو امتیاز برتری نسبت به تراکتور صدرنشین لیگ محسوب می شوند. برانکو می داند که تیمش در برابر پدیده کار آسانی نخواهد داشت. پدیده ای که هدایت آن را رضا مهاجری برعهده دارد. سرمربی ای که نشان داده راه بازی کردن با تیم های بزرگ را به خوبی بلد است و می تواند آنها را از مسیر موفقیت دور کند. 

حاشیه:

* پرسپولیس در این روزها درگیر حواشی جدایی دو، سه تن از بازیکنانش است. احمد نوراللهی که در نیم فصل سرباز می شود و این تیم را ترک می کند. محمد انصاری علی رغم مخالفت باشگاه از چین پیشنهاد دارد و امید عالیشاه هم در دو راهی ماندن و رفتن است همین مساله باعث شده هواداران تیم سرخپوش کمی در این هفته ها احساس نگرانی کنند.

* طبق اعلام هواشناسی به احتمال فراوان بازی پدیده و پرسپولیس در هوایی سرد و شاید برفی برگزار خواهد شد و همین مساله می تواند کار را برای دو تیم دشوارتر کند.

* پیش از این قرار بود بازی پدیده و پرسپولیس روز پنجشنبه برگزار شود اما با درخواست مسوولان باشگاه مشهدی برای تعویق یک روزه این بازی، این دو تیم روز جمعه در برابر هم قرار می گیرند. 

* پدیده چندین بازیکن صاحب نام دارد که سابقه  حضور در تیم های بزرگ پایتخت را یدک می کشند. رضا حقیقی ، مهرداد کفشگری ، شهاب گردان ، میلاد کمندانی و یونس شاکری 5 بازیکنی هستند که سابقه عضویت در پرسپولیس را دارند. در طرف مقابل اما بازیکن نیست که پیش از این برای پدیده بازی کرده باشد. 

* قضاوت این مسابقه برعهده موعود بنیادی فر خواهد بود. داوری که تاکنون در لیگ شانزدهم هیچ بازی از پرسپولیس یا پدیده را قضاوت نکرده است.

عدد بازی:

* پرسپولیس و پدیده تاکنون 4 بار در تاریخ لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل آن یک پیروزی برای پرسپولیس و سه تساوی بوده است.تنها برد سرخپوشان زمانی رقم خورد که سرمربی پدیده علیرضا مرزبان بود. 

* فصل گذشته پدیده و پرسپولیس دو بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن دو تساوی 2-2 و بدین ترتیب رضا مهاجری به عنوان سرمربی پدیده تاکنون مقابل پرسپولیس شکست نخورده باشد.

* از آخرین برتری سرخپوشان تهرانی در لیگ برتر مقابل پدیده 795 روز می گذرد. آخرین بار آنها 2سال و 2 ماه و 5 روز پیش موفق به شکست رقیب خود شدند. 

* لازم به ذکر است سرخپوشان تهرانی زمانی که پدیده در لیگ یک عضویت داشت، در چهارچوب رقابت های جام  حذفی با نتیجه 5بریک این تیم را از پیش رو برداشته بود تا آنها به رکورد بی شکستی در برابر این تیم مشهدی برسند.

* پدیده از زمانی که مصطفی برگی زر مدیرعاملش شده است در چهار بازی هیچ شکستی را متحمل نشده و به دو برد و دو تساوی دست پیدا کرده است. 

* پرسپولیس در این فصل 9 کلین شیت را به ثبت رسانده و در سه بازی اخیر در حضور رادوشوویچ گلی نخورده است. 

ستاره:

رامین رضاییان به خاطر عدم حضور فرشاد احمدزاده به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد گرفت. رضاییان در برابر صنعت نفت و ماشین سازی نشان داد که چه مهره ارزشمندی برای برانکو است. این بازیکن که سابقه  گلزنی به پدیده را در مشهد دارد بدون تردید انگیزه های فراوانی برای نشان دادن توانایی هایش خواهد داشت.

در تیم رضا مهاجری معین عباسیان این فصل نقش فوق العاده تاثیرگذاری دارد. این بازیکن 26 ساله که فصل گذشته در برابر پرسپولیس برای خود اسم و رسمی دست و پا کرد حالا یکی از ارکان فاز هجومی این تیم مشهدی است و رضا مهاجری روی تکنیک و  ارسال های خطرناک او به طور ویژه ای حساب باز کرده است.