پیش بازی موناکو - دورتموند؛ یک قدم تا نیمه نهایی

پیش بازی موناکو - دورتموند؛ یک قدم تا نیمه نهایی

وبسایت رسمی برنامه نود - موناکو فاصله چندانی تا صعود به جمع 4 تیم برتر اروپا ندارد.

به گزارش وبسایت نود، موناکو چهارشنبه شب در بازی برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی خود میزبان بوروسیا دورتموند است. بازی رفت دو تیم با پیروزی ارزشمند 3-2 موناکو در سیگنال ایدوناپارک به پایان رسید و تیم فرانسوی اکنون یک قدم تا نیمه نهایی فاصله دارد. آن ها آخرین بار سال 2004 در مرحله نیمه نهایی حضور داشتند که در نهایت موفق به صعود به فینال شدند، اما در فینال مقابل پورتوی مورینیو 3-0 شکست خوردند و از رسیدن به جام بازماندند. 

اما نتیجه آن بازی، تنها اتفاق مهم دور رفت نبود. بازی دو تیم ابتدا برای سه شنبه برنامه ریزی شده بود ولی بعد از آن که به اتوبوس باشگاه دروتموند حمله ای صورت گرفت، بازی با 22 ساعت تاخیر، روز چهارشنبه انجام شد. در جریان آن حادثه، بارترا مدافع دورتموند مصدوم شد و به این بازی هم نمی رسد.

قضاوت بازی برگشت برعهده اسکومینا از کشور اسلوونی است، تیم داوری این مسابقه همگی از کشور اسلوونی هستند.

در بازی رفت، بازی خوب موناکو در نیمه اول باعث شد تیم فرانسوی به دو گل ارزشمند در همان 45 دقیقه نخست برسد. اگرچه موناکو یک پنالتی را توسط فابینیو از دست داد ولی با گل امباپه و گل به خودی بندر، 2-0 برنده به رختکن رفت. در نیمه دوم دورتموند به بازی برگشت و نمایش بهتری ارائه کرد اما تیم توخل دو گل به ثمر رساند و این در حالی بود که امباپه بار دیگر برای موناکو در نقش گلزن ظاهر شد و در نهایت تیم فرانسوی 3-2 پیروز میدان شد تا همچون مرحله یک هشتم نهایی، در خانه حریف سه گل زده باشد.

موناکو در طی هفته های اخیر شرایط بسیار خوبی را تجربه کرده است، تیم ژاردیم در شش بازی اخیر خود به 6 برد پیاپی دست یافته است، آن ها در این 6 بازی 14 گل زده اند و همچنان صدر جدول فوتبال فرانسه را در اختیار دارند. بعد از بازی رفت مقابل دورتموند، موناکو شنبه شب در هفته سی و سوم لیگ فرانسه، 2-1 دیون را شکست داد.

در آن سمت، دورتموند در شش هفته اخیر، سه بار پیروز شده است و دو بار طعم باخت را چشیده است. بعد از دو شکست تلخ مقابل بایرن مونیخ در بوندسلیگا و موناکو در لیگ قهرمانان، شنبه شب تیم توخل موفق شد 3-1 فرانکفورت را مغلوب سازد تا دوباره به روند برد بازگردد. اما آمار دفاعی دورتموند در بازی های اخیر خوب نبوده است. آن ها در سه بازی اخیر خود، هشت گل دریافت کرده اند.

بازی رفت دو تیم، تنها تقابل موناکو و دورتموند در رقابت های اروپایی بود که با پیروزی 3-2 تیم فرانسوی پایان یافت. 

باکایوکو بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت، می تواند در این بازی به میدان برود. اما فابینیو به دلیل محرومیت غایب است. بنجامین مندی هم آماده حضور در دیدار برگشت است. کاریو و سیدیبه به دلیل مصدومیت در ترکیب موناکو غایب هستند. جمرسون، فالکائو، ژرمین، لمار و سیدیبه بازیکنان اخطاری موناکو هستند که در صورت دریافت کارت زرد، بازی رفت نیمه نهایی را از دست می دهند.

بارترا به دلیل مصدومیت رخ داده برایش، چهار هفته غایب خواهد بود. اما مارکو رویس می تواند در این بازی تیمش را همراهی کند. گوتزه و شورله هم دیگر مصدومین دورتموند هستند. شرایط دورم و روده هم برای این بازی مشخص نیست. گینتر، گوئریرو، پاپاستاتوپولوس و اشملزر بازیکنان اخطاری دورتموند هستند که در صورت دریافت کارت زرد، بازی رفت نیمه نهایی را از دست می دهند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه؛

تا به حال 5 تیم در لیگ قهرمانان توانسته اند در بازی رفت در خارج از خانه به پیروزی 3-2 برسند که در نهایت هر 5 تیم، راهی مرحله بعد شده اند.

موناکو در 5 بازی قبلی اروپایی اش در خانه مقابل تیم های آلمانی، 4 بار برده و 1 بار به تساوی رسیده است.

دورتموند در یازده بازی اخیرش در دور حذفی لیگ قهرمانان، هشت بار شکست خورده است.

موناکو می تواند برای چهارمین به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد، هیچ تیم فرانسوی به جز موناکو، نتوانسته بیش از یک بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

در میان تیم هایی که حداقل 30 بازی را در لیگ قهرمانان میزبانی کرده اند، موناکو موفق شده 70 درصد بازی های خانگی خود را پیروز شود.

تیم فرانسوی در این فصل از لیگ قهرمانان، 15 گل دریافت کرده که این بیشترین تعداد گل دریافتی در میان تمام تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی است.

در این فصل تنها بایرن مونیخ و بارسلونا بیشتر از موناکو در لیگ قهرمانان، صاحب ضربه پنالتی شده اند. موناکو 3 پنالتی به دست آورده که البته هیچ یک هم به گل تبدیل نشده است.

تیم آلمانی در دو بازی اخیرش در خارج از خانه در لیگ قهرمانان، پیروز نشده است.

1878