عثمان دمبله؛ پسر بدی باش و پیشرفت کن!

عثمان دمبله؛ پسر بدی باش و پیشرفت کن!

می‌گویند مادرها همیشه بهترین‌ها را می‌دانند اما در مورد عثمان دمبله این نمی‌تواند درست باشد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از آی اسپورت، او در سال 2015 در حالی که تنها 20 سال داشت در آستانه جدایی از رن قرار گرفت اما مادرش او را تشویق کرد تا در این تیم فرانسوی بماند و اولین قرارداد حرفه‌اش را امضا کند. تابستان قبل او بالاخره توانست از رن جدا شود و در ازای مبلغ 12.7 میلیون پوند به دورتموند بپیوندد. دمبله در اولین فصل حضورش در لیگ آلمان بسیار تاثیرگذار ظاهر شد و در تمامی مسابقات 21 پاس گل و 10 گل به نام خود ثبت کرد. داشتن مشتریانی مانند رئال مادرید، بارسلونا، منچسترسیت و منچستریونایتد با چنین آماری جای شگفتی ندارد.

دمبله کیست و از کجاست؟

تابستان فصل قبل دمبله تصمیم گرفت که رن را ترک کند. دنیایی به دنبال پاهایاش بودند و مادرش در گوشش داستان می‌گفت. بادوسامباگو، مدیربرنامه‌های دمبلمه می‌گوید"این مادرش است که برایش تصمیم می‌گیرد. وقتی تابستان قبل می‌خواست تیمش را عوض کند، مادرش به او گفت که می‌خواهد در رن بماند و اولین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کند. دست آخر او دیگر انتخابی نداشت و ماند". پس از آن دمبله در میان تقاضاهای زیادی که از تیم‌های جزیره داشت، به دورتموند پیوست؛ تیمی که در سالهای اخیر به یکی از کارخانه‌های پرورش استعدادهای فوتبال تبدیل و بخاطر فرستادن بازیکنان جوانی چون گوتزه، میختاریان، پولسیچ و...به تیم‌های بزرگ معروف شده است.

دمبله در حالی وارد دورتموند شد که جوانترین بازیکنی بود که توانسته در لیگ فرانسه 10 گل بزند. وی درا ولین فصل حضورش در رن تنها در 18 بازی 13 گل برای تیمش زده بود و همه اینها در کنار هم کافی بود تا از همان ابتدا در ترکیب اصلی دورتموند قرار بگیرد. او در 22 نوامبر سال 2015 در خانه بوردو اولین بازی خود را در لیگ فرانسه انجام داد و  تنها 31 دقیقه در میدان بود و با گلزنی در همان مدت زمان محدود، توانایی وصف ناپذیرش را نشان داد. وی در پایان فصل 2015-2015 با کمک میکل سیلوستره که سابقه بازی در تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال را داشت، بالاخره از رن جدا شد و به تیمی پیوست که بازیکنانی چون رویس، گوتزه، کاگاوا، شورله و...را داشت اما با این حال در تمامی رقابت‌های فصل گذشته 49 بار برای دورتموند بازی کرد.

ارزش واقعی

گزارش رسانه‌های آلمانی حاکی از آن است که دورتموند برای انتقال دمبله به باشگاه‌های بزرگ اروپایی 90 میلیون یورو قیمت گذاری کرده است. اگرچه این قیمت می‌تواند شرایط انتقال این بازیکن جوان را به تیم‌های دیگر کمی دشوار کند اما اگر تیمی بخواهد یکی از استعدادهای درخشان آینده فوتبال را در تیمش داشته باشد، می‌تواند با رضایت کامل این مبلغ را بپردازد. اکنون تنها نگرانی تیم‌ها، مادر دمبله است که چه توصیه‌ای به او می‌کند؟

مقصد بعدی

اکثر تیم‌های بزرگ اروپایی خواهان به خدمت گرفتن دمبله در این تابستان هستند اما در میانشان رئال مادرید و بارسلونا علاقه بیشتری از خود نشان داده‌اند. سیاست کهکشانی مادریدی‌ها نشان داده که آنها هر تابستان یک بازیکن بزرگ استخدام می‌کنند. ادن هازارد از چلسی دیگر هدف تابستانی مادریدی‌ها بود که به دلیل شکستگی قوزک پا ابتدای فصل را از دست داد. بارسا که فصل قبل فقط قهرمانی جام حذفی را بدست آورد، بدنبال تغییرات اساسی در ترکیب تیم فصل آینده خود است. آنها مارکو وراتی را از دست داده‌اند و خرید دمبله می‌تواند التیام بخش باشد.