مخالفت یک ایرلندی با بازی مقابل رژیم صهیونیستی جنجال ساز شد

مخالفت یک ایرلندی با بازی مقابل رژیم صهیونیستی جنجال ساز شد

سایت رسمی فوتبالی - سین فین پس از درخواست مجدد برای لغو دیدار دوستانه برابر رژیم صهیونیستی از فدراسیون فوتبال ایرلند به اعمال رفتارهای سیاسی تفرقه برانگیز در یک مجموعه ورزشی متهم شد.

این بازی قرار است در تاریخ ۲۲ شهریور ماه در ورزشگاه ویندزور پارک برگزار شود و دهمین دیدار دو تیم است.

آنها آخرین بار در مسابقات انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۱۳ در تل‌آویو به مصاف هم رفتند که نتیجه آن بازی ۱ - ۱ شد.

نماینده و سخنگوی فرهنگی، هنری و ورزشی حزب سین فین روز گذشته بار دیگر درخواست خود برای لغو کردن این بازی را مطرح کرد.نماینده ساوث داون گفت: " از فدراسیون فوتبال ایرلند می خواهم که در برنامه خود برای بازی با رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۲ شهریورماه تجدید نظر کند. در طول ماه‌های گذشته شاهد قتل عام ۱۶۰ نفر از مردان و زنان و کودکان فلسطینی به دست این رژیم بوده‌ایم. از ماه خرداد اقدامات جدی علیه رفتار خشونت آمیز ارتش این کشور صورت گرفت و تیم ملی آرژانتین نیز حاضر نشد پیش از جام جهانی در دیداری دوستانه به مصاف این تیم برود. یکی از مشکلات اساسی تیم ملی فوتبال این کشور نبود حامی مالی است. سین فین از هرگونه بایکوت و اعمال تحریم‌های هنری، آکادمیک و ورزشی علیه این رژیم استقبال می‌کند. بنابر این بار دیگر از فدراسیون فوتبال ایرلند درخواست می‌کنم که با لغو کردن این مسابقه نشان دهد کشتار فلسطینیان در غزه و زیر پا گذاشتن حقوق بشر پذیرفته نمی‌شود. "

فدراسیون فوتبال ایرلند اعلام کرد که این مسابقه برگزار خواهد شد و برای آنها تنها یک دیدار معمولی است.آنها اضافه کردند: " این مجموعه قصد لغو کردن دیدار دوستانه برابر تیم ملی رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۲ شهریور ندارد. "