رافینیا: آرتور شبیه ژاوی است

رافینیا: آرتور شبیه ژاوی است

سایت رسمی فوتبالی - بعد از اولین حضور درخشان آرتور در ترکیب تیم بارسلونا در بازی برابر تاتنهام هم تیمی او رافینیا این بازیکن را با ژاوی مقایسه کرد.

آرتور در این دیدار که در وقت های عادی با تساوی ۲- ۲ به پایان رسید و در ضربات پنالتی بارسلونا پیروز میدان بود، موفق به گلزنی شد.

این بازیکن ۲۱ ساله که در ابتدای این ماه با مبلغ ۳۱ میلیون یورو از گرمیو به بارسلونا پیوست در نیمه اول به میدان رفت و به راحتی در ترکیب بارسلونا جای گرفت.رافینیا درباره این بازیکن گفت: " من معمولا دوست ندارم که بازیکنی را با بازیکن دیگر مقایسه کنم اما او بسیار شبیه به ژاوی است. روش لمس توپ و ارسال پاس های این دو بازیکن بسیار به هم شبیه هستند. او خرید بسیار بسیار خوبی برای بارسلونا است. "

ارنستو والورده که کلمنت لنگلت و مالکوم را نیز برای اولین بار به بازی فرستاد، تحت تاثیر بازی خوب آرتور قرار گرفت.او در کنفرانس خبری پس از بازی در این باره اظهار داشت: " آرتور بازیکنی است که ما فکر می کردیم بتواند موقعیت های خوبی برای تیم ایجاد کند و امروز این موضوع را ثابت کرد. او در تصاحب و حرکت و پیشروی با توپ بسیار قدرتمند است و می‌تواند خود را در موقعیت شوت زنی در محوطه جریمه قرار دهد. آرتور و لنگلت مدتی است با ما تمرین می‌کنند. تردیدهای کمتری درباره لنگلت وجود داشت چون او پیش از این نیز در لالیگا بازی کرده است اما ما در حال تلاش برای تطبیق آرتور با محیط هستیم. این اولین بازی او بود. انگیزه بسیاری داشت و نمایش خوبی از خود نشان داد.

دنیس سوارز و آندره گومز به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ در این بازی غایب بودند و شاید ادامه تور آمریکا را از دست بدهند. بارسا روز سه شنبه در دالاس به مصاف رم می رود و هفته بعد در سان فرانسیسکو با میلان بازی خواهد کرد.

والورده گفت: " من از عملکرد تیم خوشنود هستم. تلاش ما برای سلطه بر بازی خصوصا در نیمه اول و عملکرد بازیکنان جوان بسیار رضایت بخش بود. نکات مثبت از نکات منفی بیشتر بود. شاید تنها نکته منفی این بازی مصدومیت بازیکنان ما بود. روز یکشنبه آزمایشاتی انجام می‌شود اما احتمال این که آنها نتوانند تور را با ما به پایان برساند وجود دارد.