پلیسیر: با قدوس می توانیم جاه طلب باشیم

پلیسیر: با قدوس می توانیم جاه طلب باشیم

به گزارش "ورزش سه"، آمیان در هفته سوم رقابت های فصل جدید لاشامپیونه همراه با سامان قدوس ستاره ایرانی خود که به تازگی با قرارداد چهارمیلیون یورویی به خدمت گرفته بعد از دو شکست متوالی اولین برد خود برابر تیم شکست ناپذیر ریمس را جشن گرفت. بردی توام با گلزنی ستاره جدید خط حمله تا شروعی رویایی در چالش هیجان انگیز لاشامپیونه برای سامان قدوس رقم بخورد.


مهاجم شماره 7 آمیان در نیمه دوم روی یک حرکت تیمی دیدنی ارسال بلند هم تیمی خود را با ضربه سری دیدنی به کنج دروازه حریف فرستاد تا دروازه بان ریمس تنها نظاره گر ورود این ضربه سر عجیب به دروازه اش باشد. با این گل سکوهای ورزشگاه عجیب آمیان منفجر شد چون با توجه به 10 نفره شدن حریف و بالا رفتن اختلاف گل ها دیگر برتری آمیان در این بازی با گلی که سامان به ثمررساند قطعی به نظر می رسید.


کریستوف پلیسیر سرمربی آمیان بعد از این بازی در کنفرانس مطبوعاتی خود در بیشتر لحظات به خریدهای جدید و تاثیرگذاری شگرف آنها در ثبت این برد ارزشمند پرداخت و در ابتدا به مهاجم ایرانی اش بابت این شروع تبریک گفت. «طی 48 ساعت گذشته خیلی با خودم کلنجار رفتم که استفاده از سامان در این بازی ریسک بزرگی است یا نه اما وقتی شرایط او را در تمرینات دیدم تصمیم گرفتم به ریسک آن توجهی نداشته باشم چون شما وقتی مهاجمی مثل قدوس داشته باشی تحت هر شرایطی تصمیم می گیری از چنین مهره ای در ترکیب بهره ببرید».


او ادامه داد:«شک نداشتم این بازی برای سامان که به تازگی به تیم ما اضافه شده بود از نظر روحی روانی بازی سنگینی خواهد بود چون کنترل فشارهای این که تو یکی از گران ترین خریدهای باشگاه هستی و برای اولین بازی به میدان می روی کار هر بازیکنی نیست اما قدوس اثبات کرد سرمایه گذاری ما روی او چندان غیرمنطقی نبوده است. خوشحالم او خودش را پیدا کرد و حالا با امیدواری بیشتر منتظر جاه طلبی های بیشتر با این بازیکن هستیم».


پلیسیر در ادامه به دیگر خرید جدید خود نیز اشاره و تصریح کرد:« دوست ندارم روی عملکرد بازیکن متمرکز باشم اما بونگانی، هافبک آفریقایی در خط میانی به تیم آمیان آرامش بخشیده بود. چیزی که به آن نیاز داشتیم و خوشحالم که با وجود او و سامان قدوس حالا تیمم به ترکیبی هماهنگ و ایده آل رسیده است و دوباره اعتماد به نفس خود را بازیابی کرد چون دو بازی قبلی شکست های دردناکی برای ما به ارمغان داشت».


اما در کنار این تعریف و تمجیدها از سوی سرمربی آمیان که بازتاب گسترده ای نیز در رسانه های فرانسوی داشت رسانه های سوئد همین طور اسپانیا نیز به گلزنی ستاره دو ملیتی ایران در اولین حضور خود در لاشامپیونه پرداختند تا سامان قدوس شب پرخبری را در ورود به باشگاه جدید سپری کند. سایت های سوئدی با اشاره به این که گلزنی سامان برای آمیان چندان آنها را سورپرایز نکرده است چون این بازیکن گلزنی قهار نشان داده مدعی شدند طرفداران فوتبال این کشور حالا حسرت بیشتری از بابت کوچ بازیکنانی همچون سامان را خواهند خورد.


در همین حال رسانه های اسپانیایی از جمله رسانه های منتسب به باشگاه اوئسکا نیز بار دیگر به پرونده دعوی حقوقی اخیر این باشگاه علیه اوسترسوند و قدوس اشاره و مدعی شدند با شروع رویایی سامان در باشگاه آمیان به نظر می رسد که دیگر کاری از دست سران اوئسکا برای جذب این بازیکن هم برنخواهد آمد تا آنها مهره ای ارزشمند را از دست داده باشند.