آیندهوون چرا به هوادارانش دروغ گفت؟

آیندهوون چرا به هوادارانش دروغ گفت؟

وبسایت رسمی برنامه نود - در سال 2011 و پس از بحران اقتصادی باشگاه آیندهوون، این تیم هلندی به هواداران و رسانه ها اعلام کرد که سقف دستمزد یک میلیون یورویی را برای بازیکنانش تعیین کرده است.

به گزارش وبسایت نود، اسناد منتشر شده توسط فوتبال لیکس نشان می دهد که باشگاه آیندهوون به هواداران و رسانه ها دروغ می گوید. به طور مثل لوک دی یونگ بین سالهای 2014 و 2016 در پاریسن ژرمن برای دو فصل با احتساب پاداش 3.5 میلیون یورو اعلام کرده در حالی که به ادعای باشگاه هلندی دستمزد وی باید حداکثر دو میلیون یورو برای دو فصل می شد. البته موارد دیگری هم وجود دارند. به طور مثال ماهر  علاوه بر دستمزد سالانه 950 هزار یورو پاداش 1.15 میلیون یورویی در سال 2013 دریافت کرده است. گوادرادوی مکزیکی هم در سال 2014 به آیندهوون پیوست که دستمزد 1.375 میلیون یورویی به علاوه پاداش 400 هزار یورویی نصبش شد. این روند در سال 2015 هم ادامه یافت. هکتور مورنوی مکزیکی و لستین بلژیکی به آیندهوون ملحق شدند. مورنو علاوه بر دستمزد سالانه یک میلیون یورویی در چهار سال قراردادش 3.6 میلیون یورو پاداش می گیرد.  لستین هم که به صورت قرضی از العربی قطر خریده شد علاوه بر پاداش یک میلیون یورویی، یک میلیون یورویی دیگر هم پاداش گرفت.

در سال 2011 آیندهوون دچار بحران اقتصادی شدیدی شد. شهرداری آیندهوون برای این که به این باشگاه کمک کند استادیوم این تیم را با 48 میلیون یورو خرید و در ازای آن سالانه 2.4 میلیون یورو اجاره از این تیم برای ورزشگاه گرفت. پس از آن مالکان باشگاه هلندی وعده دادند که سقف دستمزد یک میلیون یورویی را برای باشگاهشان رعایت کنند.

1140