آذری: حضور بازیکنان سرباز در تراکتورسازی باید با شیوه ای جوانمردانه و حرفه ای انجام شود

آذری: حضور بازیکنان سرباز در تراکتورسازی باید با شیوه ای جوانمردانه و حرفه ای انجام شود

وبسایت رسمی برنامه نود - مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با تأکید بر اینکه باعث افتخار است که بازیکنان سرباز این تیم در تراکتورسازی تبریز بازی کنند، اظهار داشت نقل و انتقال این بازیکنان باید به شیوه ای جوانمردانه و طبق اصول حرفه ای انجام شود. 

به گزارش وب سایت نود، سعید آذری، مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود، ابتدا در خصوص مشکلات مالی صحبت هایی را مطرح کرد و گفت:

دو سال پیاپی است که متأسفانه بودجه باشگاه را در مجمع عمومی کارخانه کم کرده اند و اگر کمک برخی مسئولین نبود، همان پارسال با چالش های وحشتناکی مواجه می شدیم. امسال هم بعد از آنکه برآورد مالی و بودجه مورد نیاز را در دی ماه برای شرکت ذوب‌آهن ارسال کردیم، اما فرصت دفاع به ما داده نشد و در مجمع عمومی شرکت سهامی ذوب‌آهن در تیرماه به ما اعلام کردند بودجه ما فقط 12 میلیارد تومان است. ذوب‌آهن، نه فقط از نظر اسمی، بلکه به معنای واقعی باشگاه است و مجموعه ها و تیم‌های ورزشی مختلفی دارد اما این بودجه 12 میلیارد تومانی که برای ما تصویب شده، ما را با چالشی وحشتناکی مواجه کرده و در آستانه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنم شرایط به مراتب دشوارتری پیش رو خواهیم داشت.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان در خصوص آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه فولادشهر و زمان آماده سازی کامل آن توضیح داد:

با وجودی که فکر نمی کردیم بتوانیم ورزشگاه فولادشهر را تا بهمن ماه آماده کنیم، اما با کمک و مساعدت مسئولین شهرداری فولادشهر و لنجان مراحل پایانی آماده سازی زمین چمن در حال انجام است. پیش بینی می شود اول بهمن چمن زمین مستقر شده و دهم بهمن بتوانیم در ورزشگاه فولادشهر بازی کنیم. در اینجا باید از تمامی مسئولین و کارکنان مجموعه ورزشگاه فولادشهر که زحمت زیادی در این زمینه کشیدند، به طور ویژه ای تشکر کنم.

آذری سپس در مورد سه بازیکن این باشگاه که برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی به تیم تراکتورسازی ملحق شدند، صحبت هایی را مطرح کرد و اظهار داشت:

در این مسئله هیچ تردیدی نیست که هر مردی به عنوان وظیفه ملی و میهنی باید خدمت سربازی را پشت سربگذارد. ما در ابتدای هر فصل برای استخدام بازیکنان جدید، استعلام مربوط به وضعیت نظام وظیفه آنها را انجام می دهیم. بر اساس همین اطلاعات، به این مسئله آگاه بودیم که فقط یک نیم فصل می توانیم از احسان پهلوان استفاده کنیم و در نیم فصل دوم زمان خدمت سربازی این بازیکن فرا می رسد. اما دو بازیکن دیگر یعنی مهدی پور و دانیال اسماعیلی فر می توانستند تا پایان مسابقات فصل جاری در ذوب آهن بمانند و در رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به ما کمک کنند. حتی مهدی مهدی پور تا سال 98 گواهی تحصیلی داشته و می توانست معافیت تحصیلی استفاده کند.

آذری در خصوص اخبار منتشر شده درباره پیشنهاد مالی میلیاردی از سوی تراکتورسازی به بازیکنان فوق، گفت:

در آخرین جلسه ای که با این بازیکنان داشتیم، آنها به ما گفتند که شرایط تراکتورسازی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ فوتبالی بهتر از ذوب آهن است. بعد از آنکه پرس و جو کردیم، متوجه شدیم که پیشنهاد تراکتورسازی بالاتر از قرارداد ذوب آهن است؛ قرارداد مهدی پور با ذوب آهن یک میلیارد و پنجاه میلیون و اسماعیلی فر هم هشتصد و پنجاه میلیون تومان بود. اینها اطلاعاتی است که از خود این بازیکنان کسب کرده ایم. این اولین بار نیست که بازیکن سرباز از ذوب آهن در تراکتورسازی بازی می کند اما اعتراض ما به نحوه گرفتن بازیکن است زیرا این بازیکنان بدون هماهنگی و پیش از شروع فصل نقل و انتقالات در تمرینات تراکتورسازی شرکت کردند.

وی در ادامه عنوان کرد:

آیا باشگاه تراکتورسازی و تربیت بدنی نیروهای مسلح چنین قابلیتی دارند که همه بازیکنان سرباز به یک تیم خاص بروند؟ در آئین نامه نقل و انتقالات لیگ برتر دقیقاً به این مسئله اشاره می کند که مرجع تصمیم گیرنده در خصوص تقسیم بازیکنان سرباز، اداره تربیت بدنی نیروهای مسلح است. در بند 13 این آیین نامه حتی اشاره شده است که بازیکنانی که به سن سربازی می رسند، با مجوز اداره تربیت بدنی نیروهای مسلح می توانند در باشگاه های خودشان بازی کنند.

زمانی که امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی ذوب آهن انتخاب شد، در خصوص جذب بازیکن از تراکتورسازی از وی سئوال کردم اما ایشان اینگونه پاسخ داد که بنده به مردم آذربایجان مدیون هستم و با توجه به محرومیت این تیم از دو پنجره نقل و انتقالات، از این تیم بازیکن جذب نمی کنیم. اما در خصوص بازیکنان ما چنین رفتاری صورت نگرفت، و آنطور که اطلاع پیدا کرده ایم از ماهها قبل با این بازیکنان صحبت هایی مطرح شده است. وقتی بازیکنی تحت قرارداد یک باشگاه است و طرف سومی با دخالت در این قرارداد، بازیکن را تحریک به ترک قراردادش کند، تخلف کرده و این مسئله را در مراجع بین المللی حتماً پیگیری خواهم کرد. ما افتخار می کنیم که فوتبالیست های کشورمان برای مردم غیور آذربایجان بازی کنند، اما این کار باید از راه اصولی خودش انجام شود.

 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه گفت:

مسئله دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که باشگاه ما روی این بازیکنان سرمایه گذاری کرده و این بازیکنان طبق قوانین بین المللی به ما تعلق دارند. ما 3 بازیکن به تراکتورسازی داده ایم اما هر سه با مصدومیت پارگی رباط به تیم ما برگشته اند. غرامت ما را چه کسی پرداخت خواهد کرد زیرا این بازیکنان باید پس از خدمت سربازی به ذوب آهن برگشته و برای ما بازی کنند.

قصد داشتیم رضا شربتی را از سیاه جامگان به خدمت بگیریم، و به آقای قلعه نویی گفتم از کجا معلوم که شربتی سرباز نشود؛ اما این بازیکن هم سرباز شد و سر از تراکتورسازی تبریز درآورد.

آذری در پایان اظهار داشت:

فوتبال ما تجربه تلخ و وحشتناکی در این نوع تیمداری داشته است. تیم محبوب فجرسپاسی هم از بازیکنان سرباز استفاده می کرد اما به دلیل آنکه از مسیر حرفه ای گری خود خارج شد و حامیان مالی زیادی را در شیراز از دست داد، اکنون در لیگ یک حضور دارد. باز تأکید می کنم که افتخار می کنیم و دوست داریم بازیکنان ما برای مردم خوب، مسلمان و باغیرت آذربایجان بازی کنند اما این کار باید با شیوه جوانمردانه ای انجام شود.






2081