حذف تیم ملی زیمباوه توسط فیفا به دلیل بدهی به سرمربی سابقش

حذف تیم ملی زیمباوه توسط فیفا به دلیل بدهی به سرمربی سابقش

وب سایت رسمی برنامه نود- در حالیکه در روزهای اخیر بحث اخطارهای فیفا به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاههای ایرانی داغ است، فیفا تیم ملی فوتبال زیمباوه را از رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه کنار گذاشت.

به گزارش سایت نود، فیفا تیم ملی فوتبال زیمبابوه را از شرکت در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه محروم کرده است. فیفا اعلام کرد به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد سرمربی سابق تیم ملی زیمبابوه توسط اتحادیه فوتبال این کشور، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

خوزه گئورگینی سرمربی برزیلی پیشین زیمبابوه از ژانویه تا نوامبر سال 2008 هدایت این تیم را برعهده داشت. فدراسیون فوتبال زیمبابوه در سال 2012 از سوی فیفا ملزم به پرداخت حقوق معوقه گئورگینی شد اما به دلیل مشکلات مالی نتوانست به تعهداتش عمل کند تا اینکه سرانجام فیفا این تیم را از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 کنار گذاشت.

فیفا در وب سایت رسمی خود بیانیه ای را منتشر کرد ودر آن تصریح کرد: با توجه به اینکه چندین بار به اتحادیه فوتبال زیمبابوه فرصت داده شد تا به تعهدات مالی خود در قبال این سرمربی برزیلی عمل کند، لذا به دلیل عدم توجه به اخطارهای فیفا و نیز عدم پرداخت حقوق و دستمزد مربی برزیلی، تیم ملی زیمبابوه از حضور در مرحله انتخابی جام جهانی محروم می شود.

به این ترتیب تیم ملی زیمبابوه بابت عدم انجام تعهدات مالی، تاوان سنگینی را پرداخت کرد و از حضور در جام جهانی 2018 باز ماند.

اینکه می گویند تهدیدهای فیفا جدی است، دروغ نمی گویند!