گزارش روز: آرسنال از رویا تا کابوس

گزارش روز: آرسنال از رویا تا کابوس

به گزارش "ورزش سه" تیم ونگر در ابتدای بازی با گل الکسیس سانچس پیش افتاد و کاملا گودیسون پارک را ساکت کرد اما اورتون سرعت بازی را در اواسط نیمه افزایش داد و آرسنال دچار مشکل شد. بازی دیشب خیلی به بخش علمی فوتبال کاری نداشت بلکه موضوع، قدرت بدنی و ضربات سخت بود. کولمن که گل تساوی را به ثمر رساند، در ورودی تونل رختکن با مسوت اوزیل درگیر شد تا تنش بالای بازی نمودی دیگر داشته باشد.

بازی از همان ابتدا خشن دنبال شد. جیمز مک کارتی با یک تکل بسیار خشن روی پای فرانسیس کوکلین، جنگ را آغاز کرد. در حقیقت تافی ها در ابتدای بازی قید فوتبال را زده بودند و به دنبال زدن بازیکنان آرسنال بودند.  به نظر کار زیبایی نبود، یک برد با اتکا به روش‌های قدیمی که نشان می‌داد آرسنال در چه مناطقی ضعف دارد. پیش از گل اول آرسنال روی ضربه کاشته که الکسیس به ثمر رساند، اشلی ویلیامز تکل خشنی روی هم تیمی اش گه‌یه رفت و باعث مصدومیت  او برای دقایقی شد که نشان می‌دهد این تیم برای برنامه هایش انگیزه بسیاری داشته است.

اوزیل، یکی از کلیدی ترین مهره‌های ونگر، در ابتدای نیمه دوم می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد. روی پاس خوبی که در محوطه جریمه برایش ارسال شد، او توپ را به آسمان زد. اوزیل به دنبال افزایش حقوقش به 400 هزار پوند در هفته است ولی ضربات آخرش ارزش 20 درصد این مقدار را هم ندارد. ولی 4 مدافع اورتون توانستند در محوطه جریمه آرسنال فضا پیدا کنند و ضربات سر خوبی به سمت دروازه پتر چک زدند.

اینکه کولمن از نقطه کور پیتر چک حرکت کرد و گل زد یک چیز است و اینکه به ویلیامز که یکی از بهترین مدافعان در فاز هجومی است فضای کافی برای گلزنی بدهید، چیز دیگری است. در غیاب شکودران مصطفی که هفته گذشته مصدوم شد، گابریل پائولیستا بار دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفت و اگرچه در یکی دو صحنه خوب کار کرد اما بار دیگر نشان داد که نمی تواند یک مدافع ثابت برای آرسنال باشد.

این هفته گواردیولا به خاطر عدم تمایلش به تطبیق با شرایط لیگ انگلیس مورد انتقاد قرار گرفت ولی کسی که 20 سال بیش از گواردیولا در لیگ برتر تجربه دارد نباید مرتکب چنین اشتباهاتی در این بازی می‌شد. اورتون با فوتبالش آرسنال را شکست نداد، همینطور آنها دفاع مطلق در زمین انجام ندادند. آنها مانع بازی آرسنال با محاصره حریف شدند. انگیزه فراوان برای اینکه آرسنال به مشکل بر بخورد به خوبی در بازی این تیم دیده می‌شد.

الکسیس که حالا در پستش یک ستاره جهانی محسوب می‌شود، با خوش شانسی توانست گل بزند ولی شایسته این گل بود. او به خوبی از دقیقه اول بازی حرکاتی بین خطوط اورتون انجام می‌داد. خیلی وقت ها، مهاجم شیلیایی تنها بازیکن آرسنال به نظر می‌رسد که جرات جنگیدن با حریف را دارد. چمبرلین، والکات و ایووبی توپ ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دادند و به کندی روی روند بازی تاثیر می‌گذاشتند.

ونگر و آرسنال از این بازی درس‌های زیادی خواهند گرفت. سیتی، منچستریونایتد و تاتنهام که روند بی ثباتی در این فصل داشتند، مقابل تافی ها با تساوی متوقف شدند. توپچی ها از این آمار می‌توانند نکته ظریفی برداشت کنند. ولی برای تیمی که به دنبال جام است، هیچ استراحتی وجود ندارد.  روز یکشنبه آنها باید به مصاف سیتی در اتحاد بروند، 4 امتیاز از این دو بازی قابل قبول بود ولی دو شکست برای آرسنال و رویای قهرمانی اش فاجعه محسوب می‌شود.

منبع: سایت گل

ترجمه: روزبه مهری