کمیته انضباطی در خصوص پرونده موتومبا اهمال‌کاری کرده است؟!

کمیته انضباطی در خصوص پرونده موتومبا اهمال‌کاری کرده است؟!

تاخیر دستور موقت برای پرونده‌ای که مدارک را زودتر گرفته بودند

کمیته انضباطی در خصوص پرونده موتومبا اهمال‌کاری کرده است؟!

طبق اظهارات دبیر سازمان لیگ و رئیس کمیته بین‌الملل می‌توان متوجه شد که مدارک و مستندات بازیکن خاطی آفریقایی پیش از بازی راه‌آهن با پیکان به دست کمیته انضباطی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حضور مارتین موتومبا در تیم فوتبال راه‌آهن در هفته‌های گذشته سروصدای زیادی کرد و باشگاه پیکان که پیش از آن هم باشگاه نفت مسجد سلیمان نسبت به حضور این بازیکن معترض شده بود شکایت خود را جدی‌تر دنبال کرد.

شکایتی که منجر شد موتومبا در هفته پایانی لیگ برتر به علت دستور موقتی که از سوی کمیته انضباطی صادر شده بود نتواند به میدان برود اما پیکانی‌ها معتقدند که تخلف موتومبا پیش از بازی این تیم مقابل راه‌آهن قطعی شده و مسئولان فدراسیون هم از این مسئله خبر داشتند.

پیگیری‌های خبرنگار فارس هم چنین مسئله‌ای را نشان می‌دهد و گویا پیش از بازی با پیکان اینکه موتومبا تخلف انجام داده است محرز شده بود. چرا که محمدرضا کسرایی مسئول روابط بین‌الملل سازمان لیگ در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: ما روز شنبه (یعنی یک روز پیش از بازی با پیکان) تمامی استعلام‌های خود را که مبنی بر بازی کردن موتومبا در لیگ ترکیه پس از عقد قرارداد با راه آهن بوده را به سازمان لیگ ارسال کردیم تا به دست آقای کاظمی برسد.

علی کاظمی دبیر سازمان لیگ هم در خصوص این مسئله به فارس گفت: من حضور ذهن ندارم اما می‌دانم که روز شنبه و یا یکشنبه قبل از بازی با پیکان این مدارک را ما به کمیته انضباطی ارسال کردیم تا آنها در خصوص این بازیکن تصمیم بگیرند چرا که طبق قانون مرجع رسیدگی به تخلفات کمیته انضباطی است.

تا اینجای کار نشان می دهد که مدارک و مستندات برای اعلام رای و یا حتی دستور موقت پیش از بازی با پیکان به دست کمیته انضباطی رسیده است اما اسماعیل حسن‌زاده  در گفت‌وگو با فارس این مسئله را رد می‌کند و می‌گوید: اینکه پرونده بازیکن از چند ماه پیش مورد بررسی قرار گرفته بود کاملا صحت دارد اما تا زمانی که ما به مسئله قطعی نرسیم نمی‌توانیم رایی را صادر کنیم مدارک و مستندات روز پنجشنبه (24 فروردین‌ماه)به دست ما رسید که بازیکن خارجی راه‌آهن در لیگ ترکیه بازی کرده است و نامه رسمی آنرا مشاهده کردیم. بلافاصله و یک ساعت پس از آن دستور موقت صادر کردیم تا در هفته پایانی لیگ این بازیکن نمی‌تواند به میدان برود البته می‌توانستیم این دستور موقت را هم صادر نکنیم چرا که طبق قانون وقتی رای اجرایی می‌شود که تمامی بررسی‌ها انجام شده باشد اما ما برای حفظ منافع باشگاهی و فوتبال خودمان و همچنین تنبیه بازیکن دستور موقت را صادر کردیم.

صحبت‌های حسن‌زاده در حالی مطرح می‌شود که گویا استعلام‌های گرفته شده پیش از بازی پیکان به دست کمیته انضباطی می‌رسد اما اینکه حالا چرا اعضای این کمیته در آن تاریخ دستور موقت صادر نمی‌کنند و پس از بازی حساس پیکان و در روز پنجشنبه و یک روز مانده به هفته پایانی لیگ برتر و زمانی که بقای راه آهن در لیگ برتر تا حدودی قطعی شده بود دست به چنین کاری می‌زند خود جای سوال است!!!