سائوپائولو به خاطر 15 هزار دلار رونالدوی برزیلی را نخرید

سائوپائولو به خاطر 15 هزار دلار رونالدوی برزیلی را نخرید

وبسایت رسمی برنامه نود - در دنیای فوتبال برخی از تصمیمات می توانند تاریخ یک باشگاه را عوض کنند. مثلا بارسلونا اگر عجله می کرد می توانست رونالدو و مسی را در کنار هم باشد یا رئال به خاطر تعللی کوچک شانس خرید نیمار را در نوجوانی از دست داد.

شبکه UOL  برزیل گزارش داد که رونالدو نازاریو در سال 1992 می توانست با مبلغ 15 هزار دلار به باشگاه سائوپائولو ملحق شود اما مدیر اسبق تیم برزیلی مبلغ وی را بالا دانست و قید خرید وی را زد. ژائو فرانسیسکو، ایجنت رونالدو در پیامی برای مدیر سائولو پائولو نوشته بود:

در ریو یک بازیکن دارم که سنش کمتر از 17 سال است. در موردش حرفهای عجیبی می زنند و برای تیم جوانان برزیل بازی کرده است. در پست مهاجم نوک بازی می کند. او می تواند با 15 هزار دلار به سائوپائولو ملحق شود اما 50درصد حق انتقال در اختیار وکیلش می ماند. خواهشمند است پیشنهاد من را بررسی کنیم.

پیمنتا، مدیر وقت سائوپائولو به این پیشنهاد جوابی نداد هر چند که به صورت شفاهی قیمت وی را بالا دانست و حداکثر مبلغ پیشنهادی او 7500 دلار بود. رونالدو به کروزیرو رفت و در این باشگاه با دوازده گل و سه پاس گل در 14 بازی درخشید. پس از آن راهی باشگاه آیندهوون هلند شد تا شهرتش دوچندان شود.

1140