ترشتگن به دنبال کاپیتانی بارسلونا

ترشتگن به دنبال کاپیتانی بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی - بازیکن تیم ملی آلمان چهار سال پس از آغاز حضورش در نیوکمپ حالا به یکی از ارزشمندترین بازیکنان تیم بارسلونا در آغاز این فصل تبدیل شده است.

دروازه بان بارسلونا، مارک آندره ترشتگن، یکی از گزینه‌های کاپیتانی این تیم در این فصل خواهد بود و از این موضوع بسیار هیجان زده است.

سرمربی بارسلونا قصد دارد پس از جدایی آندرس اینیستا از این تیم کاپیتان های جدید خود را معرفی کند و دروازه بان آلمانی یکی از چهار گزینه کاپیتانی بارسلونا در این فصل است.

ترشتگن پس از ۴ سال حضور در بارسلونا به یکی از بازیکنان ثابت این تیم تبدیل شده است و خوشحال است که تجربیاتش در این تیم دیده می شود.

دروازه‌بان ۲۶ ساله آلمانی به خبرنگاران گفت: " تمام تیم درباره کاپیتان تصمیم می‌گیرند. این مهم‌ترین نکته در این تیم نیست اما از اینکه نام من هم در میان نامزدهای کسب بازوبند وجود دارد، خوشحال هستم. به این که یکی از کاپیتان‌های بارسلونا باشم افتخار می کنم اما این موضوع اهمیت چندانی برای من ندارد‌. ما به چهار کابیتان نیاز نداریم چرا که در زمین کاپیتان های بیشتری حضور دارند. "

ترشتگن دروازه‌بان اول بارسلونا در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا است. به همین دلیل دروازه بان دوم این تیم، یاسپر سیلسن، قصد دارد به تیم دیگری بپیوندد. 

ترشتگن علیرغم احساس همدردی که با هم تیمی خود در تیم ملی آلمان دارد قصد ندارد جایگاه خود را به او واگذار کند.

او اضافه کرد: " من نمی‌توانم صحبت زیادی درباره یاسپر انجام دهم. اگر میخواد از بارسلونا برود تصمیم خود او است. این مسائل شخصی است. من متوجه هستم که دوست دارد بازی کند اما من نیز شماره یک این تیم هستم و می خواهم در تمامی رقابتها حضور داشته باشم. او و باشگاه از این موضوع اطلاع دارند. 

ترشتگن شماره یک بارسلونا را در اختیار دارد اما در تیم ملی آلمان دروازه بان ثابت نیست. او در تمام بازی های جام جهانی که به حذف آلمان از مرحله گروهی منجر شد روی نیمکت نشست.

ترشتگن گفت: " تحمل آن روزها سخت بود چراکه پس از گذراندن فصل خوبی که داشتیم من با روحیه به این رقابت‌ها رفته بودم. اما شما باید به تصمیم مربی احترام بگذارید. بازی نکردن واقعا سخت است اما من آنجا بودم تا به تیم کمک کنم و این کمترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم. اینکه نتوانستیم حداقل به یک چهارم نهایی صعود کنیم واقعا ناراحت کننده بود. صعود به این مرحله حداقل هدف ما بود و قصد داشتیم افتخار ۴ سال گذشته را تکرار کنیم. اما این فوتبال است و گاهی به صورتی که شما دوست دارید پیش نمی‌رود. "