چهار گزینه رئال مادرید برای خرید درون دروازه

چهار گزینه رئال مادرید برای خرید درون دروازه

سایت رسمی فوتبالی - علاقه طولانی مدت رئال مادرید به دروازه بان تیم ملی اسپانیا و باشگاه منچستریونایتد، داوید دخیا، بر هیچکس پوشیده نیست و خبرها نیز بارها تایید کرده اند که این باشگاه تلاش هایی برای جذب این دروازه بان انجام داده است. هرچند باشگاه انگلیسی هر خبری درباره احتمال انتقال این بازیکن را رد کرده و خوزه مورینیو، سرمربی منچستر، اعلام کرده که هیچ شانسی برای صدور اجازه جدایی هیچ یک از ستارگان این تیم وجود ندارد.

به گزارشفوتبالی، دخیا نیز به تازگی حاضر به تمدید قرارداد خود با شیاطین سرخ شده است. او نتوانست در جام جهانی 2018 تاثیرگذار باشد و اشتباهات احمقانه ای انجام داد که منجر به حذف زودهنگام اسپانیا از رقابت ها شد. با توجه به این که کیلور ناواس بعد از کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا حالا قصد دارد از این تیم جدا شود، نیاز به حضور یک دروازه بان سطح اول در سانتیاگو برنابئو احساس می شود. 

کهکشانی ها بدون شک قصد دارند تا یک دروازه بان خوب جذب کنند بنابراین به 4 دروازه بانی که رئال مادرید می تواند به جای دخیا به خدمت بگیرد، نگاهی می اندازیم.

4. یان اوبلاک / اتلتیکو مادرید

دروازه بان 25 ساله اهل اسلونی، یان اوبلاک، بعد از انتقال به اتلتیکو مادرید در سال 2014 به یکی از بهترین دروازه بان های جهان تبدیل شد. او یکی از بازیکنان کلیدی سیستم دفاعی دیه گو سیمئونه است که از بهترین دفاع های جهان به شمار می رود. او در فصل 18 – 2017 در تیم فصل لالیگا و لیگ اروپا حضور داشت چرا که به این تیم اسپانیایی کمک بسیاری کرد.

او با مهار 90% در فصل قبل و 21 کلین شیت در 34 بازی یکی از جذابترین گزینه های موجود است و این در حالی است که باشگاه های بزرگ بسیاری به دنبال جذب یک دروازه بان خوب هستند. رئال مادرید با به خدمت گرفتن اوبلاک دروازه خود را برای یک دهه پیش رو تضمین کرده است. او کسی است که می توان از عملکردش در لیگ اسپانیا مطمئن بود.

این دروازه بان جوان چندان در اتلتیکو مادرید ماندگار است و در پی انتقال به باشگاه های بزرگ دنیاست اما ارزش او حداقل 90 میلیون یورو است که جای تعجب دارد. رد کردن پیشنهاد رئال مادرید کار سختی است اما باید دید که آیا حاضر می شود به بزرگترین باشگاه دنیا و دشمن قدیمی باشگاه فعلی خود بپیوندد.

3. هوگو لوریس / تاتنهام

هوگو لوریس، کاپیتان تاتنهام و تیم ملی فرانسه، یکی از بهترین دروازه بان های دنیاست که واکنش هایش همواره تحت الشعاع هم پستی های معروفش قرار گرفته است. این دروازه بان 31 ساله در 6 سال حضور خود در تاتنهام 76 کلین شیت در 206 بازی انجام داده که او را یک گزینه عاقل و با تجربه برای رئال مادرید تبدیل می کند.

بازیکن تانهام به واکنش ها و تصمیم گیری های سریع خود معروف است و موفق شده تیمش را به فینال جام جهانی 2018 و البته یورو 2016 برساند. در جام جهانی لوریس مهارهای زیادی انجام داد و در برابر چند نفر از برترین مهاجمان دنیا ایستاد.

این باشگاه اسپانیایی پیش از نیز نسبت به جذب این دروازه بان ابراز علاقه کرده بود و او یکی از ارزان قیمت ترین گزینه هایی است که می تواند به مادرید برود. دورنمای بازی برای بزرگترین باشگاه دنیا برای این بازیکن فرانسوی آنقدر خوب است که نمی تواند آن را رد کند. او می تواند در سال های آخر بازی خود به همراه این باشگاه برای به دست آوردن بهترین قهرمانی ها بجنگد.

2. جیان لوییجی دوناروما / آث میلان

دروازه بان ایتالیایی، جیان لوییجی دوناروما، یکی از جوان ترین استعدادهای فوتبال است که در 19 سالگی دروازه بان ثابت آث میلان شد. او رکورد جوانترین دروازه بان تاریخ تیم ملی ایتالیا را نیز شکست و به عنوان دومین بازیکن جوان در رقابت های سری آ نیز دست یافت.

این ستاره جوان با وجود دفاع ضعیف تیم، در دو فصل برای میلانی ها موفق به انجام 24 کلین شیت در 72 بازی شد اما آنها در رده ششم قرار گرفتند. او با قد 6.5 اینچی و توانایی انجام مهارهای در کلاس جهانی می تواند بدون شک بهترین دروازه بان دنیا در سال های آتی شود چرا که هنوز سال های خوب بازی او باقی مانده است.

کهکشانی ها باید برای به خدمت گرفتن این ستاره نوجوان که آینده روشنی پیش رو دارد و می تواند یکی از بهترین دروازه بان های دنیا شود، خرج زیادی کنند. مدیر برنامه های این بازیکن مینو رایولا است که مشتریان بزرگ بسیاری دارد و راضی کردن او برای انجام این انتقال برای رئال مادرید کار سختی نیست. این باشگاه پیش از این درباره احتمال انتقالی دوناروما با این رایولا تماس هایی داشته اما بعد از تمدید قرارداد این بازیکن با باشگاه میلان به احترام اعتماد این باشگاه به او، این تماس ها تکرار نشد.

1 . تیبو کورتوا / چلسی

تیبو کورتوای 26 ساله یکی از بهترین دروازه بانان جهان در حال حاضر است و می تواند به یکی از دلایل موفقیت کهکشانی ها تبدیل شود. این دروازه بان به تیم چلسی کمک کرد که دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد و پیش از این نیز به اتلتیکو مادرید کمک کرده بود که در میان تمام تیم های بزرگ بتواند قهرمان لالیگا شود.

ستاره بلژیکی که دستکش طلایی لیگ برتر را در قهرمانی فصل 17 – 2016 برده توانسته در 2 سال گذشته برای چلسی در 71 بازی 31 کلین شیت کند. این دروازه بانان تمام شرایط لازم را برای پیوستن به برنابئو دارد. او همچنین می تواند با پاس های خود ضدحملات تیم را پایه ریزی کند و منطقه بازی را عوض کند که برای دفاع رئال مادرید بسیار خوب است.

کورتوا پیش از پیوستن به چلسی 3 سال را در مادرید و تیم اتلتیکو مادرید گذراند و توانست این تیم را قهرمان لالیگا کند. او بارها اعلام کرده که دوست دارد به شهر مورد علاقه اش، مادرید، بازگردد. این دروازه بان در آخرین سال قرارداد خود با چلسی است و بر اساس گزارش ها او بخشی از قرارداد ادن هازارد خواهد بود و این دو می توانند در یک انتقال رویایی به رئال مادرید بیپوندند.