همه چیز مهیای قرعه کشی جام ملت‌های آسیا

همه چیز مهیای قرعه کشی جام ملت‌های آسیا

به گزارش "ورزش‌سه"،  قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا در مرحله نهایی امروز در شرایطی برگزار می شود، که برای اولین بار شاهد حضور 24 تیم در این مسابقات هستیم.


دوره قبلی این مسابقات در سال 2015 که با قهرمانی استرالیا در خاک خودش خاتمه یافت، با حضور 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی برگزار شد، اما رقابت های دی ماه امسال که در کشور امارات برگزار خواهد شد، با شرکت 24 تیم در 6 گروه 4 تیمی برگزار خواهد شد و امارت به عنوان میزبان در گروه A این مسابقات سرگروه خواهد بود. 


نحوه صعود تیم ها به مرحله حذفی به این صورت است که 2 تیم اول هر گروه مستقیم به مرحله حذفی راه می یابند و 4 تیم سوم که نتایج بهتری کسب کرده اند، به 12 تیم دیگر ملحق می شوند تا مرحله حذفی با حضور 16 تیم پیگیری شود.


در این دوره از مسابقات تیم های فیلیپین و قرقیزستان اولین حضور خود را تجربه خواهند کرد و یمن نیز پس از تلفیق دو کشور جمهوری عربی یمن (یمن شمالی) و جمهوری دموکرات یمن (یمن جنوبی) که در سال 1990 با هم متحد شدند، برای اولین بار در مسابقات نهایی جام ملت های آسیا حضور خواهد  داشت.


در مراسم امشب علی دایی نیز از ایران برای قرعه کشی فراخوانده شد تا به همراه "سون جی های" مدافع سابق منچسرسیتی، سانیل چتری بازیکن فعلی فوتبال هند و همینطور فیلیپ خامس هافبک مهاجم تیم فوتبال فیلیپین میهمانان ویژه این مراسم برای درآوردن نام تیم ها باشند. ضمن اینکه علاوه بر مقامات اجرایی AFC ماجد عبدالله ستاره سابق فوتبال عربستان نیز در مراسم حضور خواهد داشت.