پنج بازیکنی که باید از آرژانتین حذف شوند

پنج بازیکنی که باید از آرژانتین حذف شوند

سایت رسمی فوتبالی - آلبی سلسته توسط فرانسه در دور یک هشتم از جام جهانی حذف شد. اگر عادلانه نگاه کنیم، تیم خورخه سمپائولی هرگز در این رقابت ها درخششی نداشت و عملکردش بسیار پایین تر از حد استاندارد بود.

به گزارش فوتبالی، مارکوس روخو توانست در نقش یک مهاجم ظاهر شود و آنها را به به جمع 16 تیم ببرد اما یک نمایش ضعیف دیگر در برابر قهرمان جام جهانی 1998 باعث شد تا آنها با رقابت ها خداحافظی کنند.

آرژانتین دیدار اول خود در مرحله گروهی در برابر ایسلند را مساوی کرد. سپس با حساب 3 – 1 به کرواسی باخت. آنهادر بازی آخر خود در مرحله گروهی به سختی با حساب 2 – 1 از سد نیجریه گذشتند تا به جمع 16 تیم برتر جام برسند.

هرچند خورخه سمپائولی نیز سهم زیادی در این شکست داشته است اما بعضی بازیکنان او نیز نمایش بسیار ضعیفی در این مسابقات داشتند. لیونل مسی کار خود را انجام داد اما نتوانست تاثیری روی سایر هم تیمی های خود بگذارد.

در اینجا بازیکنانی که باید از این تیم کنار گذاشته شوند را بررسی می کنیم.

5. نیکلاس اوتامندی

اوتامندی

ستاره منچسترسیتی یکی از ضعیف ترین عملکردها را در جمع آرژانتینی ها در جام جهانی داشت. پپ گواردیولا موفق شد عنوان قهرمانی لیگ برتر را با حضور قدرتمند نیکلاس اوتامندی در خط دفاع به دست بیاورد اما این تاکتیک منچسترسیتی و گورادیولا بود که توانست این بازیکن را به دفاعی قابل اعتماد تبدیل کند. این اتفاق در جام جهانی رخ نداد.

او در مسابقات انتخابی جام جهانی نیز عملکرد ضعیفی داشت و در دیدار دوستانه در برابر اسپانیا که با نتیجه 6 – 1 به اتمام رسید کاملا نابود شد. او کند و مردد است و به راحتی پاس ها را از دست می دهد. او نمی تواند با مهاجمان سریع برخورد کند و در بسیاری از موقعیت ها جا می ماند.

او در برابر کرواسی واقعا ضعیف بود و در برابر فرانسه در برابر سرعت کیلیان امباپه کاملا خلع سلاح شد. بخش زیادی از ضعف دفاعی آرژانتین به دلیل عملکرد فاجعه بار او بود.

4. ویلی کابایرو

ویلی کابایرو در طول مدت حضور در دروازه آرژانتین در جام جهانی و کنار گذاشته شدن توسط خورخه سمپائولی بعد از بازی برابر کرواسی بسیار مردد بود.

هرچند او در برابر ایسلند چند  توپ خوب را مهار کرد اما قدرت ارسال او بسیار ضعیف است. بدترین لحظات او در جام جهانی برابر کرواسی رقم خورد. اشتباه افتضاح کابایرو گل اول کرواسی را به این تیم هدیه کرد.

کابایرو توپ را به هوا انداخت و درست مقابل پای آنته ربیک فرود آمد. ربیک این توپ را به گل تبدیل کرد و کرواسی را پیش انداخت. آرژانتین نتوانست بازی را به تساوی بکشاند و در نهایت با حساب 3 – 0 شکست خورد.

او در تصمیم گیری بسیار ضعیف بود و بارها در طول دو بازی اولش تیمش را تحت فشار گذاشت. 

3. مارکوس روخو

ستاره منچستریونایتد در طول چند روز از یک قهرمان به یک شخص منفور تبدیل شد. گل حیاتی او در دقایق پایانی بازی برابر نیجریه باعث شد تا آرژانتین به یک هشتم برسد. هرچند بازی او در خط دفاع در طول جام جهانی بسیار بد بوده است.

سرعت ضدحمله های ایسلند او را دچار مشکل کرده بود و همچنین نمی توانست جلوی بازیکنان هجومی کرواسی را در شکست 3 – 0 بگیرد. هرچند او باعث حضور آرژانتین در بین 16 تیم شده بود اما در دیدار برابر فرانسه نیز بسیار ضعیف بود.

او در دقیقه 13 روی امباپه خطا کرد و یک پنالتی را نصیب فرانسه کرد. او خیلی زود کارت زرد دریافت کرد و باقی نیمه اول را محتاطانه بازی کرد. سمپائولی مجبور شد در نیمه دوم او را تعویض کند. 

2. انزو پرز

این بازیکن 32 ساله بعد از مصدومیت مانوئل لازینی، ستاره وستهام، جایگزین او در اردوی تیم ملی شد. لازینی از ناحیه زانوی راست مصدوم شد و جام جهانی را از دست داد. هافبک ریورپلاته 23 بازی ملی برای آرژانتین انجام داده و انتظار می رفت که تجربه کافی برای حضور در تیم را داشته باشد. 

او در برابر ایسلند به میدان نرفت اما در دیدار برابر کرواسی و نیجریه حاضر بود. او بسیار با انرژی بازی می کرد اما نمی توانست تاثیری روی بازی داشته باشد. او نتوانست هیچ موقعیت حمله ای ایجاد کند و در دقیقه 60 هر دو بازی تعویض شد.

او عملکرد ضعیفی در دیدار برابر فرانسه داشت و توسط هافبک های این تیم به طور کلی محو شد. او به راحتی در چند صحنه جا ماند و تلاش بسیار کمی برای حمایت از بازیکنان هجومی انجام داد.

1 . ماکسیمیلیانو مزا

هافبک ایندیپندنته شگفتی ترکیب اولیه آرژانتین در اولین دیدار آنها برابر ایسلند بود. با اینکه توانست از سمت راست چند تهدید ایجاد کند اما به سختی به جلوی زمین می رسید.

او یک بار دیگر نیز در ترکیب اولیه آرژانتین اما این بار در سمت چپ حضور داشت. او شانس خوبی را برای گلزنی از دست داد و به طور کلی تاثیر چندانی نداشت. او بیشتر نیمه دوم را تنها تماشاگر بازی بود.

او در برابر فرانسه و نیجریه نیمکت نشین شد. هرچند در هر دو بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد اما نتوانست کار خاصی انجام دهد و در بازی سوم در واقع هیچ چیز برای ارائه نداشت.