رونالدینیو: از شکست دادن آرسنال در فینال 2006 مطمئن بودیم

رونالدینیو: از شکست دادن آرسنال در فینال 2006 مطمئن بودیم

وبسایت رسمی برنامه نود - ستاره سابق بارسلونا معتقد است که آن ها هیچ شک و شبهه ای در مورد قهرمان شدن در فینال 2006 نداشتند.

به گزارش وب سایت نود، در فینال سال 2006 لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم بارسلونا و آرسنال به مصاف هم رفتند که در آخر بارسلونا توانست بازی 1-0 باخته را 2-1 از آرسنال 10 نفره ببرد و به دومین قهرمانی اروپا خود برسند.

به نقل از سایت fourfourtwo، حال ستاره آن روزهای بارسلونا طی گفت و گویی اذعان کرد که از بردن جام قهرمانی اطمینان کامل داشتند. در آن فینال دروازه بان آرسنال، ینس لمن در 20 دقیقه اول بازی اخراج شد و طی آن آرسن ونگر مجبور به تعویض رابرت پیرس با آلمونیا نمود. اما این آرسنال بود که توانست با ضربه سر کمپل مدافع پیش تاخته خود گل اول را در میان تعجب همگان به ثمر برساند. اما بارسلونا فرانک رایکارد در نیمه دوم توانست با گل های ساموئل اتوئو و بلتی بارسا را به قهرمانی برسانند، تا شاگردان آرسن ونگر از اولین قهرمانی خود در اروپا باز مانند.

بعد از گذشت حدود یک دهه از آن روز، رونالدینیو به صحبت در مورد آن فینال پرداخت:

ما در حالی که با یک گل از ما پیش افتاده بودند، باز مطمئن به برد در آن بازی بودیم. می دانستیم که تیم 10 نفره آرسنال در آخر کم خواهد آورد و این به سود ما شد. هیچ نیازی به فشار زیاد در آن بازی نبود. ما فقط می بایست فوتبال خودمان را بازی می کردیم. ما می توانستیم بیشتر از دو گل به آن ها بزنیم، اما در آخر این بلتی بود که گل برتری را به ثمر رساند. این تنها گل وی برای بارسلونا بود.

پیروزی در پاریس و قهرمانی در لالیگا باعث شد تا رونالدینیو دوگانه جالبی را به دست بیاورد. آن ها در لالیگا فقط در 6 بازی باخته بودند و توانستند با 12 امتیاز اختلاف با رئال مادرید لیگ را تصاحب کنند.

ما پایانی بر برد های خود نمی دیدیم. هرسال بازیکنان جدیدی به تیم اضافه می شدند و باعث قوی تر شدن بارسلونا می گشت.

وی همچنین در پایان نیز افزود:

دکو پاس های فوق العاده ای به من می داد و سامی می دانست که در هر زمان چه کاری باید انجام دهد. هیچ کس تحمل شرایط سخت را نداشت. ما در آن رقابت ها به خوبی بازی کردیم و فهمیدیم که می توانیم تمام تیم ها را شکست دهیم.

4416