موندو دپورتیوو: احتمال 48 تیمی شدن جام جهانی افزایش یافت

موندو دپورتیوو: احتمال 48 تیمی شدن جام جهانی افزایش یافت

وبسایت رسمی برنامه نود - کمیته اجرایی فیفا سه شنبه تشکیل جلسه می دهد تا در مورد افزایش تعداد تیمها در جام جهانی 2026 از 32 به 48 تصمیم بگیرد.

به گزارش وبسایت نود، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و مرد دست راستش بوبان در نظر دارند که مسابقات را در شانزده گروه سه تیمی برگزار کنند. یوفا از این تصمیم استقبال کرده و خواستار افزایش سهمیه اش در مسابقات از 13 به 17 تیم شده است هر چند که فیفا برای اروپایی ها 16 سهمیه در نظر گرفته است.موندو دپورتیوو گزارش داده که احتمال 48 تیمی شدن جام جهانی 2026 خیلی زیاد است چرا که اکثر سازمان ها از این ایده حمایت کرده اند.

در روز سه شنبه چهار گزینه مورد بررسی است که در موردش تصمیم گیری می شود:

1- جام جهانی 48 تیمی (80 بازی): شانزده گروه در سه تیم که دو تیم اول گروه صعود می کنند و از مرحله یک شانزدهم به بعد به صورت حذفی برگزار خواهد شد.2- جام جهانی 48 تیمی (80 بازی): 16 تیم به صورت مستقیم به مسابقات صعود می کنند و 32 تیم دیگر در مسابقات پلی آف مقابل هم قرار می گیرند. پس از آن تیمها در هشت گروه چهار تیمی تقسیم خواهند شد.3- جام جهانی 40 تیمی (96 بازی): با این روش تیمها در هشت گروه پنج تیمی تقسیم خواهند شد و دو تیم اول هر گروه صعود می کنند.4- جام جهانی 32 تیمی (64 بازی): مسابقات تغییری نکند و مثل سال های گذشته برگزاار شود.

اتحادیه بازیکنان فوتبال جهان و شخصیت هایی مثل مورینیو و اتوئو از برگزاری جام جهانی با 26 اتیم حمایت کرده اند. از سویی بوبان پیشنهاد داده که تا مرحله نیمه نهایی و فینال وقت اضافه ای در کار نباشد و اگر بازی مساوی شد، تکلیف بازیها در ضربات پنالتی مشخص شود.

برای سال 2026 رنکینگ فیفا حائز اهمیت بسیاری خواهد بود. برای رنکینگ جدید بازیهای دوستانه مورد توجه قرار می گیرند و رده بندی ماهانه در کار نیست (بلکه هر سه، چهار ماه رنکینگ مشخص می شود).

1140