پیش بازی ذوب‌آهن - استقلال: افسوس گذشته

پیش بازی ذوب‌آهن - استقلال: افسوس گذشته

وبسایت رسمی برنامه نود - نتیجه این دیدار در جایگاه آخر فصل دو تیم تاثیر خواهد داشت.

یکشنبه ۱۵ بهمن 96، هفته بیست و دوم لیگ برتر

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران

ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 15

به گزارش سایت نود، دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر فردا با دیدار حساس ذوب‌آهن- استقلال به پایان می رسد.

دیداری که هم از نظر جدول حائز اهمیت است و هم اینکه حواشی خاص خودش را دارد.

استقلال و ذوب‌آهن هر دو از تیم های بالانشین اند و برای نایب قهرمانی در تلاشند. با توجه به فاصله 16 امتیازی پرسپولیس با ذوب‌آهن و 19 امتیازی پرسپولیس با استقلال، دو تیم ذوب‌آهن و استقلال می دانند که شانسی برای قهرمانی ندارند، نایب قهرمانی اما کاملا در دسترس است.

نتیجه این بازی در رتبه آخر فصل دو تیم نقش ویژه ای خواهد داشت. استقلال اگر بازی فردا را ببرد یک جهش خیره کننده در جدول خواهد داشت و خود را در رده سوم جدول بالا می کشد. ذوب‌آهن با یک برد خانگی تقریبا مطمئن می شود که به این زودی از زده سوم پایین تر نخواهد رفت و باید با فولاد سر دومی بجنگد.

بازی های سخت استقلال با تیم‌های همسایه‌اش در جدول از هفته قبل آغاز شد. این تیم در گام اول پارس جنوبی را برد و حالا میهمان ذوب‌آهن است؛ یکی از سخت ترین دیدارهایش.

ذوب‌آهن بهترین تیم دور برگشت است که در شش بازی خود در نیم فصل دوم صاحب پنج برد و یک تساوی شده است. استقلال هم در دور برگشت نتایج خوبی گرفته و همه منتظر یک دیدار با کیفیت‌اند.

دو تیم فصل را خوب شروع نکردند، اگر استقلال و ذوب‌آهن فصل را بهتر شروع می کردند الان رقیبی جدی برای پرسپولیس بودند و اجازه نمی دادند کورس قهرمانی در این فصل یک نفره باشد.

ملاقات با ژنرال

یکی از جذابیت های بازی امروز رویارویی استقلال با سرمربی پیشینش امیر قلعه‌نویی است. قلعه‌نویی تا کنون در مجموع 14 بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته است که حاصل آن ۷ پیروزی و ۴ شکست بوده است و 3 بازی هم به تساوی انجامیده‌ است. قلعه‌نویی البته سابقه باخت به استقلال در جام حذفی را دارد. او که سه بار استقلال را به قهرمانی لیگ رسانده، پیش از این موفق شده با تیم های استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان و تراکتورسازی، استقلال را در لیگ شکست دهد.

قلعه‌نویی در چهار مصاف آخرش با استقلال نباخته و سه برد آورده است. قلعه‌نویی اگر بازی امروز را ببرد مطمئن خواهد شد ذوب‌آهن این فصل هم سهمیه آسیا را خواهد گرفت. ذوب‌آهن در 7 بازی اخیر 19 امتیاز جمع کرده و در شرایطی عالی قرار دارد.

این تیم چند روز پیش با شکست حریف هندی‌اش حضورش در لیگ قهرمانان آسیا رسمی کرد. استقلال هم دیگر نماینده ایران در آسیاست. این تیم با حضور در فینال جام حذفی شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان 2019 از جام حذفی دارد. استقلال می تواند در لیگ هم با دوم یا سومی به کار خود پایان دهد. آبی ها فعلا ششم اند.

استقلال 11 بازی است که نباخته است. این تیم البته در بازیهای خارج از خانه چندان درخشان نبوده و در چهار بازی از پنج بازی اخیری که مهمان بوده صفر-صفر کرده است.

وینفرد شفر برای بازی فردا یک محروم دارد، مصدومان این تیم احتمالا به بازی می رسند و دیگر غایب حتمی این تیم مهدی قائدی است.

باید دید شفر پس از عبور از نیمه نهایی جام حذفی بازهم از مهدی رحمتی استفاده می کند یا سید حسین حسینی به ترکیب آبی ها برمی گردد.

در جمع ذوبی ها چند استقلالی قدمی در کنار قلعه‌نویی دیده می شوند بازیکنانی مثل بختیار رحمانی و میلاد فخرالدینی.

آمار

بازی فردا سی و سومین ملاقات دو تیم است. استقلال در 32 بازی قبلی صاحب 11 برد، 12 تساوی و 10 باخت شده است.

محروم:

امید نورافکن استقلال

نتیجه دیدار رفت:

استقلال یک- ذوب‌آهن یک

بازی هفته گذشته:

استقلال خوزستان صفر- ذوب‌آهن 2

استقلال 4- پارس جنوبی صفر

جایگاه در جدول در پایان هفته بیست و یکم:

ذوب‌آهن: با 35 امتیاز سوم

استقلال: با 32 امتیاز ششم

نتایج قبلی در لیگ:

ذوب‌آهن: برد، برد، برد، برد، برد

استقلال: برد، مساوی، مساوی، مساوی، برد

بهترین گلزن:

ذوب‌آهن: مرتضی تبریزی 10 گل

استقلال: سرور جپاروف 4گل

بهترین بازیکن:

ذوب‌آهن: محمدرضا حسینی با 2.94 بیست و چهارم

استقلال: حسین حسینی با نمره 2.61 دوم

تیم داوری: حمید حاج ملک – محمدرضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – کمیل غلامی – ناظر: زاهد بحرینی

57189