آدیداس اقدام به معرفی کیت های مربوط به تیم های حاضر در جام جهانی کرده و در این میان کیت های مربوط به تیم ملی آلمان را می توان یکی از بهترین ها و البته خاطره انگیزترین لباس ها دانست.
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان را می توان یکی از مهمترین تیم های حاضر در فوتبال دنیا دانست که همیشه نگاه ویژه ای به البسه خود برای حضور در تورنمنت های مهم داشته است. آنها که همیشه کمپانی معتبر آدیداس را به عنوان اسپانسر البسه در کنار خود داشته اند در آخرین اقدام از طرحی برای حضور در جام جهانی رونمایی کردند که برای بسیاری از فوتبالی ها طرحی نوستالژیک و البته خاطره انگیز است.
آلمان ها در جام ملت های اروپا 1988 و جام جهانی 1990 از طرحی برای پیراهن های خود استفاده می کردند که می توان آن را یکی از ماندگارترین طرح های مربوط به کیت های این تیم دانست. طرحی که برای بسیاری از هواداران فوتبال این کشور ماندگار خاطره انگیز است چرا که آنها قهرمانی مانشافت در جام جهانی 90 ایتالیارا با همین طرح به خاطر دارند. رنگ های پرچم آلمان از صورت خطی با همان ترتیب به کار رفته در پرچم از سرشانه ای آغاز و به سرشانه دیگر ختم می شد. البته در طرح جدید رنگ های پرچم بر روی پیراهن نقش نبسته اند اما از طرحی استفاده شده که فوتبالی ها را یاد پیراهن قدیمی این تیم می اندازد. البته به غیر از رنگ ها، جای شکست خطوط به کار رفته نیز نسبت به طرح قدیمی تغییر داشته است. نقطه شکست طرح در پیراهن قدیمی در سمت راست سینه بازیکنان بود اما این بار در سمت چپ است.
البته آلمان ها در جام ملت های اروپا 92 نیز از طرحی شبیه به همان طرح استفاده کردند. طرحی که سه رنگ پرچم این کشور را بر روی سرشانه ها می توان دید. آنها پس از حضور در بازی های یورو 92 و رسیدن به عنوان نایب قهرمانی این طرح را نیز کنار گذاشتند.
در جام جهانی 94 نیز آلمان ها از طرحی استفاده کردند که رنگ ها در آن حرف اول را می زدند. رنگ های که باز هم پرچم این کشور را روی سرسینه بازیکنان تداعی می کرد. زرد و قرمز و مشکی در این رقابت ها نیز روی پیراهن آلمان ها خودنمایی می کردند و البته هیچگاه نتوانستند خاطره انگیز شوند چرا که با شکست برابر بلغارستان از آن بازی ها کنار رفتند.
اما در بازی های یورو 96 به بعد انقلابی در طرح های مربوط به کیت های مانشافت به وجود آمد. رنگ ها به طور کامل از روی پیراهن های این تیم پاک شدند و آلمان ها یک بار دیگر به طرح های کلاسیک خود رجوع کردند. پیراهن هایی کاملا سفید، با آرم فدراسیون فوتبال این کشور در سمت چپ سینه و شماره هایی بزرگتر از حالت معمول در سمت راست.
در بازی های جام جهانی 98 فرانسه آنها یک بار دیگر تغییراتی در طرح خود ایجاد کردند و این بار سه خط به رنگهای پرچم این کشور روی سینه نقش بست.
یورو 2000 یک بار دیگر طرح ها ساده را برای آلمان ها در پی داشت. آنها باز هم رنگ ها را از پیراهن های خود دور کردند و با لباس هایی سفید و مشکی و با شماره هایی بر روی سینه در رقابت ها حضور پیدا کردند.
در جام جهانی 2002 آلمان باز هم پیراهن های خود را ساده تر کردند و تنها به سه خط مربوط به کمپانی آدیداس بر روی سرشانه ها اکتفا کردند. هر چند درخشش اولی کان باعث شد تا مانشافت تا دیدار نهایی جام پیش برود اما هیچ وقت این پیراهن آنها در یادها باقی نماند.
در بازی های یورو 2004 از طرح هایی مشابه استفاده کردند اما بازهم سه رنگ پرچم را به سرشانه ها اضافه کردند.
در جام جهانی 2006 تیم متحول شده آلمان با پیراهن هایی شبیه به یورو در میادین حضور یافت. پیراهن هایی رنگ ها به صورت نوارهایی بر روی سرشانه ها جاگرفتند.
در بازی های یورو 2008 آنها یک بار دیگر طرح مربوط به کیت های خود را دچار تحول کردند و این بار هم پرچم کشور خود را برای سینه حک کردند. طرحی ساده و جمع و جور که که مهمترین اتفاق آن در وسط پیراهن می افتاد.
برای دیدارهای جام جهانی 2010 آلمان ها باز هم از طرحی ساده استفاده کردند، طرحی که با کمی تغییرات در رقابت های یورو نیز مورد استفاده گرفت. سه خط های مربوط به آدیداس روی شانه ها کمی مشخص تر شده بود و به نوعی این طرح را می توان نزدیک به کیت های یورو 96 دانست.
در یورو 2012 همان طرح جام جهانی قبل با اندکی تغییر در لوگوی مربوط به فدراسیون فوتبال آلمان مورد استفاده قرار گرفت.
در بازی های جام جهانی 2014 یک بار دیگر قهرمانی آلمانی ها با لباس هایی با طرحی شاد به وقوع پیوست. البسه ای که نواری به رنگ های قرمز و مشکی از سرشانه ای آغاز می شد و به سرشانه ای دیگر ختم می شد و بر روی سینه شکستی به سوی پایین داشتند.
و اما در دیدارهای یورو 2016 نیز مانشافت با پیراهنی کاملا ساده و سفیدرنگ در میادین حاضر می شدند. پیراهن هایی که البته برای آنها ماندگار نشد و در دیدارهای پیش روی جام جهانی طرحی دیگر را برروی کیت های خود خواهند دید.