پیش بازی اسپانیول - بارسلونا؛ نبرد مرگ و زندگی با اتوبوس دفاعی

پیش بازی اسپانیول - بارسلونا؛ نبرد مرگ و زندگی با اتوبوس دفاعی

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم از هفته سی و پنجم رقابت های لالیگا در ورزشگاه کورنیا ال پرات شهر بارسلونا شنبه ساعت 23:15 به قضاوت اوندیانو ماینکو به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش وبسایت رسمی برنامه نود، اسپانیول پس از اینکه در دو دیدار گذشته خود موفق به پیروزی نشده است احتمالا با دفاعی اتوبوسی مقابل خط حمله قدرتمند بارسلونا صف آرایی خواهد کرد. این تیم از سال 2009 تا به حال موفق نشده است دربی کاتالونیا را به سود خود به پایان ببرد. شاگردان کیکه سانچز فلورس که رویای حضور در لیگ اروپا را در سر می پرورانند احتمالا با دفاعی اتوبوسی مقابل مثلث MSN به میدان خواهند رفت. این تیم که در فصل جاری تنها دو بار در خانه شکست خورده است در مقابل تماشاگران خودی نتایج درخشانی کسب کرده است و تا پیش از شکست مقابل اتلتی، 4 دیدار پایانی خود در کورنیا ال پرات را با پیروزی به پایان برده بود. علاوه بر این ها شکست این تیم مقابل اتلتی تنها شکست در ورزشگاه خانگی پس از شروع سال نوی میلادی بوده است و بارسا برای اینکه این روند را به یک عادت برای رقیب خود تبدیل نکند نیاز مبرم به پیروزی در خانه حریف خواهد داشت.

در سوی مقابل بارسلونا که با یک بازی بیشتر نسبت به رئال مادرید در صدر جدول لالیگا قرار دارد برای افزایش فشار و همچنین افزایش امیدهایش برای کسب عنوان قهرمانی نیاز مبرم به کسب 3 امتیاز این دیدار دارد و در سوی مقابل منتظر نتیجه نگرفتن مادریدی ها در دیدار این تیم مقابل والنسیا خواهد بود. رقابت شانه به شانه دو تیم در صدر جدول لالیگا اجازه هر گونه اشتباهی را از این دو تیم گرفته است. بازگشت نیمار پس از 3 جلسه محرومیتی که داشت احتمالا بهترین اتفاق ممکن برای بارسلونا خواهد بود تا بار دیگر مثلث MSN تشکیل شود. بارسا هفته گذشته مسابقات لالیگا را با برد 7-1 خانگی مقابل اوساسونای نگون بخت به پایان برد تا به نخستین تیم در بین تیم های حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی تبدیل شود که بیش از 100 بار در مسابقات خود به گل رسیده است.

6 دیدار پایانی دو تیم با 4 پیروزی بارسا و یک تساوی به پایان رسیده است و تنها پیروزی اسپانیول نیز در دیداری دوستانه به دست آمده است، بارسا آخرین رویارویی دو تیم را در ورزشگاه نیوکمپ و در دور رفت رقابت های لالیگا در فصل جاری با حساب 4-1 به سود خود به پایان برده است. دو تیم مجموعا 198 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که بارسا 113 بار موفق به پیروزی شده است و اسپانیول 43 بار حریف نامدار خود را شکست داده است. بارسا در این دیدارها 377 بار گلزنی کرده است و 220 بار دروازه اش را باز شده دیده است.

الیکس ویدال و رافینیا که با مصدومیت های طولانی مدتی دست و پنجه نرم می کنند به همراه جرمی متیو در این دیدار نمی توانند برای بارسلونا به میدان بروند و وضعیت حضور اینیستا در این دیدار نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. در سوی مقابل اوسکار دوآرته به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش در این دیدار نخواهد بود و حضور آلوارو مارتین و آلوارو مارکز نیز در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آمار مرتبط با این دیدار:

13 دیدار از 14 دیدار آخر بارسلونا حداقل 2 گل را در پی داشته است.

بارسا در 4 دیدار آخر خود در کورنیا ال پرات موفق شده است دروازه اش را بسته نگاه دارد.

بارسا در 12 دیدار آخر خود از ورزشگاه خانگی اسپانیول بدون شکست خارج شده است.

اسپانیول موفق نشده است در 15 دربی آخر کاتالونیا بارسلونا را شکست دهد.(3تساوی و 12 شکست)

لیونل مسی با 15 بار گلزنی مقابل اسپانیول بهترین آمار گلزنی در این دربی را به نام خود ثبت کرده است. همچنین این اعجوبه آرژانتین در 7 دیدار از 11 دیدار آخر خود در لالیگا دبل کرده است.

بارسا در دیدار مقابل اوساسونا پانصدمین گل خود تحت هدایت لوییز انریکه را به ثمر رساند.

مسی که تا به اینجای فصل 49 بار برای بارسلونا در تمامی رقابت ها گلزنی کرده است این فرصت را دارد تا به نخستین بازیکن شاغل در 5 لیگ معتبر اروپایی تبدیل شود که بیش از 50 گل به ثمر رسانده است.

بارسا در فصل جاری رقابت های لالیگا 88 درصد از گل های خود را از داخل محوطه جریمه به ثمر رسانده است تا بهترین آمار را از این حیث داشته باشد، در سوی مقابل اسپانیول کمترین تعداد گل را از داخل محوطه جریمه دریافت کرده است.

کیکه سانچز فلورس به عنوان مربی 5 بار در خانه مقابل بارسلونا صف آرایی کرده است که 3 دیدار را با پیروزی به پایان برده است و در دو دیدار متحمل شکست شده است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی وبسایت Whoscored:

1899