لیگ نهم رکورددار تغییر مربیان در ابتدای فصل 

لیگ نهم رکورددار تغییر مربیان در ابتدای فصل 

نگاهی به ادوار لیگ برتر نشان می دهد که روی کار آمدن شش مربی جدید در یک فصل نسبت به فصل قبل، تاکنون بیشترین تغییر در کادر فنی تیم ها در شروع یک فصل جدید در مقایسه با فصل قبل بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، روند جذب مربیان تازه در لیگ برتر، روندی پر نوسان بوده است و شاهد روند ثابتی در این زمینه نبودیم.

البته در دوره نهم به دلیل پیش آمدن بحث منشور اخلاقی و کناره گیری خود خواسته یا اجباری تعدادی از مربیان معروف لیگ برتر، شاهد مربیان جدید بیشتری در دوره نهم بوده ایم و شش مربی جدید روی کار آمدند. آمار لیگ های دوم و سوم لیگ برتر نیز به همین میزان بوده که بیشترین تغییرات در چینش مربیان یک فصل در کنار لیگ نهم بوده است.

علاوه بر این در سه دوره ششم، دوازدهم و سیزدهم لیگ برتر شاهد کمترین تغییرات در ترکیب مربیان نسبت به فصل قبل بوده ایم و فقط دو مربی جدید به لیگ اضافه شدند.

در اسلاید زیر نموداری را مشاهده می کنید که در هر دوره تعداد مربیان جدید نسبت به فصل قبل مشخص شده است.

همانطور که در نمودار ترسیم شده در تاریخ 16 ساله لیگ برتر نوسان تغییرات مربیان یک فصل نسبت به فصل دیگر عددی بین 2 تا 6 بوده است و فراتر نرفته است. البته طی سال های اخیر شاهد ظهور مربیان جدید و تغییر نسل در بین مربیان فوتبال کشور بوده ایم و چهره های جوانی نظیر یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان، مهدی تارتار و .. جانشین مربیان نام آشنای قدیمی نظیر محمود یاوری، اصغر شرفی، منصور ابراهیم زاده و .. شده اند.