اوتو فیستر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان شد + عکس

اوتو فیستر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان شد + عکس

وبسایت رسمی برنامه نود - فدراسیون فوتبال افغانستان صبح امروز طی یک نشست خبری رسمی، اوتو فیستر ‌آلمانی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان انتخاب کرد.

فیستر طی قرار دادی یک ساله جانشین پیتر شگرت کروات میشود که سال گذشته به مدت ۵ سال هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان را برعهده گرفته بود.این مربی ۷۹ ساله با تجربه بیشترین دوران مربیگری اش را در قاره آفریقا سپری کرده است.

همچنان در مراسم معارفه کادر فنی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان، انوش دستگیر به عنوان کمک مربی، منصور فقیریار به عنوان مربی دروازه بان ها، مصطفی مهرزاد به عنوان هماهنگ کننده و علی عسکر لعلی نیز منحیث مدیر عمومی تیم های ملی فوتبال افغانستان نیز انتخاب شدند.

کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در جریان این نشست خبری با اشاره به اهمیت حضور فیستر روی نیمکت افغانستان گفت: با استفاده از تجربیات گذشته و کار با دو مربی خارجی، این بار به گونه ای متفاوت و بهتر از گذشته تصمیم به استخدام یک سرمربی خارجی دیگر گرفتیم.

کریم با اشاره به تجربه بالای اوتو فیستر در عرصه مربیگری تیم های ملی اظهار امیدواری کرد تا تیم ملی فوتبال افغانستان بتواند با این سرمربی با تجربه با کسب نتایج مطلوب در مقدماتی جام ملت های آسیا بتواند برای نخستین بار راهی این مسابقات شود.

رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان همچنین در خصوص قطع همکاری با اسکلزیچ و پیتر شگرت نیز توضیح داد و گفت: سلاون اسکلزیچ که دو سال قبل به عنوان سرمربی افغانستان انتخاب شد به دلیل اعتراض ۱۶ بازیکن تیم ملی فوتبال افغانستان از تیم ملی کنار گذاشته شد. وی گفت: ۱۶ بازیکن تیم ملی در ترکیه به دیدار من آمدند و هشدار دادند که در صورت حضور اسکلزیچ روی نیمکت افغانستان دیگر آنان حاضر به بازی در تیم ملی فوتبال کشور نخواهند شد.

وی در خصوص پیتر شگرت نیز گفت: شگرت در فاصله چند ساعت مانده به سفر تیم ملی به تاجیکستان درخواست تمدید قرار داد را داشت که این موضوع برای فدراسیون فوتبال امکان پذیر نبود. ما تا کنون نفهمیدیم که شگرت برکنار شد یا قهر کرد! زیرا او بدون این که ما اطلاعی داشته باشیم، تیم را در فرودگاه کابل تنها گذشت و به آلمان سفر کرد. به همین دلیل فدراسیون در خصوص قطع همکاری با پیتر شگرت هیچ اعلامیه ای رسمی منتشر نکرد، زیرا این آقای شگرت بود که تیم ملی را تنها گذاشت.

او هچنان اضافه کرد که پیتر شگرت در اعتراض به قطع همکاری اش با فدراسیون فوتبال به کمیته حقوقی فیفا نیز شکایت کرده است و ما نیز منتظر تصمیم فیفا در این خصوص هستیم.

در ادامه علی عسکر لعلی مدیر عمومی تیم های ملی فوتبال افغانستان نیز در خصوص برنامه های آینده تیم ملی قبل از مسابقه با ویتنام صحبت کرد و گفت: تیم ملی در تاریخ ۱۵ مارچ در کشور قطر اردوی تدارکاتی برگزار خواهد کرد.

او همچنان گفت تیم ملی فوتبال افغانستان در کشور قطر قبل از مسابقه با ویتنام با تیم فوتبال سنگاپور مسابقه دوستانه برگزار خواهد کرد و سپس برای برگزاری نخستین دیدارش در رقابت های مقدماتی جام جهانی برابر ویتنام عازم تاجیکستان خواهد شد. علی عسکر همچنان تاکید کرد که ۴ مسابقه تدارکاتی نیز برای تیم ملی فوتبال افغانستان در جریان مسابقات آینده نیز تنظیم شده است.

در ادامه نیز آقای فیستر در خصوص کارش با تیم ملی فوتبال افغانستان صحبت کرد و گفت : فوتبال برای من مقدس است. کار در کشورهای مختلف به عنوان سرمربی برایم خوش آیند است. امیدوارم بتوانم با کادر فنی جدید و جوانم روزهای خوبی داشته باشیم.

سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال افغانستان کار روی نمیکت این کشور را یک چالش بزرگ خواهند و گفت: به این جا آمدم تا بتوانم از ظرفیت ها و پتانسیل بالای فوتبال افغانستان استفاده کنم. اوتو فیستر گفت: فوتبال برای من یک مذهب است. دوست ندارم وارد سیاست شوم. این جا فقط روی تیم ملی فوتبال و ورزش تمرکز خواهم کرد.

در ادامه نیز انوش دستگیر و منصور فقیریار دقایق کوتاهی در خصوص برنامه های آینده تیم ملی صحبت کردند و کار در تیم ملی فوتبال افغانستان را یک افتخار برای خود خطاب کردند.