مهار رونالدو یعنی نصف شدن قدرت پرتغال

مهار رونالدو یعنی نصف شدن قدرت پرتغال

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو در جام جهانی روسیه تا اینجا چهار گل به ثمر رسانده که سه تای آنها در یک هت‌تریک مقابل اسپانیا بدست آمده. از طرف دیگر اروگوئه تنها تیمی است که در روسیه تا اینجا گلی دریافت نکرده.


فورلان در گفتگو با رادیوی بی‌بی‌سی می‌گوید " رونالدو یک رهبر است. او با گلهای مهمی که برای تیمش به ثمر می‌رساند مهمترین ثروتی است که پرتغالی‌ها دارند ".


مهاجم رئال مادرید در دیدار تیمش با اسپانیا در آخرین دقیقه‌ی بازی با یک ضربه‌ی آزاد استثنایی، توپ را وارد دروازه کرد تا پرتغال یک امتیاز باارزش بدست آورد. رونالدو در بازی با مراکش هم گل پیروزی‌بخش و سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند.


پرتغال و رونالدو حالا در مرحله‌ی دوم به مصاف قهرمان دو دوره‌ی جام جهانی، اروگوئه خواهند رفت. تیمی که با حداکثر امتیازهای ممکن صدرنشین گروه A شده و به این مرحله راه یافته.

فورلان که در 112 بازی ملی خود 36 گل به ثمر رسانده می‌گوید " ما یک تیم به شدت دفاعی هستیم و مدافعین بسیار خوبی داریم. رونالدو بازیکن بزرگی است ولی من به خط دفاعی‌مان و به وضعیت مناسب تیم ایمان دارم. از نظر دفاعی هیچ نگرانی‌ای ندارم ولی باید مراقب و محتاط باشیم. باید نسبت به بازی‌های دیگر تمرکز بیشتری داشته باشیم. ما به همه‌ی تیم‌ها احترام می‌گذاریم و چون قرار است مقابل پرتغال بازی کنیم، سبک بازی خودمان را تغییر نمی‌دهیم ".

آیا رونالدو کفش طلا را هدف گرفته ؟


فورلان در فاصله‌ی سالهای 2003 تا 2005 در منچستر یونایتد با رونالدو همبازی بوده و زمانی که کریستیانو از اسپورتینگ لیسبون به یونایتد ملحق می‌شود، تا مدتی نقش مترجم او را بازی می‌کرده.


اما فورلان در اولدترافورد نمی‌تواند آنطور که می‌خواهد موفق باشد و بعد از ترک یونایتد در ویارئال، اتلتیکو مادرید و اینترمیلان توپ می‌زند.


در جام جهانی 2010 که اروگوئه مقام چهارم را بدست می‌آورد فورلان پنج گل به ثمر رسانده و به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت، جایزه‌ی توپ طلایی را نصیب خود می‌کند.


 وقتی از فورلان پرسیده می‌شود که آیا رونالدو کفش طلا و عنوان آقای گلی جام جهانی را هدف گرفته، او می‌گوید " سبک زندگی رونالدو به گونه‌ای است که او چالش‌ها را دوست دارد. البته رونالدو موفقیت‌های بی‌شماری بدست آورده. پس شاید حق با او بوده که اینطور زندگی کند. ما در این جام رونالدوی متفاوتی دیده‌ایم. او حالا بیشتر در خدمت تیم است. رونالدو هنوز گل می‌زند و تمام‌کننده است ولی حالا بقیه‌ی بازیکنهای پرتغال هم گلزنی می‌کنند. او دیگر از هر زاویه‌ای که توپ را بدست می‌آورد برای گل زدن شوت نمی‌کند و برای همین است که در حال حاضر یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا است. رونالدو می‌داند که در بازی با اروگوئه اگر خوب بازی نکند و هم‌تیمی‌هایش موفق به گل زدن نشوند، باید با جام جهانی خداحافظی کند ".