احساس خطر ستاره‌های آلمان

احساس خطر ستاره‌های آلمان

به گزارش ورزش سه ، تیم یواخیم لوو در نخستین بازی خود در کمال شگفتی با یک گل به مکزیک باخت و در بازی دوم در آخرین ثانیه‌ها به پیروزی 2 بر یک برابر سوئد دست یافت در حالی که امثال مارکو رویس، سباستین رودی و یولیان برانت ستاره‌های تیم در بازی آخر بودند.


قهرمان جهان حالا باید کره جنوبی را با دو گل یا بیشتر شکست دهد تا از صعود مطمئن شود یا اینکه نتیجه‌ای بهتر نسبت به سوئد در برابر مکزیک بگیرد تا از قرارگرفتن در یکی از دو رده بالای جدول گروه F اطمینان یابد. اگر آلمان و سوئد هر دو مساوی کنند تیمی که گل‌های بیشتری زده باشد صعود می‌کند، اگر مساوی باشند آلمان به دلیل پیروزی برابر سوئد صعود می‌کند.


 کره جنوبی بعد از دو شکست، باید آلمان را با بیش از دو گل شکست دهد و امیدوار باشد که سوئد به مکزیک ببازد تا شانسی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشد.


لوو می‌گوید: «ما بازیکنان جانشین زیادی داریم، این ساختار تیم ما است.» لوو بعد از شکست در بازی اول، مقابل سوئد مسعود اوزیل و سامی خدیرا دو بازیکن جام جهانی قبل را نیمکت‌نشین کرد و برای دیدار با کره به بازیکنان بیشتری که در برزیل غایب بودند، میدان می‌دهد.


ژرمن‌ها هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را به‌عنوان مدعی قهرمانی برآورده کنند و اگر انگیزه این بازیکنان برای موفقیت در جام جهانی نبود از همین حالا باید پروازشان به فرانکفورت را رزرو می‌کردند.


رویس که در آخرین دیدار تدارکاتی قبل از جام جهانی برزیل دچار مصدومیت شد و نتوانست آلمان را همراهی کند، احتمالا یک بار دیگر در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد بعد از درخششی که مقابل سوئد داشت. او اوزیل را که به خاطر بازی مقابل مکزیک با انتقادات شدیدی مواجه شده بود، از ترکیب اصلی بیرون انداخت و با سرعت خود دفاع سوئد را به هم ریخت و دایما برایشان تهدید بود، ضمن اینکه گل تساوی را به این تیم زد.


نیکلاس سوله، مدافع میانی که چهار سال قبل تازه از دسته سوم صعود کرده بود، احتمالا جای جروم بواتنگ محروم را می‌گیرد؛ یکی دیگر از قهرمانان چهار سال قبل که مقابل سوئد اخراج شد.


رودی، هافبک دفاعی تیم که مقابل سوئد بینی‌اش شکست اما احتمالا آمادگی لازم را به دست آورده جلوتر از خدیرا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد؛ هافبک یوونتوس اعتراف کرده بود که بازی‌اش مقابل مکزیک خیلی بد بوده.


توماس مولر که جام جهانی قبلی هم بازی کرد و روی هم 10 گل در دو تورنمنت آفریقای جنوبی و برزیل زده، هنوز نتوانسته در روسیه گلی بزند. او هم از طرف برانت احساس خطر می‌کند، این بازیکن 22 ساله دو حضور کوتاه به‌عنوان جانشین داشته اما مقابل سوئد تیرک دروازه حریف را به لرزه درآورد و خیلی خطرناکتر از مولر به نظر می‌رسید.


لوو طوری حرف می‌زند که همه گزینه‌ها را حفظ کند: «هر چیزی احتمال دارد، کسانی که بازی نکرده‌اند حتما مورد نیاز هستند.» این شاید برای تیم قهرمان 2014 اعتمادبخش نباشد اما دیگر سال 2014 نیست.


کره جنوبی که در این دیدار کاپیتان خود کی سونگ یئونگ را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، در جام جهانی 1994 با نتیجه 3 بر 2 به آلمان باخته و در نیمه‌نهایی جام جهانی 2002 با یک گل برابر این تیم شکست خورده اما در یک بازی دوستانه آلمان را برده.


آلمان از سال 1938 از مرحله اول جام جهانی حذف نشده است.