پیش بازی اینتر - سمپدوریا؛ فرصت طلایی نراتزوری برای افزایش شانس سهمیه اروپایی

پیش بازی اینتر - سمپدوریا؛ فرصت طلایی نراتزوری برای افزایش شانس سهمیه اروپایی

وبسایت رسمی برنامه نود - اینتر در یک مسابقه حساس از هفته سی اُم سری آ، به مصاف سمپدوریا می رود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های اینتر و سمپدوریا در چارچوب هفته سی اُم سری آ، ساعت 23.15 دوشنبه 14 فروردین 1396 در ورزشگاه جوزپه مه آتزا (سن سیرو) شهر میلان به قضاوت دومینیکو چلی برگزار خواهد شد. هم اکنون اینتر با 55 امتیاز در رده ششم جدول سری آ حضور داشته و با توجه به توقف میلان در هفته 30، شاگردان استفانو پیولی فرصت بسیار خوبی دارند تا با عبور از سد سمپدوریا، نه تنها فاصله خود با تیم همشهری را افزایش دهند، بلکه جای آتالانتا را در مکان پنجم جدول گرفته و به کسب سهمیه اروپایی امیدوار شوند.

البته با توجه به فاصله نسبتاً زیاد اینتر نسبت به مکان سوم، بعید به نظر می رسد که نراتزوری شانس زیادی برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد اما حضور در مسابقات اروپایی در فصل آینده، یکی از اهداف مهم پیولی است. سه امتیاز این مسابقه، نقش به سزایی را در نیل به این هدف برای تیم اینتر، ایفا خواهد کرد. سمپدوریا با 41 امتیاز در مکان نهم جدول قرار داشته و شانس چندانی برای کسب سهمیه اروپایی ندارد.

همچنین شاگردان مارکو جامپائولو دغدغه سقوط نداشته و با خیال آسوده، در هفته های پایانی سری آ به میدان می روند. در حالی که مسئولان باشگاه سمپدوریا در تلاش برای حفظ جامپائولو برای فصل آینده هستند، هدف اصلی این تیم در فصل جاری، حضور در نیمه بالایی جدول است. سمپدوریا پس از 7 بازی پیاپی بدون باخت در سری آ، سرانجام هفته گذشته یک شکست تلخ خانگی را با نتیجه 1-0 مقابل یوونتوس پذیرفت. اینتر نیز طی 6 بازی اخیر در سری آ، فقط یک بار مقابل رم شکست خورده است. نراتزوری هفته گذشته طی یک بازی دشوار مقابل تورینو، به تساوی 2-2 دست یافت.

نکات آماری بازی:

اینتر و سمپدوریا برای پنجمین بار در تاریخ سری آ باید در هفته سی اُم به مصاف یکدیگر بروند. طی 4 تقابل قبلی این دو تیم در هفته سی اُم، تیم اینتر به 2 پیروزی و 2 مساوی دست یافت.

اینتر طی 14 بازی خانگی اخیر مقابل سمپدوریا در سری آ، شکست نخورده است. (9 برد و 5 مساوی)

 طی 12 تقابل اخیر این دو تیم از سال 2010 به بعد، 7 برد برای اینتر، 3 مساوی و تنها 2 برد برای سمپدوریا به ثبت رسیده است.

اینتر طی 10 بازی خانگی اخیر در سری آ، به 9 برد دست یافته و حداقل 2 گل را در این 9 بازی به ثمر رسانده است.

اینتر طی 4 بازی اخیر سری آ، 3 گل یا بیشتر به ثمر رسانده در حالی که سمپدوریا طی 4 بازی اخیر بیرون خانه، کمتر از 3 گل را درون دروازه حریفان قرار داده است.

طی 6 تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها، فقط مسابقه فصل گذشته در ورزشگاه جوزپه مه آتزا یک بازی پُر گل از آب در آمد ولی در 5 بازی دیگر، تعداد گل های بازی از 2 تجاوز نکرد.

بیشترین تعداد شکست و گل دریافتی سمپدوریا در تاریخ سری آ، مقابل اینتر بوده است. در تاریخ رقابت های این دو تیم، 63 باخت و 213 گل خورده در کارنامه سمپدوریا مشاهده می شود.

طی 4 بازی اخیر اینتر در سری آ، به طور میانگین 5.5 گل در هر بازی رد و بدل شده است. اینتر طی این 4 بازی، مجموعاً 7 گل دریافت کرده در حالی که طی 10 بازی پیش تر، فقط 3 گل پذیرفته بود.

تنها 6 بازیکن متفاوت سمپدوریا، موفق به گلزنی در فصل جاری سری آ شده اند که کمترین میزان پراکندگی گلزنان در بین کلیه تیم های این لیگ محسوب می شود.

اینتر پس از تورینو دارای بیشترین تعداد گل زده از طریق سانتر می باشد. تورینو 16 گل و اینتر 14 گل را از طریق سانتر به ثمر رسانده اند.

مائورو ایکاردی در هر دو بازی خانگی مقابل سمپدوریا، موفق به گلزنی شد. کاپیتان آرژانتینی اینتر، بیشترین تعداد گل های زده در بازی های خانگی طی فصل جاری سری آ را به نام خویش ثبت کرده است.

فابیو کوالیارلا طی دو تقابل اخیر با اینتر در سری آ، 2 گل به ثمر رسانده است. وی مجموعاً طی 20 رویارویی با اینتر در سری آ با پیراهن تیم های مختلف، 3 گل را وارد دروازه نراتزوری کرد.

ایوان پریشیچ نخستین گل خود در سری آ را در اکتبر 2015 مقابل سمپدوریا به ثمر رساند.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اینتر: خبر خوش برای نراتزوری، عدم وجود بازیکن مصدوم یا محروم برای این مسابقه است. انتظار می رود که هم کریستین آنسالدی و هم دانیلو دی آمبروزیو بازی کنند اما هنوز معلوم نیست که کدام در خط دفاع و کدام در خط هافبک به میدان خواهند رفت. اِوِر بانگا برای بازی در پشت تک مهاجم اینتر، گزینه ای مطلوب تر نسبت به مارسلو بروزوویچ و ژوائو ماریو است.

سمپدوریا: لوئیز موریل پس از مصدومیت در مسابقه اخیر تیم ملی کلمبیا، تنها بازیکن بلوچرکیاتی (لقب باشگاه سمپدوریا) بوده که در این بازی غایب است. احتمالاً پاتریک شیک جانشین وی در خط حمله می شود. خبر خوش برای هواداران سمپدوریا، بازگشت امیلیانو ویویانو دروازه بان با تجربه و حضور وی درون دروازه به جای کریستین پوجونی است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464