ونگر: نقطه ضعف اوزیل آمار گلزنی است؛ آلاردایس مربی باتجربه و با کیفیتی به حساب می آید

ونگر: نقطه ضعف اوزیل آمار گلزنی است؛ آلاردایس مربی باتجربه و با کیفیتی به حساب می آید

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی فرانسوی تیم فوتبال آرسنال ضمن دفاع از مسوت اوزیل، اظهار داشت هافبک آلمانی تیمش فقط باید مهارت گلزنی اش را تقویت کند و هیچ نقطه ضعف دیگری ندارد.

به گزارش وب سایت نود، مسوت اوزیل آلمانی در رقابت های این فصل لیگ برتر تنها در یک دیدار غایب بوده و در 17 بازی دیگر تیمش به میدان رفته و 5 بار برای تیمش گلزنی کرده است. آرسن ونگر مربی فرانسوی آرسنال در نشست خبری پیش از بازی با کریستال پالاس به خبرنگاران گفت:

به نظرم بین سطح بازی اوزیل و مهارت گلزنی او خلأ بزرگی وجود دارد. او در تمرینات تیم بهتر از مسابقات گلزنی می کند و مطمئن هستم که آمار گلزنی او طی چند ماه آینده بهتر خواهد شد.

اوزیل به خاطر عملکردش در دیدار برابر منچستر سیتی که با شکست توپچی های لندن به پایان رسید، مورد انتقاد قرار گرفت اما ونگر باز هم به حمایت هافبک بازیساز تیمش پرداخت و گفت:

همیشه از بازی اوزیل دفاع کرده ام. او با تمام وجود برای تیم بازی می کند و فراتر از تصور دیگران تلاش می کند. اوزیل تلاش زیادی از خود نشان می دهد اما در یکی دو بازی هرچه تلاش کرد بی فایده بود. مثلاً می توانم به بازی برابر منچستر سیتی اشاره کنم که از او انتقادهایی صورت گرفت اما اگر به مجموع بازیها و عملکرد او نگاه کنید، متوجه می شوید که فوق العاده کار کرده است.

آرسنال در این هفته از رقابت های لیگ برتر به مصاف کریستال پالاس خواهد رفت که اخیراً سم آلاردایس را جایگزین بردلی کرده است. آرسن ونگر درباره بازی با کریستال پالاس عقیده دارد که حضور سرمربی سابق تیم ملی انگلیس می تواند کار را برای آنها دشوارتر کند. این مربی فرانسوی در ادامه گفت:

وقتی مربی جدیدی به تیم می آید سطح اعتماد به نفس بازیکنان بالاتر رفته و همین مسئله باعث می شود که بازی با چنین تیم هایی دشوارتر شود. تیم حریف تجربه و کیفیت فنی بالایی دارد. اما در این بازی تعدادی محروم و مصدوم دارند بنابراین نمی دانم آیا دست مربی تیم برای این بازی باز خواهد بود یا نه.

آرسن ونگر در ادامه اظهار داشت که از بازگشت سم آلاردایس به لیگ برتر، آن هم بعد از حاشیه هایی که برای او ایجاد شد، اصلاً تعجب نمی کند. وی در این باره توضیح داد:

نه واقعاً تعجب نکردم به این دلیل که باشگاه هایی که به لحاظ نتیجه گیری عملکرد خوبی نداشته اند، در این موقع فصل به دنبال جذب مربیان باتجربه هستند. بقاء در رقابت های لیگ برتر برای همه باشگاه ها مسئله بسیار مهمی است و زمانی هم که تیمی به دنبال تعویض مربی است، آلاردایس اولین گزینه با تجربه و با کیفیتی است که به ذهن خطور می کند.

ونگر در پایان در مورد فعالیت های آلاردایس برای دور زدن قانون که منجر به برکناری وی از سمت سرمربیگری تیم ملی انگلیس شد، اینگونه اظهار نظر کرد:

دقیقاً نمی دانم که او کار خلافی انجام داده است یا خیر، و اینکه تا چه اندازه مقصر بوده است. او شغل بسیار مهمی به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس داشت. و این نشان می دهد که آلاردایس از کیفیت لازم برای حضور در چنین جایگاهی برخوردار بوده است.

2081