امپراتور ردای پیروزی را پس می‌گیرد؟

امپراتور ردای پیروزی را پس می‌گیرد؟

افشین قطبی توانست به ششمین پیروزی مداوم با تیمش دست یابد تا در آستانه رقم زدن اتفاقی جالب در کارنامه کاری خود باشد.

به گزارش "ورزش سه"، افشین قطبی بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی همراه تیم ملی ایران، درسال 89 برای مربیگری به ژاپن رفت و هدایت شیمیزو را به عهده گرفت. 

قطبی چهار سال در شیمیزو بود و هرچند با این تیم به افتخار بزرگی نرسید اما چهار سال حضور در لیگ حرفه ای ژاپن و حضور در ثابت در یک تیم بیانگر این است که قطبی به نسبت شیمیزو مربی موفقی بوده است.

او با کسب تجربه در فوتبال ژاپن و درحالی که صحبت های زیادی درباره بازگشتش به ایران شنیده می شد به عنوان دستیار پاتریک کلایورت در تیم ملی کوراسائو مشغول به کار شد. 

او سپس در بوریرام یکی از تیم های سرشناس فوتبال تایلند به عنوان سرمربی حضور یافت اما یک فصل حضور او در این تیم موفقیت آمیز نبود؛ هرچند او با این تیم در یازده مسابقه مداوم طعم شکست را نچشید. قطبی قبل از این هم با پرسپولیس رکورد شانزده مسابقه بدون باخت را پشت سر گذاشته بود. با این وصف می توان او را مرد بازیهای بدون باخت دانست چرا که او با تیم اوربرایت در باشگاههای دسته اول چین در شش بازی متوالی است که شکست نخورده است.

قطبی درحالی هدایت اوربرایت چین را در لیگ دسته اول به عهده دارد که این تیم اکنون با تفاضل گل در رتبه سوم و در تعقیب تیم اول جدول است و آنچه اهمیت موفقیت او را نشان می دهد این است که مربیان مطرح و سرشناسی در لیگ دسته اول چین مشغول به کار هستند. اسون گوران اریکسون مربی نامدار سوئدی تا چندی قبل هدایت تیم شن ژن را به عهده داشت که اکنون نزدیک ترین تعقیب کننده تیم قطبی و در رده چهارم جدول است. 

قطبی درحالی تیمش را به سوی سوپرلیگ  پرستاره چین هدایت می کند که به جز او مربی شاغل دیگری با ملیت ایرانی در لیگهای خارجی نداریم . البته الکساندر نوری ایرانی - آلمانی هم یک استثناست.