سمپدوریا 0-1 یوونتوس؛ بیانکونری، دست نیافتنی در صدر جدول

سمپدوریا 0-1 یوونتوس؛ بیانکونری، دست نیافتنی در صدر جدول

وبسایت رسمی برنامه نود - بیانکونری در هفته بیست و نهم به بردی سخت مقابل سمپدوریا دست یافت.

به گزارش وبسایت نود، یوونتوس در یک بازی سخت و فشرده موفق شد با شکست دادن سمپدوریا، 73 امتیازی شود و با خیال راحت به استقبال بازی های ملی برود.

در یکی از پنج بازی همزمان عصر یکشنبه از هفته بیست و نهم فوتبال ایتالیا، سمپدوریا در ورزشگاه لوئیجی فراریس میزبان یوونتوس بود. قضاوت این مسابقه برعهده تالیاونتو قرار داشت. ترکیب دو تیم برای این مسابقه این گونه بود:

سمپدوریا

پوجونی، سالا، سیلوستر، اسکرینیار، رجینی، بارتو، توریرا، لینتی، فرناندز، کوالیارلا، موریل

یوونتوس

بوفون، آلوز، بارزالی، روگانی، آساموا، خدیرا، پیانیچ، کوادرادو، دیبالا، مانژوکیچ، هیگواین

بعد از صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و پیش از وقفه بازی های ملی، یوونتوس یکشنبه با هدف حفظ فاصله در صدر جدول فوتبال ایتالیا پای به زمین گذاشت.

بازی از همان ابتدا جذاب و دیدنی شروع شد و دو تیم به موقعیت های خوبی رسیدند. ابتدا هیگواین دروازه حریف را هدف گرفت و سپس کوالیارلا در آن سمت صاحب فرصت مناسبی شد. اما این بیانکونری بود که به گل برتری زودهنگامی رسید.

دقیقه 7: لحظاتی بعد از آن که کوالیارلا موقعیت مناسبی را در مقابل دروازه یوونتوس از دست داد، بیانکونری با تیزهوشی به گل برتری رسید. سانتر عالی آساموا با حضور موثر کوادرادو و ضربه سر هوشمندانه وی همراه شد تا یووه 1-0 جلو بیفتد.

اما یوونتوس که سیری ناپذیر بود و به دنبال گل بعدی خود بود. باز هم به فرصت گلزنی رسید. طی دو نوبت هیگواین می توانست اختلاف را بیشتر کند ولی این اتفاق نیفتاد. واکنش خوب پوجونی طی دو صحنه، مهاجم آرژانتینی را ناکام گذاشت.

در ادامه سمپدوریا هم بیکار ننشست و روی ارسال از جناحین شانس های خود را امتحان کرد. کوالیارلا در متن اکثر حملات میزبان قرار داشت. اما اتفاق بد نیمه اول برای یوونتوس، مصدومیت دیبالا بود. او در دقیقه 27 روی زمین افتاد و نتوانست بازی را ادامه بدهد و پیاتسا جایگزین وی شد.

یوونتوس در 5 دقیقه پایانی نیمه اول دوباره عرصه را بر حریف تنگ کرد و به موقعیت های خوبی رسید. ابتدا پیاتسا می توانست یووه را به گل برساند که این مهم رقم نخورد، سپس هیگواین درون محوطه ضربه اش را به سمت دروازه زد، ولی این بار هم پوجونی واکنش خیلی خوبی نشان داد.

به این ترتیب نیمه اول در حالی 1-0 پایان یافت که دروازه بان میزبان، در چندین صحنه مانع به ثمر رسیدن گل های بعدی یوونتوس شد.

اما شرایط در نیمه دوم تا حد زیادی تغییر پیدا کرد، در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، یووه روی ضدحملات برنامه ریزی کرده بود، اما تیم آلگری نتوانست موقعیت خاصی را خلق کند. در آن سمت هم سمپدوریا که نمی خواست در خانه بازنده شود، در نیمه دوم با پوشش منفذهای دفاعی خود، به دنبال جبران بود، اما عبور از دفاع سرسخت بیانکونری آسان نبود.

در نیمه دوم اگرچه یووه روی ضدحملات کم و بیش خطرساز ظاهر می شد ولی نمایش نیمه اول خود را نداشت و همچون نیمه نخست پوجونی مجبور به انجام واکنش های متعدد نشد. سمپدوریا هم اگرچه میل بیشتری برای حمله کردن داشت ولی مقابل سد محکمی قرار گرفته بود و بیانکونری با کنترل نسبی بازی، از خلق موقعیت توسط حریف جلوگیری کردند. در ده دقیقه پایانی مسابقه هم با بیرون آمدن هیگواین، یووه شکل کاملاً دفاعی به خود گرفت تا از گل زده محافظت کند.

در نهایت نیمه دوم بدون آن که گلی به ثمر برسد به پایان رسید تا در نهایت یووه با همان تک گل ابتدای بازی، یک برد تک گله و ارزشمند دیگر را به دست آورد. یوونتوس با این برد شیرین 73 امتیازی شد. سمپدوریا هم با 41 امتیاز در رده نهم ایستاده است.

دانلود خلاصه بازی سمپدوریا 0-1 یوونتوس

1878