نگاهی به رقابت سایپا و پیکان در لیگ برتر

نگاهی به رقابت سایپا و پیکان در لیگ برتر

به گزارش" ورزش سه" تیم های پیکان و سایپا روزپنجشنبه در ورزشگاه شهر قدس به میزبانی پیکان به مصاف هم می روند. مسابقه ای که فارغ از سه امتیاز آن حساسیت های ویژه دیگری هم دارد از جمله رقابت اصلی میان دو شرکت اصلی خودروسازی در ایران یعنی ایران خودرو و سایپا است که این بازی را بیش از پیش حساس می کند. رقابت  این دو باشگاه به نوعی نماد دو اتومبیل معروف این دو کمپانی یعنی پژو و پراید است که تقریبا بخش اعظم اتومبیل های مردم ایران را تشکیل می دهند.


دومین دیدار در هفته دوم


دوتیم پیکان و سایپا در هجده دوره لیگ برتر برای دومین بار است که در هفته دوم به مصاف هم می روند. اولین بار دو تیم در لیگ برتر اولین دوره و در هفته دوم با هم دیدار کردند که پیکان این بازی را با نتیجه یک برصفر برد.  نکته جالب اینکه این دو تیم در بیست و چهار دیداری که در لیگ برتر انجام دادند بیشتر در هفته آخر با هم روبرو شده اند.


آمار و ارقام


پیکان و سایپا در هجده دوره لیگ برتر در دوازده دوره و بیست و چهار بازی با هم رودررو شده اند که آمار به نفع پیکان است. پیکان در این سال ها 10 برد به دست آورده در حالیکه سایپا در برابر پیکان در لیگ برتر 8 برد کسب کرده است. شش بازی دو تیم نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.


آخرین نتایج


پیکان در اولین دیدارش در لیگ برتر در یک بازی سخت به مصاف استقلال رفت. هرچند استقلال در این بازی با بحران بازیکن مواجه بود اما در نهایت شاگردان مجید جلالی توانستند در ورزشگاه آزادی به یک امتیاز دست پیدا کنند و این نتیجه بدی برای پیکان نیست. با این حال پیکانی ها برای اثبات این موضوع که امسال یکی از مدعیان لیگ برتر هستند به سه امتیاز بازی خانگی شان در هفته دوم نیاز دارند هرچند حریف سختی به نام سایپا دارند. سایپا با علی دایی در اولین هفته با سه گل سپیدرود بحران زده را شکست داد. این تیم فصل گذشته سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفت و امسال نیز به رتبه های بالای جدول فکر می کند و همین باعث شده تا دربی خودروسازها در اوج حساسیت برگزار شود.


بازی های قبلی


فصل گذشته بازی دو تیم پیکان و سایپا ابتدا در هفته پانزدهم و سپس در هفته سی ام لیگ برتر برگزار شد که در هر دو مسابقه این سایپا بود که به پیروزی رسید. سایپا ابتدا در بازی رفت با یک گل به پیروزی رسید و در بازی برگشت نیز با نتیجه دو بریک پیکان را در زمین خودش شکست داد. در لیگ شانزدهم اما نتایج کاملا عکس رقم خورد به طوری که پیکان هر دو بازی رفت و برگشت را برد. ابتدا در زمین سایپا یک بر صفر و سپس در هفته بیست و نهم در زمین خودش با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. پیکان در لیگ پانزدهم در دسته یک حضور داشت اما هر دوبازی دو تیم در لیگ چهاردهم با نتایج مساوی صفر صفر و یک یک به پایان رسید.


در لیگ دوازدهم نیز سایپا بازهم در هر دو بازی رفت و برگشت با نتایج مشابه دو بر یک به پیروزی رسید و در لیگ دهم پیکان بازی رفت را یک بر صفر برد و در بازی برگشت دو تیم به نتیجه مساوی رسیدند. پیکان در لیگ نهم هم ابتدا بازی رفت را در زمین حریف با نتیجه دو بر صفر برد و در بازی برگشت دو تیم تساوی یک بر یک رسیدند. در هشتمین دوره لیگ برتر پیکان بازی رفت را با نتیجه یک بر صفر برد اما در بازی برگشت این سایپا بود که با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.


در لیگ هفتم اما سایپا هر دو بازی رفت و برگشت را به ترتیب با نتایج دو بر صفر و یک هیچ برد اما در لیگ ششم سایپا بازی رفت را دو بریک برد اما پیکان موفق شد در بازی برگشت با نتیجه دو بر صفر به برتری برسد. در پنجمین دوره لیگ برتر هردو بازی رفت و برگشت دربی خودروسازها با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.


در سومین دوره لیگ برتر و در اولین مسابقه فصل دو تیم پیکان و سایپا به مصاف هم رفتند که پیکان با یک گل به برتری رسید. در بازی برگشت اما دو تیم با نتیجه یک بر یک به مساوی رسیدند. در دومین دوره لیگ برتر اما پیکان هر دو بازی رفت و برگشت را از سایپا برد. این تیم ابتدا در هفته سیزدهم با نتیجه دو بر یک برتری رسید و در بازی برگشت نیز با نتیجه سه بر یک از سد سایپا گذشت. پیکان در اولین دوره لیگ برتر نیز هر دو بازی رفت و برگشت را از سایپا برد. در هر دو بازی رفت و برگشت پیکان با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.