کلوپ: پپ را به خاطر انتخاب سیتی تحسین می کنم؛ عملکرد فق العاده میلنر در دفاع راست موجب شگفتی نیست

کلوپ: پپ را به خاطر انتخاب سیتی تحسین می کنم؛ عملکرد فق العاده میلنر در دفاع راست موجب شگفتی نیست

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی آلمانی لیورپول تصمیم پپ گواردیولا برای انتخاب منچستر سیتی را بسیار تحسین کرد.

به گزارش وب سایت نود، پپ گواردیولا پس از دوران موفقی که در تیم های بارسلونا و بایرن مونیخ داشت در این فصل به لیگ برتر انگلیس رفت و هدایت منچستر سیتی را بر عهده گرفت. سیتیزن ها پس از شروع بسیار موفق در هفته های ابتدایی، دچار افت محسوسی شدند. شاگردان پپ گواردیولا در حال حاضر در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند.

یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول انتخاب گواردیولا برای چالش مربیگری در لیگ برتر انگلیس و منچستر سیتی را تحسین کرد، و توضیح داد که این مربی اسپانیایی می توانست گزینه های راحت تر و بدون دردسری را انتخاب کند. کلوپ پیش از تقابل روز شنبه با گواردیولا در گفتگویی با روزنامه های بریتانیایی اظهار داشت:

گواردیولا با چشمانی باز به لیگ برتر انگلیس آمد. او قطعاً می توانست تیم های راحت تری را در لیگ های ساده تر انتخاب کند. پپ می توانست هرجایی که دوست دارد برود، اما خودش خواست به فوتبال انگلیس بیاید. او صد در صد از شرایط این چالش بزرگ آگاهی داشته است. پپ در بارسلونا و بایرن مونیخ مجموعه ای از بازیکنان بزرگ و برجسته را در اختیار داشت اما او تأثیر شگرفی بر شیوه و سبک بازی این تیمها گذاشت. هر مربی جدیدی که به بارسلونا برود، به او می گویند فراموش نکن می خواهیم مثل پپ گواردیولا بازی کنیم. و این بزرگترین تأثیری است که یک مربی می تواند از خود به جای بگذارد. بایرن مونیخ از سه سال حضور گواردیولا در تیمش بسیار لذت برد. او واقعاً مربی فوق العاده ای است.

کلوپ به دوران حضور گواردیولا در بایرن مونیخ هم اشاره ای داشت و بیان کرد که وقتی هدایت بورسیا دورتموند را بر عهده داشت، برای رویارویی با بایرن مونیخ همیشه در تاکتیک تیمش تغییراتی ایجاد می کرد تا بتواند آرایش تیمش را بر اساس تیم گواردیولا بچیند. مربی 49 ساله لیورپول صحبت هایش را اینگونه ادامه داد:

بایرن مونیخ چند باری در بازی با ما سبک بازی خود را تغییر داد، اما فقط چند بار نه همیشه. داشتن فلسفه مشخص برای بازی به این معنی نیست که شما همیشه این فلسفه را در دستور کارتان قرار دهید. گاهی شما مجبور می شوید که تیم خود را بر اساس شرایط حریف تعدیل کنید، و این همان کاری است که همه ما مربیان انجام می دهیم. سبک بازی تیم بسیار اهمیت دارد اما همه چیز در آن خلاصه نمی شود، در نهایت خواسته شما از بازیکنان این خواهد بود که به دروازه حریف حمله کنند. دیگر چگونگی آن مهم نیست.

سپس کلوپ با تأکید بر اینکه همیشه به بازی جیمز میلنر علاقه داشته، گفت از عملکرد تأثیرگذار این بازیکن در پست دفاع به وجد آمده است. کلوپ با بیان اینکه همواره قصد داشت تا جایی برای میلنر در ترکیب تیم پیدا کند، گفت:

فوتبال طی چند سال گذشته دستخوش تغییراتی شده و شما بیش از گذشته به بازیکنانی نیاز دارید که توانایی بازی در چندین پست را داشته باشند. برای ما کاملاً روشن بود که اگر میلنر بتواند در پست دفاع چپ به خوبی بازی کند، در اینصورت شرایط برای ما خیلی خوب خواهد شد. بازی های خوب میلنر در خط دفاعی برای ما خیلی تعجب آور نبود زیرا شناخت خوبی از او داشتیم.

یورگن کلوپ با این نظر موافق نیست که تغییر پست بازیکن از وینگر به دفاع چپ برای سایر مدافعان تفاوتی داشته باشد. مربی آلمانی به عنوان مثال به ناتانائیل کلاین مدافع راست تیمش اشاره کرده و اینگونه توضیح داد:

کلاین قبلاً بازی های کاملاً متفاوتی را در همین پست انجام می داد. در حال حاضر او همان نقش را در سمت راست خط دفاعی انجام می دهد. کلاین نسبت به سال گذشته، وظایف بیشتری از یک وینگر را انجام می دهد. این مسئله دقیقاً نشان دهنده پیشرفت خوب این بازیکن است اما به شکلی دیگر.

مربی سابق بورسیا دورتموند در پایان هم گفت:

شرایط هر تیم تغییر می کند و بازیکنان باید خود را با این تغییرات وفق دهند. هیچگاه برای پیشرفت و کامل شدن دیر نیست. میلنر ابتدا بازی در پست دفاعی را دوست نداشت اما فکر می کنم هیچ کس درباره این مسئله با او صحبت نکرد. من همیشه میلنر را دوست داشتم و مشخص بود که تمام تلاشم را می کنم تا از او در ترکیب تیم بهره بگیرم؛ و سرانجام این اتفاق هم افتاد.

تیم های فوتبال لیورپول و منچستر سیتی به ترتیب با 40 و 39 امتیاز در رده های دوم و سوم جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارند.

2081