پرسپولیس ، سپیدرود اولین رویایی دو تیم پر سابقه در تاریخ لیگ برتر

پرسپولیس ، سپیدرود اولین رویایی دو تیم پر سابقه در تاریخ لیگ برتر

وبسایت رسمی برنامه نود - هر چند که دو تیم پرسپولیس و سپیدرود برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم می روند ولی تقابل این دو تیم حاوی نکات جالبی است. 

به گزارش خبرنگار سایت نود،به بهانه این بازی نگاهی داشته ایم به برخی نکات جالب و اماری؛

رویایی با تیم سابق
شایان مصلح دفاع چپ پرسپولیس از روی نیمکت تماشاگر جدال یارانش با تیم سابقش سپیدرود خواهد بود.در تیم سپیدرود رشت هم حسین کعبی، احمد آهی، ایمان صادقی و شهاب کرمی سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارند.

جدال دو ارتش سرخ

سپیدرود، تیم پرطرفدار و سرخپوش شهر رشت در سال ۱۳۴۷ بنیان‌گذاری شده و دراین سالها بارها مالکیت آن تغییرکرده و حتی در مقاطعی سراز لیگ دسته سوم درامده اما هوادارانش هرگز ان را فراموش نکرده و بالاخره در دیداری با حضور سی هزار تماشاگر به لیگ یک صعود کرده و فصل بعد هم لیگ برتری شدند.نام سپیدرود برگرفته از بزرگترین رود گیلان و دومین رود بزرگ ایران، سپیدرود است که در پیدایش تمدن گیلان تأثیر داشته‌است. این باشگاه دیرپاترین تیم فوتبال استان گیلان است که از بدو تأسیس پیوسته در لیگ‌های مختلف فعال بوده‌است. جالب است بدانید که لقب این تیم ارتش سرخ گیلان است و در روز چهارشنبه رویایی دو ارتش سرخ را شاهد خواهیم بود.

بدنبال جذب چهاربازیکن جدید

سپیدرود رشت همواره در این سالیان با مشکلات مالی مواجه بوده و اکنون نیز بازیکنان این تیم کم هزینه، کمترین دریافتی را داشته اند.از رشت خبرمی رسد
فردی به نام بیات در توافقاتی که با هیات فوتبال و ورزش و جوانان استان داشته قراراست رسما مالک باشگاه شود و توافقاتی هم در این زمینه داشته است.نظرمحمدی هم در دیدار با وی علاوه بر حل و فصل مشکلات مالی خواهان جذب گلر،هافبک بازیساز،دفاع وسط و مهاجم شده است.احتمال اینکه سپیدرود بازیکن خارجی جذب کند زیاد است و نیم فصل قراراست در صورت تحقق قول و قرارها این تیم با جذب بازیکن تقویت شده و پرداختی به تیم هم بزودی انجام شود.

 دردسرهای  پرسپولیس در روستای فلکده

پرسپولیس فردا با شرایط متفاوتی مواجه خواهد بود چرا که زمین ورزشگاه سردار جنگل، چمن مصنوعی بوده و این در حالی است که سرخپوشان طی ماه های اخیر هیچ بازی یا تمرینی در چمن مصنوعی برگزار نکرده اند. حتی اگر بازی در ورزشگاه شهید عضدی نیز برگزار شود، سرخپوشان باز هم مجبور به بازی در چمن مصنوعی هستند. به هر حال دیدار در رشت برای پرسپولیسی ها کار سختی خواهد بود. برانکو هم برهمین مبنا ترجیح داد تیمش امروز در رشت و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهیدعضدی تمرین کند.
ورزشگاه سردار جنگل رشت واقع در روستای فلکده، دهستان لاکان، بخش مرکزی شهرستان رشت است و در حومه شهر رشت و خارج از محدوده شهری قرار دارد. این ورزشگاه بخشی از پروژه نیمه کاره دهکده المپیک رشت است.

برانکو بدنبال دو رکورد

شاگردان برانکو از 7 بازی خارج از خانه، تا کنون موفق به کسب 6 برد، یک تساوی و 19 امتیاز شده اند تا بهترین تیم در بازی های خارج از خانه لقب بگیرند.همچنین پرسپولیس در صورت کسب شش امتیاز از دو بازی باقیمانده تا پایان نیم فصل(بازی با سپیدرود و صنعت نفت ابادان) با عبور از میانگین امتیازی سپاهان عنوان مقتدرترین قهرمان نیم فصل را به خود اختصاص می دهد. دیدار مقابل سپید رود آخرین بازی خارج از خانه پرسپولیسی ها در نیم فصل اول است و در صورتی که سرخ ها در این دیدار بازنده نباشند نام خود را به عنوان تنها تیمی ثبت می کنند که تا پایان نیم فصل به هیچ تیمی، خارج از خانه نباخته است.

سپیدرود و چهار باخت متوالی

اما تیم سپیدرود رشت در این فصل از 6 بازی خانگی که تا کنون پشت سر گذاشته از 18 امتیاز ممکن تنها 9 امتیاز (3 برد و 3 باخت) کسب کرده است.سپیدرود با حمایت تماشاگران پرشورش بدنبال کسب امتیاز بوده و نیم نگاهی هم به برد در این دیدار دارد تا در نیم فصل دوم با تقویت تیم بتواند شرایط بهتری را رقم زده و با بقا در لیگ ادامه حیات خود در لیگ برتر را قطعی کند
سپیدرودی ها در حالی چهارشنبه مقابل تیم صدرنشین صف آرایی می کنند که در 4 دیدار اخیر خود 4 باخت به دست آورده و امیدوار هستند تا با کسب امتیاز مقابل سرخپوشان، خودی نشان دهند.
اما پرسپولیسی ها از 4 دیدار اخیر خود، پیش از مصاف با سپیدرود 3 برد و یک تساوی کسب کرده و انگیزه های زیادی به شکست ارتش سرخ گیلان در رشت دارند
پرسپولیس اکنون با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم ها و 30 امتیاز (9 برد، 3تساوی و یک باخت) از 13 دیدار گذشته خود صدرنشین است.
در آن سوی میدان تیم سپیدرود حال و روز چندان خوبی در جدول ندارد و کسب 12 امتیاز (3برد، 3 تساوی، 8 باخت) از 14 دیدار گذشته خود در رده پانزدهم جدول قرار گرفته است.


تمام قضاوت های حیدری برای پرسپولیس

پرسپولیس با قضاوت بیژن حیدری مقابل استقلال ( برتری یک بر صفر)، استقلال خوزستان (برتری یک بر صفر)
، تراکتورسازی (برتری سه بر صفر)، سپاهان ( تساوی دو بر دو) و ملوان ( برتری دو بر صفر) را پشت سر گذاشته است  و حالا بیژن حیدری این بار در رشت و در ورزشگاه سردار جنگل برای پرسپولیسی ها در سوت خود می دمد.