مسوت اوزیل و ادامه‌ی سکوت بعد از شکست

مسوت اوزیل و ادامه‌ی سکوت بعد از شکست

به گزارش "ورزش سه"، مسوت اوزیل همچنان ساکت است. این به خودی خود، خبری جدید محسوب نمی‌شد. تا اینکه رئیس فدراسیون آلمان راینهارد گریندل به میدان آمد و با نظرات جدید خود درباره‌ی ماجرای اردوغان، این جنجال را بار دیگر به صفحات اول رسانه‌ها بازگرداند.


گریندل گفت که اوزیل سرانجام باید درباره‌ی عکسی که با رئیس‌جمهور ترکیه گرفته چیزی بگوید یا تبعاتش را بپذیرد.


این اولتیماتوم جنجالی که با نظرات قبلی گریندل درباره‌ی این موضوع در تضاد قرار داشت حالا دیگر در منظر افکار عمومی دنیا قرار گرفته. حالا سوال اصلی این است که اوزیل با این ماجرا چطور برخورد خواهد کرد ؟ و اینکه سرنوشت او در تیم ملی آلمان چه خواهد شد ؟


موضع اوزیل تا اینجا روشن بوده : او نه قبل از جام جهانی، نه در جریان جام جهانی و نه بعد از جام جهانی، در مورد ماجرای مشهور به اردوگیت هیچ حرفی نزده و سکوت کامل پیشه کرده.


در حال حاضر،  ارتباط این فوتبالیست 29ساله با افکار عمومی به عکس‌هایی خلاصه می‌شود که از تعطیلات خود در یونان، در اینستاگرام گذاشته. او زیر عکسی از خود، در حال آفتاب گرفتن در سواحل یونان نوشته " به خدا باور دارم و به خاطر همه‌ی مزایایی که به من داده شکرگزارش هستم ". البته این عکسهای اوزیل قبل از اولتیماتوم گریندل منتشر شده است.


اینکه اوزیل که همیشه و حتی پیش از این ماجرا معمولاً از مصاحبه‌های رسانه‌ای فرار می‌کرده، در پشت پرده چه فکر می‌کند، رازی سر به مهر باقی مانده. رازی که تنها عده‌ای معدود از آن باخبر هستند.


کیکر، رسانه‌ای که اولین بار اولتیماتوم گریندل به اوزیل را خبری کرده بود روز دوشنبه می‌نویسد " اوزیل به استعفا فکر نمی‌کند. این تصمیمی است که او مثل سایر تصمیم‌های خود، درباره‌اش با پدر خود مصطفی مشورت خواهد کرد. بعد از آن است که اوزیل تصمیم می‌گیرد باید دست به چه کاری بزند. او بعد از آن قصد دارد با یک رسانه‌ی انگلیسی‌زبان مصاحبه‌ای مهم ترتیب دهد ".


اما سوال بی‌پاسخ دیگر این است که دیگر اعضای تیم ملی آلمان در این باره چه نظری دارند ؟ این روزها دیگر همه می‌دانند که در اردوی مانشافت، چندین نفر از کسانی که رهبران تیم به حساب می‌آیند از اوزیل انتقاد کرده و معتقد بوده‌اند او به دلیل سکوت درباره‌ی ماجرای اردوغان، تیم را تحت فشار قرار داده.


به خصوص مصاحبه‌ای که توماس مولر بلافاصله بعد از حذف تلخ آلمان از جام جهانی انجام داده بود، این گمانه‌زنی‌ها را تقویت کرد. مولر گفته بود " تیمی که قهرمان دنیا است با نگاه ویژه‌ای زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. بازیکنان چنین تیمی باید حواس‌شان به خیلی چیزهای دیگر باشد، چیزهایی که فوتبالی نیستند. به خاطر اتفاقی که افتاده، بیرون از تیم، کسانی که با ما میانه‌ی خوبی ندارند از خوشحالی در پوست‌شان نمی‌گنجند ".


گفته شده هم‌بازی‌های مولر در بایرن مونیخ، مانوئل نویر، متس هوملس و همچنین، تونی کروس نظرات مشابهی داشته‌اند.

اما اوزیل از درون تیم ملی آلمان، حمایت هم شده است. پیش از شروع جام جهانی، یولیان دراکسلر به او کمک کرده بود تا در مقابل سوال‌های خبرنگارهای سمج قرار نگیرد.

مارکوس رویس هم بعد از بازی آلمان و سوئد، که اوزیل در اوج انتقادها در آن نیمکت‌نشین شده بود، در رختکن، با هم‌تیمی ترک‌تبارش سلفی گرفت تا نشان دهد از او حمایت می‌کند.


جروم بواتنگ هم بعد از جام جهانی هشدار داده بود که آلمان نباید از مسوت اوزیل به عنوان سپر بلای ناکامی‌ها و اشتباهات استفاده کند. بواتنگ گفته بود " این غیر قابل قبول است. مسوت هم انسان است. همه‌ی انتقادها را نباید متوجه یک نفر کرد ".