بهترین پاسورهای لیگ برتر؛ کاوه 8 پاس گل داده یا 9 پاس؟

بهترین پاسورهای لیگ برتر؛ کاوه 8 پاس گل داده یا 9 پاس؟

وبسایت رسمی برنامه نود - با پایان یافتن رقابت های لیگ برتر شانزدهم، هم رتبه نهایی تیمها در جدول رده بندی مشخص شد و هم بازیکنانی که عناوین و جوایز انفرادی را کسب کردند، معرفی شدند.

به گزارش وب سایت نود، پاس گل یا به عبارتی مشارکت مستقیم در به ثمر رسیدن گل از جمله مواردی است که در چند سال اخیر در فوتبال ایران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته، و بر اساس آن امتیاز خوبی برای بازیکن در نظر گرفته می شود. اما موضوع بسیار مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد اینست که علیرغم آنکه در مجامع بین المللی فوتبال تنها یک تعریف برای پاس گل ارائه شده، اما برداشتها و تفاسیر مختلفی از این تعریف می شود. همین مسئله باعث شده تا در ارائه آمار دقیق برای بازیکنانی که پاس گل داده اند، ارقام متفاوتی اعلام شود.

هفته گذشته برنامه نود به بررسی تعداد پاس گل بازیکنان لیگ برتری پرداخت که در همان آیتم پخش شده اشاره شده بود کاوه رضایی و احسان حاج صفی پاس گل داده و مبعلی هم هشت پاس گل داده است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در آیتم برنامه نود به درستی به آمار مربوط به این بخش اشاره داشته و به استناد بررسی های دقیق تیم آنالیز برنامه تعداد پاس گل بازیکنان را اعلام کرده نه با استناد به سایر رسانه ها.

البته امسال این مسئله کمی فرق می کند؛ یعنی تقریباً همه رسانه ها متفق القول آمار تعداد پاس گل کاوه رضایی را 9 پاس اعلام کرده اند اما نکته قابل توجه اینست که این آمار صحیح نیست و تعداد پاس گل ذکر شده برای کاوه رضایی و همچنین احسان حاج صفی نادرست است. سایت نود در گزارشی به بررسی دقیق پاس های گل بازیکنان پرداخته تا آمار دقیقی در این زمینه ارائه کند.

کاوه رضایی مهاجم ارزشمند استقلال با 9 پاس گل به عنوان بهترین پاسور لیگ برتر شانزدهم از سوی رسانه های مختلف معرفی شد. البته این عدد صحیح نیست و کاوه رضایی در لیگ برتر شانزدهم دقیقاً هشت پاس گل داده است. در ادامه پاس های گل کاوه رضایی در تیم استقلال در لیگ برتر شانزدهم را به طور اجمالی مرور می کنیم.

1- هفته اول برابر نفت تهران 2- هفته نهم گل دوم برابر سایپا 3- هفته پانزدهم گل به سپاهان 4- هفته هیجدهم گل سوم برابر صنعت نفت آبادان 5- هفته نوزدهم گل سوم برابر پیکان 6- هفته بیست و پنجم برابر فولاد خوزستان 7- هفته بیست و هفتم گل دوم برابر صبای قم 8- هفته سی ام گل اول برابر سپاهان اصفهان. در خصوص پاس گلهای کاوه رضایی باید این نکته ذکر شود که برخی از رسانه ها پاس گل دوم استقلال برابر گسترش فولاد در هفته یازدهم را به نام این بازیکن ثبت کردند که با مراجعه به ویدیوی مربوط به این گل ملاحظه می شود که این پاس گل توسط امید ابراهیمی به محسن کریمی داده شده است.همانطور که در تصاویر پیداست بازیکن پاس دهنده با آستین بالا و بدون دستکش است و  کاوه رضایی در چند لحظه بعد با آستین پایین و با دستکش در لحظه شادی گل به تصویر کشیده شده است. برای مشاهده ویدیوی گل اینجا کلیک کنید.

ایمان مبعلی هافبک تیم نفت تهران از دیگر بازیکنانی است که در این فصل موفق به ارسال هشت پاس گل شد.

1- هفته سوم گل سوم برابر پدیده مشهد 2- هفته چهارم گل دوم برابر استقلال خوزستان 3- هفته پنجم گل دوم برابر صنعت نفت آبادان 4- هفته هفتم گل اول برابر ماشین سازی تبریز 5- هفته دهم گل اول برابر سیاه جامگان مشهد 6- هفته دوازدهم گل اول برابر فولاد خوزستان 7- هفته چهاردهم برابر صبای قم 8- هفته نوزدهم برابر استقلال خوزستان

اما احسان حاج صفی که در برخی رسانه ها تعداد پاس های گل او 6 پاس عنوان شده، در این فصل هشت پاس گل داد:

1- هفته دهم برابر سایپا 2- هفته یازدهم برابر فولاد خوزستان 3- هفته سیزدهم گل اول برابر صبای قم 4- هفته چهاردهم گل اول برابر تراکتورسازی تبریز 5- هفته هفدهم گل دوم برابر نفت تهران 6- هفته بیست و چهارم برابر پدیده مشهد 7- هفته بیست و هفتم برابر گسترش فولاد تبریز 8- هفته سی ام برابر استقلال تهران

 به این ترتیب سه بازیکن فوق تیم های استقلال، نفت تهران و سپاهان اصفهان با هشت پاس گل بهترین پاسورهای لیگ برتر شانزدهم هستند و آمار منتشر شده مبنی بر اینکه کاوه رضایی 9 پاس گل و احسان حاج صفی 6 پاس گل دارد، صحیح نیستند.

2081 - 60610