پیش بازی چلسی - سوانزی؛ آبی ها به دنبال افزایش اختلاف در صدر

پیش بازی چلسی - سوانزی؛ آبی ها به دنبال افزایش اختلاف در صدر

وبسایت رسمی برنامه نود - چلسی بعد از تساوی در هفته قبل مقابل برنلی، به دنبال پیروزی در خانه است.

به گزارش وبسایت نود، هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس عصر شنبه آغاز می شود و در یکی از پنج بازی همزمان عصر شنبه، چلسی در ورزشگاه خانگی خود استمفوردبریج میزبان سوانزی است، پل کلمنت که با حضورش در سوانزی، توانسته شرایط این تیم ولزی را تغییر دهد، روز شنبه به عنوان سرمربی به استمفوردبریج باز می گردد، او سابقه فعالیت در چلسی را به عنوان کمک مربی دارد، کلمنت زمانی که آنچلوتی سرمربی چلسی بود در کنار وی حضور داشت.

هفته قبل چلسی در مقابل برنلی متوقف شد و اکنون اختلاف در صدر جدول به هشت رسیده است، با این وجود همین اختلاف امتیاز هم از زمان بازنشستگی فرگوسن در سال 2013، بی سابقه است. نکته جالب این که در تاریخ لیگ برتر، تنها دو بار اتفاق افتاده که یک تیم بعد از هفته 25، به 60 امتیاز یا بیشتر رسیده باشد ولی در نهایت قهرمان لیگ نشود. نیوکاسل در سال 1996 و آرسنال در سال 2008، دو تیمی بودند که به این امتیاز در هفته 25 رسیدند ولی در نهایت قهرمان نشدند.

چلسی که در این فصل به رکورد 13 برد متوالی رسید، در شش مسابقه اخیرش، فقط سه برد را کسب کرده است. تیم کونته یک شکست و دو تساوی را هم تجربه کرده است. سوانزی که شرایط بدی را تجربه می کرد با حضور کلمنت شوک مثبتی گرفت و در شش هفته اخیر در لیگ برتر، 4 برد کسب کرده است.

در شش جدال رودرروی اخیر دو تیم، چلسی سه بار پیروز شده و سوانزی فقط یک برد را به دست آورده است. آبی های لندن در این شش بازی، 14 گل زده اند و هفت گل خورده اند. سهم هر دو تیم نیز در این شش مسابقه، یک کارت قرمز بوده است. جالب اینجاست که از آخرین برد چلسی مقابل سوانزی زمان زیادی می گذرد. آخرین بار چلسی 17 ژانویه 2015 با نتیجه سنگین 5-0 تیم ولزی را شکست داد. در سه بازی اخیر دو تیم، دو بازی با تساوی 2-2 به پایان رسیده و یک مسابقه هم با یک گل به سود سوانزی پایان یافته است.

حضور تیبو کورتوا برای این بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد. انتظار می رود لوئیز، آلونسو و ماتیچ که در بازی مقابل وولوز استراحت کردند در این مسابقه دوباره برای تیم کونته به میدان بروند. در ان سمت، مونترو، کی سونگ یونگ، بریتون و دایر غایبین تیم کلمنت برای هفته بیست و ششم هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه

بعد از آن که چلسی در هشت مسابقه ابتدایی اش در لیگ برتر مقابل سوانزی، به شش برد رسید، در سه مسابقه اخیر دو تیم در لیگ برتر، آبی های لندنی بردی را کسب نکرده اند.

تساوی 2-2 دو تیم در فصل گذشته لیگ برتر در استمفوردبریج، اولین امتیازی بود که سوانزی در لیگ برتر در ورزشگاه چلسی گرفت.

دیگو کاستا در 4 بازی لیگ برتری مقابل سوانزی، موفق به زدن هفت گل شده است.

سیگوردسون در مقابل چلسی 4 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است، که این بهترین عملکرد او در مقابل هر تیمی در لیگ برتر است.

سوانزی در سال 2017 میلادی در لیگ برتر، از 18 امتیاز ممکن، 12 امتیاز گرفته است، این در حالی است که چلسی در سال 2017، 11 امتیاز کسب کرده است.

فصل قبل بعد از هفته بیست و پنجم، چلسی فقط سه امتیاز بیشتر از سوانزی داشت ( 30 در مقابل 27). اکنون چلسی در این فصل 36 امتیاز بیشتر از سوانزی دارد.

1878