معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ کرواسی

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ کرواسی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کرواسی در گروه چهارم با تیم های نیجریه، آرژانتین و ایسلند همگروه بوده و امیدوار است مانند جام جهانی 1998 شگفتی ساز شود.


 

کرواسی چگونه راهی جام جهانی شد؟

کرواسی برای صعود به جام جهانی به مشکل برخورد و بعد از ایسلند راهی پلی آف شدند. این اتفاق به لطف برتری 0-2 برابر اوکراین در روز پایانی و بعد از آنکه فدراسیون فوتبال کرواسی تصمیم گرفت بعد از تساوی 1-1 برابر فنلاند، آنته چاچیچ را برکنار کرده و دالیچ را جایگزین او کند رخ داد. اگرچه کرواسی با دالیچ مجموعا با برتری 1-4 مقابل یونان راهی جام جهانی شد، اما افکار عمومی معتقد بودند این تیم باید با طی کردن مسیر آسان تری به روسیه می رسید اما شکست در خانه ایسلند و کرواسی طعم تلخی داشت و کرواسی تنها 15 گل در 10 بازی مرحله گروهی به ثمر رساند.

بزرگترین نقطه قوت

تیم ملی کرواسی یکی از بهترین خطوط میانی در دنیا را در اختیار داشته و با ستاره هایی چون راکیتیچ از بارسلونا، کواچیچ و مودریچ از رئال مادرید و بروزوویچ و پریشیچ از اینتر، باید خط میانی را نقطه قوت کرواسی دانست و آنها می توانند به بازیکنان کلاس بالای جهانی خود تکیه کنند.

به این ترکیب قدرتمند باید در خط حمله مانزوکیچ از یوونتوس، کراماریچ از هوفنهایم و کالینیچ از میلان را نیز اضافه کرد و این تیم ترکیب اگر در اوج باشد قادر به غلبه بر هر تیمی خواهد بود. کرواسی در یورو 2016 با شایستگی برابر اسپانیا پیروز شد و حقیقتا آنها برابر هیچ تیمی احساس ضعف نمی کنند. بیشتر ترکیب کرواسی در بهترین لیگ های دنیا مشغول به فعالیت هستند و آنها در روسیه 2018 هراسی نخواهند داشت.

بزرگترین نقطه ضعف

نگرش صحیح، شاید بزرگ ترین مشکل کرواسی در جام جهانی باشد و این موضوع خیلی مربوط به بازیکنان نیست. استفاده از سرمربیان ناشناخته در سالهای اخیر مانند چاچیچ و بعد دالیچ، انگار به مثابه عروسک هایی هستند که خودشان تصمیم گیری نمی کنند و مشخص نیست که آیا ستارگان کرواسی می توانند به آنها احترام بگذارند یا خیر.

دالیچ بسیار بی تجربه است و قبلا ثابت کرده است که در شرایط عصبی بسیار تحت فشار قرار می گیرد. فضای رسانه ای تیم اطرافش معمولا مشکل ساز است و می تواند به موقعیت کرواسی آسیب برساند. اما در زمین، خط دفاعی ضعیف ترین بخش کرواسی بوده و لوورن، ویدا و ورسالیکو همگی مدافعانی پراشتباه هستند و کورلوکای 32 ساله به تازگی از بند مصدومیت جدی زانو رها شده است.

ستاره تیم ملی کرواسی

لوکا مودریچ یکی از باکیفیت ترین هافبک های نسل خود است و روسیه 2018 می تواند آخرین جام جهانی برای ستاره 32 ساله باشد. مودریچ دارای چشم اندازی عالی و تکنیکی بالاست. کاپیتان کرواسی یک پلی میکر کامل در ترکیب این تیم محسوب می شود که هر وقت آماده باشد، جریان بازی تحت کنترل او پیش خواهد رفت.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

فضای مثبت در ترکیب و مورد احترام بودن سرمربی فاکتورهایی حیاتی برای کسب موفقیت هستند که شاید کرواسی فاقد این صفات باشد. نباید فراموش کرد آنها در گروه بسیار دشوار آرژانتین، ایسلند و نیجریه قرار دارند. در مرحله مقدماتی این ایسلند بود که بالاتر از کرواسی مستقیم صعود کرد و ممکن است این اتفاق تکرار شود. پتانسیل تیم ملی کرواسی بالاست اما اگر مجبور به پیش بینی باشیم می توان آنها را در بین تیم های صعود کننده قرار داد.

تیم ملی کرواسی در یک نگاه:

کاپیتان: لوکا مودریچ

سرمربی: زلاتکو دالیچ

لقب: قرمزپوشان

رتبه در رنگینگ فیفا: 18

فهرست نهایی تیم ملی کرواسی:

دروازه بان ها:  لووره کالینیچ، دانیل سوباسیچ، دومینیک لیواکوویچ

مدافعان: ورسالیکو، کورلوکا، ویدا، استرینیچ، یدوای، لوورن، پیواریچ، کالتا-کار

هافبک ها: مودریچ، راکیتیچ، کوواچیچ، بروزوویچ، برداریچ، بادلی

مهاجمان: ماریو مانژوکیچ، ایوان پریشیچ، نیکولا کالینیچ، آندری کراماریچ، مارکو پیاکا و آنته ربیچ