معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ برزیل

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ برزیل

به گزارش "ورزش سه"، سلسائو به همراه سوئیس، کاستاریکا و صربستان، در این گروه قرار گرفته است.

برزیل چگونه راهی جام جهانی شد

صعود به جام جهانی با دونگا شروع شد و برزیل در آن دوره، به اندازه امروز فوتبال خوبی بازی نمی‌کرد. وقتی سرمربی تیم اخراج شد، برزیل در رده ششم بود و این احتمال وجود داشت که به روسیه نرسد. حضور تیته، اوضاع را به کل عوض کرد. بازیکنان به فرم خوبشان بازگشتند، حریفان از برزیل ترسیدند و نتایج خوب بار دیگر برای تیم حاصل شد. برزیل (پس از میزبان) اولین تیم ملی بود که توانست حضورش در روسیه را قطعی کند.

بزرگترین نقطه قوت

بزرگترین کیفیت برزیل این است که این تیم مثل سال 2014، بیش از حد به نیمار متکی نیست. مطمئنا نیمار بازیکن مهمی است – کلیدی ترین بازیکن برزیل – ولی امروز، این تیم از توانایی انفرادی عبور کرده است. این تغییرات از زمانی انجام شد که تیته سرمربی برزیل شد. با حضور مربی جدید، بازی جدیدی در دستور کار تیم قرار گرفت و آزادی بیشتری در نیمار قرار گرفت و تیم به یک تیم جدید تبدیل شد.  چهره‌های آشنایی در این تیم حضور دارند. از مارسلو و تیاگو سیلوا که بازیکنان قدیمی تیم هستند تا کاسمیرو و گابریل آلوس که بازیکنان جدیدی برای تیم هستند. همینطور بازیکنانی که در اروپا شهرت خوبی برای خود دست و پا کردند مثل کوتینیو و ویلیان. این تیم به خوبی می‌داند چگونه پاس کاری کند، چگونه حمله کند و چطور دفاع کند. نیمار هم گیلاس روی کیک تیم است.

بزرگترین نقطه ضعف

صحبت کردن راجع به نقاط ضعف تیمی به این تناسب کار دشواری است، هر چند این نقاط ضعف وجود دارند. سه موضوع هست که باید به آنها اشاره کرد، اولین مورد تاکتیکی است. مارسلو و احتمالا دانیلو، بازیکنان کناری برزیل هستند و توانایی این را دارند که جلو بزنند و سانتر کنند و اتفاقات خطرناک رقم بزنند. با این حال فضای پشت این مدافعان، ممکن است توسط بازیکنان حریف کشف شود.

دومین موضوع تجربه است، نه تجربه تک تک بازیکنان بلکه تجربه بازی تیم مقابل رقبای بزرگ. برزیل مقابل تیته با تیم‌های قدرتمند کمی بازی کرده است. آیا این موضوع در جام جهانی به آنها ضربه می‌زند؟ شاید.

سومین موضوع نیمار است که البته مصدومیت او تقریبا برطرف شده ولی ممکن است در جام جهانی، تیمش را به علت این مصدومیت دچار مشکل کند.

ستاره تیم ملی برزیل

تمام نگاه ها به نیمار است. سال 2010، او به تیم ملی دعوت نشد. حذف زودهنگام برزیل مقابل هلند یک سوال در ذهن همه ایجاد کرد: آیا اوضاع با حضور نیمار در زمین متفاوت می‌شد؟

نیمار در سال 2014 ستاره تیمش بود ولی در دیدار مقابل کلمبیا دچار مصدومیت شد و از روی سکوها، شاهد شکست 7-1 تیمش مقابل برزیل بود. سوالی که پیشتر مطرح شده بود، همچنان باقی بود: آیا اوضاع با حضور نیمار در زمین متفاوت بود؟

دو سال بعد، نیمار در المپیک ریو   موفق به کسب قهرمانی رقابت‌ها شد و حالا نوبت نمایش اصلی است. هنوز شک و شبهه‌هایی در مورد آمادگی او وجود دارد ولی مطمئنا او از بهترین های جهان است. همه می‌خواهند بازی نیمار را ببینند، حتی خود نیمار.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

نتیجه 7-1 همچنان در گوش ها صدا می‌کند و برای پاک کردن اتفاقاتی که در سال 2014 رخ داد، تنها یک راه مانده است: کسب جام. یک بازی زیبا در کنار کسب نتیجه، دقیقا چیزیست که هواداران می‌خواهند. آیا برزیل می‌تواند قهرمان جام جهانی شود؟ بله. آیا آنها ابزار لازم را دارند؟ بله. برای خیلی برزیلی ها، این موضوع که جام جهانی پیش از فینال به اتمام برسد، تعریف نشده است. تا جایی که تیم نشان دهد می‌خواهد قهرمان شود، عدم کسب جام، یک فاجعه نخواهد بود ولی بردن جام برای برزیل یعنی رستگاری.

تیم ملی برزیل در یک نگاه

کاپیتان: نیمار

سرمربی: تیته

لقب: قناریها

رتبه در رنکینگ فیفا: 2

فهرست نهایی تیم ملی برزیل:

دروازه بان ها: آلیسون ، ادرسون، کاسیو 

مدافعان: مارسلو ، دانیلو، فیلیپه لوئیس، فاگنر، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، میراندا، پدرو گرومل

هافبک ها: ویلیان، فرناندینیو، پائولینیو، کوتینیو، کاسمیرو، رناتو آکوستو، فرد 

مهاجمان: نیمار، گابریل ژسوس، رمینو، داگلاس کاستا، تایسون