استرالیا تا جام ملت‌ها چگونه متحول خواهد شد؟

استرالیا تا جام ملت‌ها چگونه متحول خواهد شد؟

سایت رسمی فوتبالی - بعد از شکست 2- 0 استرالیا در برابر پرو جام جهانی 2018 برای آنها به پایان رسید و عصر جدیدی آغاز شد. 

به گزارش فوتبالی، برت فن مارویک به صورت رسمی به کار خود در این تیم پایان داد و گراهام آرنولد به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد تا با مشکلات جدیدی روبرو شود.

در این مطلب 5 مشکل جدی که سرمربی جدید باید با آنها رو در رو شود را بررسی می کنیم:

1 . مشکل استرالیا در ایجاد موقعیت حمله

بدون شک بزرگترین مشکلی که آرنولد با آن روبرو است، نحوه عملکرد استرالیا در برابر دروازه است.

چهار گل اخیر این تیم در رقابت ها از روی نقطه پنالتی زده شده است. مشکل استرالیا در گلزنی از بازی باز چند سالی ادامه دار شده و با وجود توانایی واضح آنها در ایجاد موقعیت گل، تغییر چندانی نکرده است.

در واقع بعد از جام جهانی 2014 بسیاری در استرالیا در زمان تیم کیهیل می پرسیدند  که گل ها از کجا باید شکل بگیرند. این در حالی بود که با وجود اینکه کیهیل زمانی در خط حمله بود اما دیگر در این پست بازی نمی کرد اما بازیکنی نیز جانشین او نشده بود.

هرچند تمام امیدها از دست نرفت و حضور دنیل ارزانی در این جام جهانی 2018 از نظر استرالیایی یکی از نکات برجسته بود. ارزانی هم البته یک گلزن تمام عیار نیست یا حداقل تا به این جا در زندگی ورزشی خود نبوده است. 

شاید اندرو نبوت، تامی جاریک، جیمی مک لارن یا کس دیگر پاسخ این سوال طولانی مدت باشد. بیشتر به نظر می رسد که این مسئولیت باید تقسیم شود. اما این بازیکنان هر کسی باشند نیاز دارند که خیلی زود گلزنی کنند چرا که جام ملت های آسیا نیز کمتر از 7 ماه دیگر آغاز می شود.

2. عدم استفاده درست از استعدادها در خط میانی

یکی از دردسرهای سرمربی جدید خط هافبک این تیم است. بین آرون موی، تام راجیک، مایل جدیناک و ماسیمو لیونگو استعدادهای زیادی وجود دارد اما به همه بازی نمی رسد. این مشکل جدی تر می شود اگر آرنولد قصد داشته باشد که با سه هافبک و دو وینگر مانند ون مارویک به میدان برود.

آرنولد در باشگاه سیدنی اف سی را سیستمی شبیه به ون مارویک بازی می کرد اما از میلوس نینکویچ و آدرین میرزوسکی در نقش های پیشرفته استفاده نمی کرد و با گسترده تر کردن بازی دفاع ها از لوک ویلکشایر و مایکل زولو استفاده می کرد.

بنابراین ممکن است جا برای هر سه هافبک خوب استرالیایی باشد. در واقع اگر جدیناک به پست دفاعی برود ممکن است جای بیشتری نیز وجود داشته باشد.

هر راهی که آرنولد انتخاب کند تاثیر زیادی بر سبک و هیجان بازیکنان خواهد داشت.

3. نامطمئن بودن زوج دفاع وسط

جدیناک که یک گزینه خارج از میز است اما آرنولد نیاز دارد که یک زوج دفاعی برای ترنت سینسبری در دفاع پیدا کند.

هیچ مدعی خاصی برای بازی در این پست در حال حاضر وجود ندارد هرچند متیو جارمن و میلوس دگنک در فهرست 23 نفره این تیم در روسیه حضور داشتند. جارمن تحت نظر آرنولد بازی کرده و شاید شانس کمی داشته باشد اما بعید است که او راه حل طولانی مدت برای این مشکل باشد.

شاید متیو اسپیرانوویچ بازیکن جدید پرث گلوری بتواند پاسخ خوبی برای این پست در این تیم باشد. این بازیکن 29 ساله به آ لیگ برگشت تا دوباره زیر نظر سرمربی سابق خود، تونی پوپویچ، بازی کند. او در تیم ژجیانگ گرین تاون چین بازی می کرد و اگر دوباره به اوج آمادگی برگردد می تواند گزینه ایده آلی برای بازی در کنار سینسبری باشد.

4. اهمیت برنامه ریزی برای آینده

پیدا کردن جایگزین برای میلیان و کیهیل بدون شک اولین قدم آرنولد  برای برنامه ریزی است و اگر تیم ملی بخواهد از شرایط حال حاضر گذشته و پیشرفت کند نیز موارد بسیاری مورد نیاز است.

اگر ارزانی را در نظر نگیریم به نظر می رسید که استرالیا با کمبود بازیکنان جوان مواجه است و این در حالی است که موقعیت رشد برای آنها در درجه های مختلف در باشگاه ها و برای حضور در آ لیگ وجود دارد.

برای مثال تیم زیر 23 سال استرالیا نتوانست امسال از گروه خود در مسابقات قهرمانی آسیا در چین صعود کند و بعد از کره جنوبی و ویتنام سوم شد.

هرچند نمی توان با یک رقابت سرنوشت خط تولید جوانان یک کشور را زیر سوال برد اما همچنان باید دید که باید در انتظار جوانگرایی آرنولد در همین آغاز انتصاب او به این سمت بود.

5. توانایی آرنولد در بازی به سبک استرالیا و نتیجه گیری

مهم ترین نکته این است که آرنولد دیدگاه واضحی برای پیروی در تیمش داشته باشد. این بدون شک مسئله ون مارویک نیز بوده است.

استرالیایی ها می خواهند که تیم ملی کشورشان با روحیه، اشتیاق و پیش زمینه ذهنی مثبت بازی کند که می تواند چالشی برای مربی جدید باشد.

تیم سیدنی اف سی تحت هدایت آرنولد همیشه بهترین بازی را ارائه نمی داد اما هیچ کس نمی توانست اثرگذاری آنها را بر حریفانشان و نتیجه گیری را انکار کند.

آیا آرنولد در تیم ملی نیز به ارزش های پیشین خود پایبند می ماند؟ آیا نتایج خوب نیاز به بازی های تماشایی را کم می کند؟ این موضوع جذابی برای آرنولد است که بتواند آن را حل کند.