زمین تمرینی جدید بارسلونا به نام یوهان کرویف نامگذاری خواهد شد

زمین تمرینی جدید بارسلونا به نام یوهان کرویف نامگذاری خواهد شد

وبسایت رسمی برنامه نود - مدیر باشگاه بارسلونا به همراه نایب رییس این تیم و همچنین یوردی کرویف در مراسم یادبود این بازیکن حاضر شدند.

به گزارش وبسایت نود، باشگاه بارسلونا با برپایی مراسم یادبود در این باشگاه اعلام کرد نام زمین تمرینی جدید این باشگاه به نام یوهان کرویف نامگذاری خواهد شد تا یاد و خاطره این بازیکن برای همیشه باقی بماند. این مراسم قرار بود روز جمعه و دقیقا همزمان با نخستین سالگرد فوت کرویف برگزار شود اما فوت رییس سابق بارسلونا، آگوستی مونتال که یوهان کرویف را در زمان مدیریت خود به این باشگاه آورده بود این مراسم با یک روز تاخیر برگذار شد.

باشگاه بارسلونا در این خصوص اعلام کرد ورزشگاه تمرینی که در مجموعه Ciutat Esportiva قرار دارد به نام یوهان کرویف نامگذاری خواهد شد تا بازیکنان آینده باشگاه بارسلونا در زمینی به تمرین بپردازند که به نام شخصی نامگذاری شده است که نقش اصلی را در نهادینه کردن سیستم استعداد یابی و پرورش بازیکن بارسلونا داشته است. باشگاه بارسلونا همچنین تندیس یادبود کرویف را خواهد ساخت تا در مرکز پروژه Espai Barca که همان پروژه ساخت نیوکمپ جدید است قرار بگیرد. بارسلونا همچنین بخشی از موزه بارسلونا را به یادبود زندگی کرویف تخصیص خواهد داد. توپ طلای کرویف که در سال 1974 آن را کسب کرد و همچنین لباس بارسلونا با شماره 9 کرویف توسط فرزند و خانواده او به موزه باشگاه اهدا شد. باشگاه بارسلونا همچنین از شهردار این شهر خواسته است تا نام خیابانی را در نزدیکی نیوکمپ به نام یوهان کرویف تغییر دهد تا نام وی در این شهر نیز جاودانه شود. جوزپ ماریا بارتومئو در این مراسم ضمن یاد کردن از کرویف گفت:

کرویف کسی بود که تفکر ما در خصوص فوتبال را تغییر داد و فوتبال مدرنی را پایه ریزی کرد. او یکی از نو آوران دنیای فوتبال بود.

یوردی گرویف، فرزند یوهان کرویف که مدتی را نیز در بارسلونا به میدان رفته بود پس از بارتومئو در خصوص پدرش و تصمیم بارسلونا گفت:

اگر پدرم دوست می داشت تا نامش در جایی قرار داشته باشد، قطعا آن جا در آکادمی و محلی بود که بازیکنان جوان آخرین بازی های خود را پیش از پیوستن به تیم نخست انجام می دهند. بنابراین احساس می کنم او از این تصمیم بسیار خوشحال خواهد بود.

1899