حمله هواداران اوکراین به فیس بوک فیفا

حمله هواداران اوکراین به فیس بوک فیفا

سایت رسمی فوتبالی - هواداران اوکراین به صفحه فیس بوک فیفا حمله کردند و 158 هزار کامنت زیر پست های این صفحه گذاشتند که بیشتر آنها " به افتخار اوکراین " بود. این اتفاق بعد از این رخ داد که فیفا  دستیار کرواسی را به دلیل انتشار یک ویدئو و استفاده از شعاری مشابه جریمه کرد.

به گزارش فوتبالی، فیفا بعد از اینکه اوگنین ووکویویچ و دفاع کرواسی، دوماگوج ویدا، پس از پیروزی برابر روسیه در یک چهارم نهایی جام جهانی با انتشار ویدئویی از خود فریاد به افتخار اوکراین سر دادند، این مربی را 15 هزار فرانک سوییس جریمه کرد و به او هشدار داد.

هر دوی این نفرات برای باشگاه دیناموکیف اوکراین بازی می کردند. فدراسیون فوتبال کرواسی نیز ووکویویچ را از کادر فنی این تیم اخراج کرد.

روابط بین روسیه و اوکراین بعد از درگیری بر سر مالکیت جزیمه کریمه از سال 2014 بسیار پر تنش بوده است. بعضی از سیاستمداران اوکراینی با کشورها تماس گرفتند تا جام جهانی را که به میزبانی روسیه برگزار میشد، بایکوت کنند.

تا سه شنبه بعد از ظهر، صفحه فیس بوک فیفا بیش از 157 هزار کامنت از سوی کاربران اوکراینی گرفته که در 48 ساعت گذشته مدام عبارت زنده باد اوکراین را در این صفحه می نویسند. بعضی افراد به جز این شعار، شرم بر فیفا را نیز اضافه می کنند.

فیفا به هیچ یک از این کامنت ها پاسخی نداده است.

یک کاربر که نامش وادیم ارمیلو از کیف است، نوشته: " حمایت از روسیه به این معناست که از تصاحب و حملات نظامی حمایت می کنید. شرم بر شما! "

یک کاربر دیگر به نام اولگ نظروف از اوکراین پرسیده که : " لطفا به سوال من پاسخ دهید:  چرا یک بازیکن فوتبال نمی تواند نظراتش درباره اتفاقاتی که در جهان رخ می دهد را ابراز کند؟ "

تیم ملی فوتبال اوکراین نتوانست مجوز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

مقامات فوتبالی این کشور و بعضی از سیاستمداران اوکراینی از اوگنین ووکویویچ که به گفته فیفا روز دوشنبه از اقدامات خود عذرخواهی کرد، حمایت کردند.

فدراسیون فوتبال اوکراین روز یکشنبه در بیانیه ای علام کرد: " به افتخار اوکراین تنها یک شعار رایج در این کشور است و نباید به عنوان یک حرکت تهاجمی یا تحریک کننده برداشت شود. "

کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی روز چهارشنبه به مصاف انگلیس می رود.