واکنش تند گواردیولا به اتفاقات همه پرسی استقلال کاتالونیا

واکنش تند گواردیولا به اتفاقات همه پرسی استقلال کاتالونیا

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی به اتفاقات روز گذشته کاتالونیا واکنش نشان داده است. 

به گزارش وبسایت نود، پپ گواردیولا که اهل کاتالونیا است و سابقه بازی و مربیگری در بارسلونا را دارد در مصاحبه با رادیو اسپانیا ضمن انتقاد از دولت این کشور عنوان کرده اگر هنوز در باشگاه بارسلونا حضور نداشته راضی به برگزاری بازی این تیم با لاس پالماس نمی شده است. 

گواردیولا به رادیو RAC1 اسپانیا گفته:

اگر من جای بازیکنان و سران بارسلونا بودم در مقابل لاس پالماس به میدان نمی رفتم. اگر هم مجبور به بازی می شدم این کار را پشت درهای بسته نمی کردم. ما نمی خواهیم آن ها فکر کنند از اسپانیا متنفر هستیم چون عده زیادی چنین فکری می کنند. اسپانیا کشور فوق العاده ای است اما باید خواسته مردم کاتالونیا را درک کرد. آن ها می خواهند درباره آینده شان تصمیم بگیرند. 

رسانه های دنیا اتفاقات روز گذشته را پوشش دادند. در روزنامه ها خواندم که تعدادی از ماموران پلیس آسیب دیدند. سوال این است که توسط چه کسانی؟ رای دهندگان؟ قضیه کاملا برعکس بود. رای دهندگان توسط پلیس آسیب دیدند. آن ها انگشتان یک زن را شکستند. بعضی از تصاویر غیر قابل توجیه هستند. نخست وزیر باید به سوالات پاسخ دهد. چرا ما نمی توانیم مثل بریتانیایی ها باشیم و در آرامش یک همه پرسی برگزار کنیم. تمامی این اتفاقات در حالی رخ داد که هنوز حتی نمی دانیم مردم کاتالونیا خواهان استقلال هستند یا خیر. 

۲۰۳۱