استویچکوف: کرویف من را جلوی سایرین می کشت و بعد به من می گفت بهترین هستم

استویچکوف: کرویف من را جلوی سایرین می کشت و بعد به من می گفت بهترین هستم

وبسایت رسمی برنامه نود - اسطوره فقید بارسلونا و تیم ملی هلند در زمان مربیگری در بارسلونا رابطه گرمی با استویچکوف داشت اما این رابطه دوستانه مانع از این نمی شد که از وی انتقاد نکند و او را از زمین بازی خارج نکند.

به گزارش وبسایت نود، استویچکوف که یکی از ستاره های تیم موسوم به تیم رویایی بارسلونا بود همیشه رابطه گرم و دوستانه ای با یوهان کرویف داشت، او در مصاحبه ای که با مجله Paneka داشت در خصوص دوران حضور این مربی هلندی در نیوکمپ صحبت کرد:

یک روز به یوهان گفتم من شماره 8 را نمی پوشم چرا که تو همیشه شماره 8 تیم را تعویض می کنی. شماره 3 یا شماره 14 را می پوشم، در این صورت باز هم من را تعویض می کنی؟ او در مقابل سایر بازیکنان با گفتن اینکه من بازی فاجعه باری ارائه می دهم من را کشت اما در گفتگویی خصوصی به من گفت که بهترین بازیکن او هستم. ابتدا فکر نمی کردم رابطه دوستی ام با او تا آن حد گرم و صمیمی باشد. کرویف آدم جالب و دوستی بی نظیر بود، او در تمرین به من می گفت تو افتضاحی، بازی آینده به میدان نخواهی رفت و در پایان فصل از باشگاه خواهی رفت با این حال پس از تمرین با هم برای خوردن غذا بیرون رفتیم.

یکی از مهمترین مسائلی که باعث لذت بردن استویچکوف در دوران حضورش در بارسلونا شده بود این بود که او تنها بازیکنی نبود که در زمان مربیگری کرویف زندگی بهتری را تجربه می کرد:

کرویف زندگی من و بسیاری دیگر از بازیکنان را تغییر داد. او من را از کشور بسته و کومونیست بلغارستان خارج کرد و به کاتالونیا و بارسلونا برد. او سبک خاصی داشت و بسیاری از روزها وقتش را به من اختصاص می داد تا آنچه که باید در زمین انجام بدهم را یاد بگیرم.

اسطوره بارسلونا در ادامه در خصوص فلسفه ای که کرویف در بارسلونا پایه گذاری کرد صحبت کرد و افزود این فلسفه در همه باشگاه ها جوابگو نخواهد بود:

تئوری های کرویف برای همه باشگاه ها مناسب نیستند و در همه باشگاه ها نمی توان از آن ها بهره برد. برای اجرای تئوری های او باید ابتدا شخصی وجود داشته باشد ایده های او را داشته باشد و پس از آن افرادی باشند که بتوانند این ایده ها را در تمرین پیاده کنند. بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه می توان بازی شبیه به بازی که تیم کرویف ارائه می داد را ارائه دهند.

استویچکوف در زمان هدایت کرویف موفق شد 5 بار به قهرمانی لالیگا برسد و در نخستین قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور داشته است.

1899