کانیگیا: سیمئونه و پوچتینو بهترین گزینه ها برای هدایت تیم ملی آرژانتین هستند

کانیگیا: سیمئونه و پوچتینو بهترین گزینه ها برای هدایت تیم ملی آرژانتین هستند

وبسایت رسمی برنامه نود - کلودیو کانیگیا، ستاره سال های نه چندان دور تیم ملی آرژانتین اعتقاد دارد مائوریسیو پوچتینو و دیگو سیمئونه بهترین گزینه های ممکن برای هدایت آلبی سلسته خواهند بود.

به گزارش وبسایت نود، ادگاردو بائوزا پس از کسب نتایج ضعیف به همراه تیم ملی آرژانتین در نهایت روز گذشته از مربیگری این تیم برکنار شد تا گمانه زنی های بسیاری در خصوص جانشین وی ایجاد شود. باوزا تنها 8 بار هدایت آرژانتین را بر عهده داشت اما تنها 3 دیدار از این بازی ها را با پیروزی به پایان برد تا وضعیت تیم ملی آرژانتین برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه بحرانی به نظر برسد. خورخه سمپائولی یکی از مربیانی ست که نام او بیش از سایرین به گوش می رسد و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال آرژانتین او را به عنوان سرمربی آلبی سلسته برگزیده است. با این وجود باشگاه سویا نیز نمی خواهد سر مربی خود را از دست بدهد و برای جلوگیری از این انتقال به فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز هشدار داده بود. با این وجود مهاجم سال های نه چندان دور آلبی سلسته در مصاحبه ای که با ESPN داشت سیمئونه و پوچتینو را بهترین گزینه ها برای جانشینی بائوزا دانست:

سمپائولی هنوز هدایت تیم ملی آرزانتین را بر عهده نگرفته است و گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارند اما مشکل اینجاست که آن گزینه ها علاقه ای به هدایت تیم ملی آرژانتین ندارند. اگر نظر من را بخواهید دوست دارم مربیانی که در فوتبال اروپا افتخارات زیادی کسب کرده اند نظیر سیمئونه و پوچتینو هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند. سمپائولی در شیلی نتایج خوبی گرفت و در سویا نیز ننایج خوبی کسب کرده است اما این تیم ها پیش از او نیز نتایج خوبی می گرفتند. قطعا سمپائولی گزینه خوبی است اما به نظرم گزینه های بهتری نیز وجود دارند.

برخی از رسانه های اسپانیایی خبر از این داده بودند که فدراسیون فوتبال آرژانتین در پی به خدمت گرفتن سیمئونه است اما 20 میلیون یورو بند آزاد سازی قرارداد او عاملی است که فدراسیون فوتبال آرژانتین را با مشکل روبرو خواهد کرد. کانیگیا در ادامه اعلام کرد مشکلات مالی فدراسیون فوتبال آرژانتین عاملی است که نتواند بهترین مربیان جهان را به خدمت بگیرد:

بهترین مربیان دنیا... برای مربیان بزرگ دنیا که در حال حاضر در اروپا مشغول به کار هستند دشوار خواهد بود تا هدایت آرژانتین را بر عهده بگیرند چرا که آن ها در اروپا شرایط زندگی خوبی دارند، در آمد کافی دارند و آینده بهتری نیز خواهند داشت اما فکر نمی کنم در آرژانتین در آمد مناسبی داشته باشند. فکر می کنم فدراسیون فوتبال هنوز به تاتا مارتینو هم بدهکار است. برای فدراسیون فوتبال آرژانتین چنین اتفاقی بسیار زشت خواهد بود اما این واقعیت است. بنابراین مربیانی چون پوچتینو و سیمئونه برای هدایت تیم ملی آرژانتین علاقه خاصی نخواهند داشت.

بر اساس گزارش برخی از  خبرگزاری ها پیش از اینکه فدراسیون فوتبال آرژانتین ادگاردو بائوزا را به عنوان سر مربی تیم ملی آرژانتین انتخاب کند به سیمئونه برای هدایت آلبی سلسته پیشنهاد داده بود اما این مربی پیشنهاد فدراسیون آرژانتین را رد کرده بود.

1899