دایی، ژوزه جدید پرسپولیس/ 5 میلیارد تومان برای 39 بازی

دایی، ژوزه جدید پرسپولیس/ 5 میلیارد تومان برای 39 بازی

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیسی‌ها بعد از رهایی از پرونده ژوزه، حالا با مدل ایرانی آن روبرو هستند.

به گزارش وبسایت نود، محمد رویانیان در دوران مدیریت پرسپولیس، با 4 مربی قرارداد بست. دنیزلی، ژوزه، گل‌محمدی و دایی. از این جمع 2 نفر خودشان استعفا دادند و دو نفر دیگر، با قراردادهای عجیبی که رویانیان بسته بود تبدیل به پرونده‌هایی گرانقیمت و تمام نشدنی برای پرسپولیس شدند. پرسپولیسی‌ها فصل پیش با زحمت و با رقمی بین 6 تا 7 میلیارد تومان داستان ژوزه را تمام کردند و حالا، با داستان جدید دایی مواجه هستند.

علی دایی با پرسپولیس، قرارداد عجیبی بسته بود که سال اول 1 میلیارد و 750 میلیون، سال دوم 2 میلیارد و 100 میلیون و سال سوم، رقمی نزدیک به 2.5 میلیارد دستمزد می‌گرفت. دایی کمتر از یک فصل و نیم در پرسپولیس دوام آورد و قبل از اینکه به بازی چهلم برسد، از این تیم اخراج شد. دایی مجموعا در لیگ و جام حذفی، 39 بار پرسپولیس را هدایت کرد. بر اساس اخباری که همان زمان منتشر شد، او توانست رقم سال اول و دوم قراردادش یعنی 3 میلیارد و 850 میلیون را به طور کامل از پرسپولیس بگیرد و مالیات این قراردادها هم برعهده باشگاه بود. حالا دایی، بابت قرارداد سال سوم هم از پرسپولیس شکایت کرده و برای فصلی که سرمربی صبا قم بوده، توانسته باشگاه را مجبور به پرداخت 1 میلیارد و 200 میلیون کند که در صورت عدم پرداخت این رقم، پرسپولیس نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای بگیرد و در مسابقات فصل آینده شرکت کند.

جالب اینجاست قرارداد دایی در لیگ پانزدهم با صبای قم، یک میلیارد تومان بود اما حالا برای همان فصل، پرسپولیس باید یک میلیارد و 200 میلیون به او پرداخت کند! یعنی بیشتر از باشگاهی که دایی، سرمربی آن بوده است. با این شرایط رقم پرداختی پرسپولیس به دایی برای 39 بازی، بدون احتساب مالیات بیشتر از 5 میلیارد می‌شود. نزدیک به رقمی که پرسپولیس، به ژوزه و دستیارانش پرداخت کرد. مجموعا 11 میلیارد، برای دو مربی که مدت کوتاهی روی نیمکت پرسپولیس نشستند و دستاوردی نداشتند اما با قرادادهای عجیب، هنوز از آن‌ها طلبکارند و بابت یک سال مربیگری در باشگاه دیگر هم از آن‌ها پول می‌گیرند.


22330