زیدان: برای من کلمه 'بحران' وجود ندارد؛ برای قهرمانی در لالیگا دیگر نباید امتیاز بدهیم

زیدان: برای من کلمه 'بحران' وجود ندارد؛ برای قهرمانی در لالیگا دیگر نباید امتیاز بدهیم

وبسایت رسمی برنامه نود - زین الدین زیدان، سرمربی تیم رئال مادرید یک روز قبل از مسابقه با ایبار در ورزشگاه ایپورا، در کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، سرمربی رئال مادرید در ابتدای صحبت های خود به ریموند کوپا، اسطوره باشگاه که امروز درگذشت ادای احترام کرد و گفت:

قبل از اینکه صحبت های خود را شروع کنم، می خواهم ناراحتی خود را ابراز کنم و به خانواده ریموند کوپا تسلیت بگویم، کسی که یکی از ما بود. ما عمیقاً از اتفاقی که افتاد ناراحت هستیم.

امیدواریم که در ایپورا نمایش خوبی ارائه کنیم و 90 دقیقه فوق العاده داشته باشیم. مثل همه بازی ها، می دانیم که در این ورزشگاه با چه چالشی روبرو خواهیم شد، بازی در اینجا سخت است. می دانیم که سخت تمرین کردن و جنگیدن در هر مسابقه چه چیزی می تواند عاید مان کند. اخیراً نتایج دلخواه ما نبوده اند اما مهمترین مسئله این است که با تمام توان به میدان می رویم.

رختکن:

امروز مثل همیشه در رختکن با هم صحبت کردیم، و به آنالیز های تصویری نگاه کردیم و یک گفتگوی طولانی تر از معمول داشتیم، اما هر آنچه گفته شد داخل رختکن می ماند. سعی می کنم کار خود را درون زمین انجام دهیم اما همیشه این اتفاق برای ما رخ نمی دهد. می دانم که نگران رختکن هستید اما این طبیعی است و ما موضع واضحی از بابت خواسته های خود داریم و به مبارزه ادامه خواهیم داد.

کریستیانو رونالدو:

او 100% احساس آمادگی نمی کرد و به همین خاطر امروز تمرین نکرد. همه بازی ها مهم هستند، اما نکته کلیدی این است که بازیکنان خوب کار کنند، بنابراین حالا باید ببینیم که چه تصمیمی در مورد کریستیانو اتخاذ خواهیم کرد. من 24 بازیکن دارم و از وقتی که آمده ام، پیام یکسانی داشته ام: همه مهم هستند. این نظر تغییر نخواهد یافت. باید تصمیم بگیرم و برخی بازیکنان کنار گذاشته خواهند شد و برخی هم روی نیمکت خواهند نشست. اگر می خواهیم قهرمان لالیگا شویم، نمی توانیم امتیاز از دست بدهیم، و با توجه به اینکه هر سه روز یک بار بازی می کنیم، نیاز به سیستم چرخشی داریم. قصد ندارم به کسی بی اعتنایی کنم، هر اتفاقی که از حالا تا پایان فصل رخ دهد، از همه بازیکنام راضی هستم.

منفی نگری ها:

هر زمان که بازی بدی داریم یا به چیزی که می خواهیم، نمی رسیم، این را حس می کنم. این اتفاق اینجا و در خیلی از باشگاه ها رخ می دهد. مسائل را آنالیز می کنیم تا ببینیم چطور می توانیم بهتر شویم. اگرچه منفی نگری های زیادی وجود دارد، اما همیشه همینطور خواهد بود و ما هم این را می دانیم. به این شرایط عادت کرده ام، سال ها اینجا بوده ام. برای من کلمه 'بحران' در رئال مادرید یا دنیای فوتبال وجود ندارد، چون هر سه روز یک بار فرصت بهبود اوضاع را دارید.

واکنش به گل ها:

درست است که اخیراً گل های زیادی دریافت کرده ایم، در والنسیا، مقابل ویارئال و لاس پالماس. اما نکته خوب این است که همیشه به بازی برگشته ایم و مقابل لاس پالماس مساوی کردیم و ویارئال را شکست دادیم. چیز هایی برای بهبودی وجود دارد و امیدوارم که فردا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

کوپا:

او یک بازیکن فرانسوی بود که راه را برای سایر بازیکنان فرانسوی باز کرد تا به اسپانیا بیاییم. آمدن به رئال مادرید و بازی با بهترین ها آسان نیست. او دوره ای را تعریف کرده بود و ما از درگذشتش ناراحت هستیم. او مورد علاقه و احترام همه بود، و به همین خاطر یک دقیقه سکوت داشتیم. او برای من و همه یک الگو بود. هنگام تماشای بازی های او خیلی جوان بودم، اما فیلم های او را دیده ام. هنگامی که او به اینجا آمد، عشق به او و کاری که برای باشگاه انجام داد، قابل لمس بود. مردم همیشه از او تمجید می کنند و همیشه چیز های مثبتی در موردش می شنویم. از صحبت در مورد فوتبال با او لذت می بردم.

تورس:

می خواهیم پیام حمایت خود را به او بفرستیم. می دانیم که مصدومیتش جدی نیست و از این بابت خوشحالیم. امیدوارم به سرعت بهبود یابد.

1771