سرمربی آرژانتین: خدا را شکر که مسی را داریم

سرمربی آرژانتین: خدا را شکر که مسی را داریم

وبسایت رسمی برنامه نود - ادگاردو بائوزا، سرمربی تیم ملی آرژانتین در مصاحبه با اوله در مورد این که چگونه مسی را مجاب به حضور در تیم ملی آرژانتین کرده صحبت کرد.

به گزارش وبسایت نود، مسی پس از شکست در فینال کوپا آمه ریکا اعلام کرد که از تیم ملی بازنشسته می شود اما نظرش را تغییر داد. بائوزا در این باره می گوید:

صحبت با ماسکرانو و مسی در بارسلونا مثل فیلم ها بود. صحبت ها را از فینال مقابل شیلی در آمریکا شروع کردیم و دو ساعت این صحبت ها ادامه داشت. هرگز در مورد این که چه گفتیم صحبت نمی کنیم.  در آخر صحبت ها من گفتم:"نمی دانم که می خواهید چه کار کنید، من فردا شما را در لیست قرار می دهم و خودتان می دانید." مسی شروع به خندیدن کرد، به ماسکرانو نگاه کرد و گفت:"حالا چه کار کنیم؟" و من جواب دادم:" به من ربطی ندارد. تو را در لیست قرار می دهم." داستان همین بود. وقتی صحبت ها شروع شد حس کردم که مسی و احساسات درونش را کاملا درک می کنم. اگر در نهایت حرفم را رد می کرد و قبول نمی کرد، یک روز بیشتر در بارسلونا می ماندم، با پیراهن نیول با او عکس می گرفتم و می رفتم.

بائوزا در مورد وابستگی آلبی سیلسته به مسی هم صحبت کرد:

آرژآنتین سال 78 را دیده اید؟ کمپس را داشتیم و به همین خاطر قهرمان شدیم. آرژانتین 86 را دیده اید؟ مارادونا را داشتیم و به همین خاطر قهرمان شدیم. حالا مسی را داریم. مسی عالی است. خدا را شکر که او در کنار ماست.در بازیهایی که او حضور نداشت اذیت شدیم چرا که بازیکن تعیین کننده ایست. این طور نیست که تیم را در خدمت او بسازیم اما سعی می کنیم که جایگاه ایده آلش را پیدا کنیم. او نقشی کلیدی در تیم دارد. بازیکنان سعی می کنند که توپ را حرکت بدهند و او هم نقش تمام کننده را خواهد داشت. این که می گویند مسی بازیکنان دلخواهش را در لیست قرار می دهد یک افسانه است و صحت ندارد. گروه خوبی داریم. گروهی داریم که به اصالتش پایبند است. بازیکنان فوق العاده ای داریم که سختی های زیادی کشیدند تا به این جا برسند و مشهور و میلیونر شوند. آنها اصالتشان را حفظ کرده اند.  از این که در سه فینال پیاپی باخته ایم هراسی نداریم. سعی می کنیم مسئولیت پذیر باشیم. بازیکنانی که بازی می کنند باید تلاش کنند تا بهترین شوند و با فشار کنار بیایند.

سرمربی آرژانتین در مورد احتمال بازگشت ایکاردی هم صحبت کرد:

وقتی به تیم ملی ملحق شدم به من گفتند که نباید ته وز و ایکاردی را در لیست قرار بدهم. با بازیکنان جلسه گذاشتم و پرسیدم که مشکل چیست. آنها گفتند که هیچ مشکلی وجود ندارد و هر بازیکنی که بخواهم را می توانم دعوت کنم.  مشکلی وجود ندارد.

1140