مکزیک و رونالدو، خبرسازترین سوژه‌های جام جهانی

مکزیک و رونالدو، خبرسازترین سوژه‌های جام جهانی

سایت رسمی فوتبالی - مکزیک از آغاز جام جهانی تا به حال 9 میلیون واکنش از سوی کاربران شبکه های اجتماعی داشته است. تیم ملی آلمان با 2.5 میلیون واکنش کمتر در رده دوم این جدول قرار دارد. 

به گزارش فوتبالی، واکنش ها درشبکه های اجتماعی به آلمان بعد از گل پیروزی بخش دقایق پایانی کروس به شدت افزایش یافت و باعث شد تا خود این بازیکن نیز به رده چهارم این جدول در بین بازیکنان صعود کند.

صدر جدول بسیار دست نیافتنی است. کریستیانو رونالدو با 5.7 میلیون واکنش تقریبا 2 میلیون بیشتر از نیمار قرار دارد و اگر این واکنش ها برای یک کشور بود می توانست بالاتر از آلمان، فرانسه، اسپانیا و حتی کشور خودش، پرتغال، در رده دوم قرار بگیرد.

انتهایی ترین تیم های این جدول ایران و عربستان سعودی هستند که بعد از سوئد با 61 هزار واکنش قرار دارند. 

در رده بندی بازیکنان آمار جالبی وجود دارد. لیونل مسی با 2.8 میلیون واکنش در فیس بوک سوم است و محمد صلاح نیز در همین شبکه اجتماعی 361 هزار واکنش دریافت کرده است.

به طور کلی تاثیر فیس بوک بسیار بیشتر از توییتر بوده است. بعضی از بازیکنان فعالیت کمی در توییتر دارند. هرچند هری کین که در رده ششم قرار دارد، 480 هزار واکنش در توییتر دریافت کرده در حالی که این رقم در فیس بوک او تنها 100 هزار بوده است.

این آمار توسط سایت سوشال بیکرز از تاریخ 14 تا 25 ژوئن تهیه شده است. 

4125