ولخرج‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات؛ یوونتوس در صدر

ولخرج‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات؛ یوونتوس در صدر

سایت رسمی فوتبالی - جام جهانی روسیه به پایان رسید و بار دیگر تمام توجهات به فوتبال باشگاهی بازگشت. باشگاه ها در پی به اتمام رساندن انتقال بازیکنان مورد نظر خود برای آماده شدن و حضور قدرتمند در فصل پیش رو هستند.

بعضی تیم ها مانند همیشه در این نقل و انتقالات آرام هستند در حالی که بعضی دیگر به شدت به دنبال به خدمت گرفتن استعداد های بزرگ دنیای فوتبال برای تسلط بر فوتبال اروپا در فصل پیش رو هستند. در این مطلب به بررسی ۵ باشگاهی که بیشتر از سایرین تا به اینجا در بازار نقل و انتقالات خرج کردند می‌پردازیم.

پیش از بررسی بیشتر به روش رده بندی تیم ها در این جدول می‌پردازیم. در این لیست تمام نقل و انتقالات تایید شده در این فصل را مورد نظر قرار دادیم و ۵۰ نقل و انتقال برتر بازار را رده بندی کردیم. مبالغی که باشگاه ها در بازار نقل و انتقالات خرج کردند را نیز بررسی کردیم.

شگفتی این بازار رئال مادرید بوده که تا به حال در واقع خرج زیادی نکرده است. رئال مادرید تا به حال پیشنهاد خاصی برای هیچ بازیکن بزرگی ارائه نکرده است. از سوی دیگر لیورپول و یوونتوس خرج بسیار زیادی برای نقل و انتقالات کرده‌اند.

۵. وستهام یونایتد / ۹۰ میلیون یورو

به گزارش سایت ترانسفر مارکت باشگاه وستهام یونایتد تا به حال ۹۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان خرج کرده است. چنین خرجی از سوی باشگاه وستهام بسیار عجیب است. این با اصالت این باشگاه فرق دارد. هیئت مدیره تصمیم گرفته تا با هدایت مربی جدید این تیم را برای رقابت در فصل جدید تقویت کند.

مانوئل پلگرینی، مربی تیم، قصد دارد تا جایگاه این تیم را در جدول بالا ببرد. او قصد دارد با خریدهای جدید روحیه تازه ای وارد تیم کند و به فصل جدید امیدوار باشد.

۴. اتلتیکو مادرید / ۹۰ میلیون یورو

اتلتیکو مادرید بسیار در بازار نقل و انتقالات فعال بوده و ۹۰ میلیون یورو خرج کرده است. این باشگاه ۷۰ میلیون یورو برای به خدمت گرفتن توماس لمار از موناکو خرج کرده است. خرج کردن چنین مبالغی برای اتلتیکومادرید چندان معمول نیست اما بسیاری باور دارند که مدیران این باشگاه ها می خواهند با چنین روشی استعداد های برتر اروپا را به تیم خود جذب کند و بتوانند قدرت خود را در فوتبال حفظ کنند. 

۳. پاریسن ژرمن / ۱۳۵ میلیون یورو

پاری سن ژرمن برای نهایی کردن انتقال امباپه ۱۳۵ میلیون یورو به موناکو پرداخت کرد. این تیم پس از روی کار آمدن ناصر الخلیفه به عنوان مدیر خود در ۷ سال اخیر همواره در بازار نقل و انتقالات خرج های زیادی کرده است. گفته می‌شود آنها در سال‌های اخیر برای امضای قرارداد با زلاتان و تیاگو سیلوا و بازیکنان دیگر حدود یک میلیارد پانصد میلیون دلار خرج کرده‌اند. آنها برای به خدمت گرفتن نیمار از بارسلونا رکورد نقل و انتقالات جهان را شکستند و حتی گفته می‌شد که قانون مواضع مالی و اقتصادی یوفا را نیز زیر پا گذاشتند. این یکی از دلایل آرام ماندن آنها در این فصل نقل و انتقالات اروپایی بود. اما با توجه به اینکه باشگاه همچنان به دنبال کسب افتخار اروپایی است دیدن خرج‌های های زیاد در آینده چندان شگفت انگیز نخواهد بود.

۲. لیورپول / ۱۸۴.۷ میلیون یورو

لیورپول در این تابستان خرج بسیار زیادی برای به خدمت گرفتن بازیکنان جدید کرد. آنها مجموعا ۱۲۴.۷ میلیون یورو برای امضای قرارداد با نبی کیتا، فابینیو، آلیسون و ژردان شکیری خرج کردند و بدین ترتیب دومین رتبه را در میان باشگاه هایی که بیشترین خرج را در اروپا داشته‌اند از آن خود کردند. لیورپول که معمولاً خرج زیادی در بازار نقل و انتقالات نمی‌کرد تحت نظر کلوب رکورد همیشگی خود را شکست. لیورپول بعد از حضور کلوپ بتزیکنان بزرگی را به خدمت گرفت و به نظر می‌رسد که هیئت مدیره نیز از عملکرد این بازیکنان با سرمربیگری کلوپ تحت تاثیر قرار گرفته است. این تیم سال گذشته موفق شد نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود که بهترین مقام آنها در سیزده سال گذشته بود. به نظر می‌رسد که هیئت مدیره این باشگاه امیدوار است این تیم بتواند موفقیت‌های سال گذشته را تکرار کند و حاضر است برای دستیابی به این امر خرج‌های زیادی انجام دهد.

۱. یوونتوس / ۱۹۷.۴ میلیون یورو

یوونتوس با خرج کردن ۱۹۷ میلیون یورو تا به حال در بازار نقل و انتقالات در صدر این فهرست قرار گرفته است. این تیم با به خدمت گرفتن رونالدو از رئال مادرید رکورد نقل و انتقالاتی خود را شکست. یوونتوس قصد دارد تا قهرمان اروپا شود و حاضر است برای رسیدن به این امر خرج های زیادی انجام دهد. این تیم در پنج سال گذشته در دو فینال حضور داشته و هر دو بار شکست خورده است. به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند با قیمتی بالا رونالدو را که در پنج سال گذشته سه قهرمانی اروپا به دست آورده به خدمت بگیرند تا بتواند به آنها در رسیدن به این افتخار کمک کند. انتظار می‌رود یوونتوس در ادامه فصل نقل و انتقالات بازیکنان دیگری را نیز به تیم خود اضافه کند.