دادگاه سوئیس نگرانی حزب کارگر درباره جام جهانی 2022 را بی منطق می داند

دادگاه سوئیس نگرانی حزب کارگر درباره جام جهانی 2022 را بی منطق می داند

فدراسیون فوتبال جهان از تصمیم دادگاه زوریخ برای رد کردن ادعای اتحادیه تجارت آزاد بنگلادش، وزارت مسکن بنگلادش و شهروند بنگلادشی، ندیم شریف الاعظم استقبال می کند.

به گزارش کاپ، در بیانیه سایت فیفا آمده: ادعای مطرح شده بر این اساس است که فیفا در موضوع جام جهانی 2022 قطر، برخی قابلیت ها و حقوق انسانی را با خطر مواجه کرده است.

فیفا این موضوع را به شدت جدی می گیرد و آن را از نزدیک تحت نظر خواهد داشت. با روی کار آمدن رئیس جدید یعنی آقای اینفانتینو، فدراسیون فوتبال جهان، مسئولین کشور قطر را تحت فشار قرار خواهد داد تا از ایجاد شرایط ایمن و مناسب شغلی برای کارگران ساختمانی استادیوم ها اطمینان حاصل کند.

در چند سال اخیر، چندین پروسه مختلف برای شناسایی نقض حقوق انسانی در اتفاق 2022 ایجاد و توسعه یافته اند. این پروسه ها شامل، سطح استاندارد های کارکنان، گزارشات مستمر که در اختیار عموم قرار بگیرند و یک سیستم چهار لایه برای حسابرسی شرایط کاری، که توسط یک آژانس مستقل صورت می پذیرد هستند.

در نتیجه، سازمان بین المللی مسکن و سازمان تجارت جهانی کارکنان ساختمانی اخیرا توافق نامه ای به همراه کمیته بالا رده قطری برای تحت نظر داشتن شرایط کاری و محل زندگی کارگران ساختمانی استادیوم های جام جهانی به تنظیم رساندند.